Master of Science in de ingenieurswetenschappen: chemische technologie
De burgerlijk ingenieur in de chemische technologie moet het ontwerp, de bouw, het verbeteren en het onderhoud van installaties en apparatuur uit de chemische nijverheid verzekeren. Abstract vernieuwend inzicht is belangrijk bij onderzoeks- en ontwikkelingstaken, maar dan wel gekoppeld aan het talent om alles om te zetten in de praktijk.
EUR-ACE® Master (EURopean ACcredited Engineering Master)
Het EUR-ACE label werd aan deze opleiding toegekend door de Commission des titres d’ingénieur (CTI), onder goedkeuring van het European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE).
EUR-ACE® is een accreditatiesysteem dat binnen een vastgelegd kader een reeks kwaliteitsstandaarden biedt die hoogwaardige ingenieursdiploma’s identificeren zowel binnen als buiten Europa.
EUR-ACE® Master (EURopean ACcredited Engineering Master)
Het EUR-ACE label werd aan deze opleiding toegekend door de Commission des titres d’ingénieur (CTI), onder goedkeuring van het European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE).
EUR-ACE® is een accreditatiesysteem dat binnen een vastgelegd kader een reeks kwaliteitsstandaarden biedt die hoogwaardige ingenieursdiploma’s identificeren zowel binnen als buiten Europa.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Geraldine Heynderickx
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kevin Van Geem
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Karen De Clerck
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Michel De Paepe
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Georgios Bellos
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Mark Saeys
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Clara-Mihaela Ionescu
|
6
|
|
De verdeling over de clusters is vrij in te delen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mario Vanhoucke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Sven Mangelinckx
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Laszlo Vincze
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip Du Prez
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christophe Walgraeve
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Zeger Hens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Laszlo Vincze
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Pieter Geiregat
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn Luca
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Cooman
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Guillaume Crevecoeur
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Joris Degroote
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Michel De Paepe
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dagmar D'hooge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Roumen Petrov
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leo Kestens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Klaartje De Buysser
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Mieke Adriaens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Pascal Van Der Voort
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Pascal Boeckx
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Mieke Adriaens
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Paul Van der Meeren
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Koen Dewettinck
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Frederik Ronsse
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Inge Bellemans
|
6
|
|
|
|
|
|
Paul Van Steenberge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Eveline Volcke
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Eveline Volcke
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Frederik Ronsse
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ellen Van De Vijver
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christophe Walgraeve
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Karen De Clerck
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Gielen
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 18 studiepunten te selecteren uit de opleidingsprogramma's UGent of universiteitsbrede keuzevakken. Na
goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 2
|
en
|
Patrick Segers
|
5
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Fransiska Malfait
|
3
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Andre Skirtach
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peter Dubruel
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stefaan Vandenberghe
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Schoukens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Paul Van Steenberge
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Kevin Van Geem
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Paul Van Steenberge
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Yi Ouyang
|
3
|
|
De verdeling over de clusters is vrij in te delen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mario Vanhoucke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Sven Mangelinckx
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Laszlo Vincze
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip Du Prez
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christophe Walgraeve
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Zeger Hens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Laszlo Vincze
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Pieter Geiregat
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn Luca
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Cooman
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Guillaume Crevecoeur
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Joris Degroote
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Michel De Paepe
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dagmar D'hooge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Roumen Petrov
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leo Kestens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Klaartje De Buysser
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Mieke Adriaens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Pascal Van Der Voort
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Pascal Boeckx
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Mieke Adriaens
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Paul Van der Meeren
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Koen Dewettinck
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Frederik Ronsse
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Inge Bellemans
|
6
|
|
|
|
|
|
Paul Van Steenberge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Eveline Volcke
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Eveline Volcke
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Frederik Ronsse
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ellen Van De Vijver
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christophe Walgraeve
