Master of Science in Biology
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
UKV
|
1
|
sem 1
|
en
|
Peter Dawyndt
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Matthew Shawkey
|
3
|
|
Slechts één van volgende combinaties tussen minors en majors kan worden gekozen:
- Minor Bio-inspired Innovation and Sustainability - Major algemene biologie
- Minor onderzoek - Major biodiversiteit en evolutionaire biologie
- Minor onderzoek - Major Global Change ecologie
-
Minor onderzoek - Major functionele biologie
Binnen het eerste modeltraject is het aantal te kiezen studiepunten in het eerste en tweede jaar afhankelijk van de gekozen major.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
en
|
Marleen De Troch
|
5
|
|
|
|
|
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Martin Guilliams
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk de Graaf
|
5
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Ann Vanreusel
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Ann Vanreusel
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
5
|
|
|
|
|
|
Thomas Depaepe
|
5
|
|
|
|
|
|
Koen Sabbe
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Annemieke Verbeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tim Van de Voorde
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Nico Van de Weghe
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Marleen De Troch
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Katleen Hermans
|
9
|
|
|
|
|
|
Geert van Loo
|
5
|
|
|
|
|
|
Anne Willems
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lander Baeten
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lander Baeten
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Gertrudis Van de Vijver
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Danny Haelewaters
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Amaury Frankl
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit opleidingsprogramma's van de UGent waaronder vakken uit de minor Bio-inspired Innovation and Sustainability, major algemene biologie, de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap of uit het (online) studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen. Waarvan minstens 20 studiepunten uit het domein van de biologie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
UKV
|
1
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Matthew Shawkey
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
4
|
|
UKV
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Paredis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Defoirdt
|
4
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Myriam Dumortier
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maggie Geuens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ludo Poelaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Benedikt Sas
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn Speelman
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Mieke Uyttendaele
|
7
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
John Van Camp
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
John Van Camp
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Kim Verbeken
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Katleen Raes
|
4
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Amaury Frankl
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 7 studiepunten te selecteren uit opleidingsprogramma's van de UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap of uit het (online) studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen.
Slechts één van volgende combinaties tussen minors en majors kan worden gekozen:
- Minor Bio-inspired Innovation and Sustainability - Major algemene biologie
- Minor onderzoek - Major biodiversiteit en evolutionaire biologie
- Minor onderzoek - Major Global Change ecologie
- Minor onderzoek - Major functionele biologie
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Olivier De Clerck
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Thijs Vandenbroucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ana Rita Giraldes Simoes
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Frederik Hendrickx
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Elie Verleyen
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tom Moens
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Diederik Strubbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dries Bonte
|
7
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk de Graaf
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Farah Focquaert
|
3
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Olivier De Clerck
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Thijs Vandenbroucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ana Rita Giraldes Simoes
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Frederik Hendrickx
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Elie Verleyen
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tom Moens
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Diederik Strubbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dries Bonte
|
7
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk de Graaf
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Farah Focquaert
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Carl Vangestel
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Danny Haelewaters
|
5
|
|
Slechts één van volgende combinaties tussen minors en majors kan worden gekozen:
- Minor Bio-inspired Innovation and Sustainability - Major algemene biologie
- Minor onderzoek - Major biodiversiteit en evolutionaire biologie
- Minor onderzoek - Major Global Change ecologie
-
Minor onderzoek - Major functionele biologie
Binnen het eerste modeltraject is het aantal te kiezen studiepunten in het eerste en tweede jaar afhankelijk van de gekozen major.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Luc Lens
|
10
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Marleen De Troch
|
5
|
|
|
|
|
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Martin Guilliams
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk de Graaf
|
5
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Ann Vanreusel
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Ann Vanreusel
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
5
|
|
|
|
|
|
Thomas Depaepe
|
5
|
|
|
|
|
|
Koen Sabbe
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Annemieke Verbeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tim Van de Voorde
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Nico Van de Weghe
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Marleen De Troch
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Katleen Hermans
|
9
|
|
|
|
|
|
Geert van Loo
|
5
|
|
|
|
|
|
Anne Willems
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lander Baeten
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lander Baeten
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Gertrudis Van de Vijver
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Danny Haelewaters
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Amaury Frankl
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit opleidingsprogramma's van de UGent waaronder vakken uit de minor Bio-inspired Innovation and Sustainability, major algemene biologie, de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap of uit het (online) studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen. Waarvan minstens 20 studiepunten uit het domein van de biologie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
4
|
|
UKV
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Paredis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Defoirdt
|
4
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Myriam Dumortier
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maggie Geuens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ludo Poelaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Benedikt Sas
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn Speelman
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Mieke Uyttendaele
|
7
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
John Van Camp
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
John Van Camp
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Kim Verbeken
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Katleen Raes
|
4
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Amaury Frankl
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 7 studiepunten te selecteren uit opleidingsprogramma's van de UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap of uit het (online) studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen.
Slechts één van volgende combinaties tussen minors en majors kan worden gekozen:
- Minor Bio-inspired Innovation and Sustainability - Major algemene biologie
- Minor onderzoek - Major biodiversiteit en evolutionaire biologie
- Minor onderzoek - Major Global Change ecologie
- Minor onderzoek - Major functionele biologie
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Philippe Helsen
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Sander Jacobs
|
7
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Philippe Helsen
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Sander Jacobs
|
7
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
N. N.
|
30
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Carl Vangestel
|
5
|
|
UKV
|
1
|
sem 1
|
en
|
Peter Dawyndt
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Matthew Shawkey
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Danny Haelewaters
|
5
|
|
Slechts één van volgende combinaties tussen minors en majors kan worden gekozen:
- Minor Bio-inspired Innovation and Sustainability - Major algemene biologie
- Minor onderzoek - Major biodiversiteit en evolutionaire biologie
- Minor onderzoek - Major Global Change ecologie
-
Minor onderzoek - Major functionele biologie
Binnen het eerste modeltraject is het aantal te kiezen studiepunten in het eerste en tweede jaar afhankelijk van de gekozen major.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Luc Lens
|
10
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Marleen De Troch
|
5
|
|
|
|
|
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Martin Guilliams
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk de Graaf
|
5
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Ann Vanreusel
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Ann Vanreusel
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
5
|
|
|
|
|
|
Thomas Depaepe
|
5
|
|
|
|
|
|
Koen Sabbe
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Annemieke Verbeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tim Van de Voorde
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Nico Van de Weghe
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Marleen De Troch
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Katleen Hermans
|
9
|
|
|
|
|
|
Geert van Loo
|
5
|
|
|
|
|
|
Anne Willems
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lander Baeten
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lander Baeten
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Gertrudis Van de Vijver
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Danny Haelewaters
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Amaury Frankl
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit opleidingsprogramma's van de UGent waaronder vakken uit de minor Bio-inspired Innovation and Sustainability, major algemene biologie, de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap of uit het (online) studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen. Waarvan minstens 20 studiepunten uit het domein van de biologie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
UKV
|
1
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Matthew Shawkey
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
4
|
|
UKV
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Paredis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Defoirdt
|
4
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Myriam Dumortier
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maggie Geuens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ludo Poelaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Benedikt Sas
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn Speelman
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Mieke Uyttendaele
|
7
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
John Van Camp
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
John Van Camp
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Kim Verbeken
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Katleen Raes
|
4
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Amaury Frankl
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 7 studiepunten te selecteren uit opleidingsprogramma's van de UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap of uit het (online) studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen.
Slechts één van volgende combinaties tussen minors en majors kan worden gekozen:
- Minor Bio-inspired Innovation and Sustainability - Major algemene biologie
- Minor onderzoek - Major biodiversiteit en evolutionaire biologie
- Minor onderzoek - Major Global Change ecologie
- Minor onderzoek - Major functionele biologie
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Olivier De Clerck
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Thijs Vandenbroucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ana Rita Giraldes Simoes
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Frederik Hendrickx
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Elie Verleyen
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tom Moens
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Diederik Strubbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dries Bonte
|
7
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Philippe Helsen
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Sander Jacobs
|
7
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk de Graaf
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Farah Focquaert
|
3
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Olivier De Clerck
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Thijs Vandenbroucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ana Rita Giraldes Simoes
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Frederik Hendrickx
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Elie Verleyen
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tom Moens
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Diederik Strubbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dries Bonte
|
7
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Philippe Helsen
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Sander Jacobs
|
7
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk de Graaf
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Farah Focquaert
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
N. N.
|
30
|
|
- Beschrijft en verklaart op geïntegreerde en verdiepende manier biologische patronen en processen binnen een evolutionair kader.
- Integreert de verschillende organisatieniveaus in de biologie waarop patronen en processen zich afspelen (van gen tot ecosysteem).
- Past kennis en inzichten in de nieuwste ontwikkelingen toe binnen een meer gespecialiseerd subdomein in de biologie (biodiversiteit, evolutionaire biologie, fundamentele en toegepaste ecologie, en/of functionele biologie).
- Past op creatieve, interdisciplinaire en probleemgerichte manier modellen, theorieën en methodieken (ook uit aanverwante wetenschappen) toe en ontwikkelt deze verder in relatie tot specifieke biologische vraagstellingen.
- Schat zelfstandig de complexiteit van een biologisch probleem in, zowel van fundamentele en/of toegepaste aard.
- Steunt op de wetenschappelijke methode om na kritische evaluatie van beschikbare informatie de relevante onderzoeksvraagstellingen en hypotheses te formuleren.
- Vertaalt biologische vraagstellingen en hypotheses naar een probleemgestuurde en gestructureerde onderzoeksstrategie.
- Ontwerpt zelfstandig een probleemgestuurde strategie en selecteert gepaste technieken voor het uitvoeren van experimenten of waarnemingen binnen een veldomgeving of labo.
- Voert accuraat en gericht observaties en metingen uit van complexe biologische structuren, patronen en processen.
- Steunt op een uitgebreide kennis van computationele en statistische analysetechnieken om complexe biologische datasets te beheren en te analyseren.
- Volgt zelfstandig en kritisch nieuwe conceptuele en methodologische ontwikkelingen op in de internationale literatuur.
- Kadert gespecialiseerde biologische kennis binnen een bredere wetenschappelijke context.
- Handelt doelgericht via afbakening van prioriteiten, afhankelijk van de complexiteit van een biologische vraagstelling binnen het onderzoek, onderwijs en/of een brede wetenschappelijke, maatschappelijke of economische context.
- Analyseert en synthetiseert recente ontwikkelingen in functie van een probleemstelling binnen één of meerdere subdisciplines in de biologie op een kritische manier.
- Getuigt van een attitude van nieuwsgierigheid en levenslang leren, waarbij biologische informatie op een kritische manier geanalyseerd en geverifieerd wordt, afgestemd op de betrouwbaarheid van de originele informatiebron.
- Maakt abstractie van de complexiteit van wetenschappelijke informatie in relatie tot het communicatieniveau, zoals afgestemd op het doelpubliek.
- Communiceert zowel eigen onderzoek als onderzoek in internationale literatuur naar gespecialiseerd en breed publiek.
- Gebruikt gepaste communicatievormen, afhankelijk van de aard, doelstelling en doelgroep voor de communicatie van biologische thema’s en daaraan verwante onderwerpen (inspirerend, informerend, fondswerving, p.r., sollicitatie, beleidsmatig advies).
- Synthetiseert wetenschappelijke informatie schriftelijk en mondeling in het Nederlands en het Engels, zowel individueel als in groepsverband.
- Organiseert groepswerk om via taakverdeling en onderling overleg op een efficiënte en resultaatgerichte manier tot een gezamenlijk besluit en rapportering te komen.
- Ontwikkelt en communiceert een wetenschappelijk onderbouwde visie m.b.t. de consequenties van menselijke activiteiten op ecosystemen en biodiversiteit.
- Handelt op een wetenschappelijk-ethisch verantwoorde manier bij biologisch onderzoek en onderwijs, en aanverwante professionele activiteiten.
- Kadert het nut en belang van de resultaten van biologisch onderzoek binnen een bredere maatschappelijke en/of economische context.
- Heeft de houding om ondersteunende wetenschappen bij professionele activiteiten en/of onderzoek zelfstandig, correct, kritisch en creatief aan te wenden.
- Minor onderwijs: Brengt kennis, inzicht, praktische vaardigheden en attitudes aan bij het onderwijzen van biologische patronen en processen.
- Minor onderzoek: Functioneert autonoom of in groepsverband om gericht biologische vraagstellingen op te lossen en te vertalen naar bruikbare informatie binnen een fundamentele en toegepaste context.
- Minor economie en bedrijfskunde: Steunt op basisbegrippen en inzichten in bedrijfskunde en economie, om commerciële valorisatie van biologische informatie en/of analysetechnieken te realiseren.
- Kan de verworven kennis, vaardigheden en attitudes in de biologische wetenschappen aanwenden binnen een brede diversiteit aan beroepen (binnen context van onderzoek, onderwijs, dienstverlening, adviesverlening en/of bedrijfskunde).