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Karen De Clerck
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Gielen
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 18 studiepunten te selecteren uit de opleidingsprogramma's UGent of universiteitsbrede keuzevakken. Na
goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 2
|
en
|
Patrick Segers
|
5
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Fransiska Malfait
|
3
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Andre Skirtach
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peter Dubruel
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stefaan Vandenberghe
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Schoukens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
|
24
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Geraldine Heynderickx
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kevin Van Geem
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Karen De Clerck
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Michel De Paepe
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Paul Van Steenberge
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Georgios Bellos
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Mark Saeys
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Clara-Mihaela Ionescu
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Kevin Van Geem
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Paul Van Steenberge
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Yi Ouyang
|
3
|
|
De verdeling over de clusters is vrij in te delen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mario Vanhoucke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Sven Mangelinckx
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Laszlo Vincze
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip Du Prez
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christophe Walgraeve
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Zeger Hens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Laszlo Vincze
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Pieter Geiregat
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn Luca
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Cooman
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Guillaume Crevecoeur
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Joris Degroote
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Michel De Paepe
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dagmar D'hooge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Roumen Petrov
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leo Kestens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Klaartje De Buysser
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Mieke Adriaens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Pascal Van Der Voort
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Pascal Boeckx
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Mieke Adriaens
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Paul Van der Meeren
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Koen Dewettinck
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Frederik Ronsse
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Inge Bellemans
|
6
|
|
|
|
|
|
Paul Van Steenberge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Eveline Volcke
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Eveline Volcke
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Frederik Ronsse
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ellen Van De Vijver
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christophe Walgraeve
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Karen De Clerck
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Gielen
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 18 studiepunten te selecteren uit de opleidingsprogramma's UGent of universiteitsbrede keuzevakken. Na
goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 2
|
en
|
Patrick Segers
|
5
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Fransiska Malfait
|
3
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Andre Skirtach
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peter Dubruel
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stefaan Vandenberghe
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Schoukens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
|
24
|
|
- Geavanceerde kennis van de eigen ingenieursdiscipline beheersen en toepassen bij complexe problemen.
- Creatief en doelgericht benutten van vakspecifieke Computer Aided Engineering (CAE) tools en van geavanceerde reken- en communicatiemiddelen.
- Gespecialiseerde kennis van de onderdelen van een chemische installatie en de zich daarin voordoende processen innovatief benutten.
- Verdiepende en verbredende inzichten bij het ontwerp en de optimalisatie van een chemische installatie creatief benutten.
- Uiteenlopende, ondersteunende ingenieurswetenschappen bij ontwerp of onderzoek origineel, constructief en innovatief gebruiken.
- Kennis van de basiswetenschap chemie aanwenden in chemische installaties, in het bijzonder bij de ontwikkeling van chemisch-analytische denkwijzen.
- Kennis van de basiswetenschap wiskunde aanwenden in chemische installaties, in het bijzonder bij de ontwikkeling van wiskundig-analytische denkwijzen.
- Chemisch-procestechnologische kennis aanwenden voor een resultaatgerichte aanpak bij reactorontwerp en materiaalkeuze.
- Fysisch-procestechnologische kennis aanwenden voor een resultaatgerichte keuze van apparatuur.
- Complexe problemen analyseren en omzetten in een wetenschappelijke vraagstelling.
- Een literatuuronderzoek in de wetenschappelijke literatuur uitvoeren.
- De best passende modellen, methoden en technieken selecteren en toepassen.
- Wiskundige modellen en methoden ontwikkelen en valideren.
- Resultaten van eigen onderzoek en dat van anderen objectief en kritisch interpreteren.
- Omgaan met een tekort aan gegevens bij multidisciplinaire probleemstellingen.
- Een experimenteel schema opzetten met het oog op het ontwerp en de optimalisatie van modellen.
- Resultaatgericht wetenschappelijk onderzoek en ontwerp uitvoeren.
- Bereid zijn tot het onderkennen, evalueren en tenietdoen van tekortkomingen van het eigen onderzoek en ontwerp.
- Zelfstandig een standpunt vormen over complexe situaties en dit standpunt verdedigen.
- De eigen kennis creatief, doelgericht en innovatief inzetten bij onderzoek, ontwerp en productie.
- Kritisch reflecteren over eigen denken en handelen en de grenzen van de eigen competenties kennen.
- De evoluties in het vakdomein op de voet volgen en de eigen competenties verder ontwikkelen tot op expertniveau.
- Zich flexibel aanpassen aan veranderende professionele omstandigheden.
- Probleemvoorkomend, probleemoplossend en systeemgericht wetenschappelijk denken.
- Wetenschappelijke en industriële problemen in het vakgebied chemische technologie kritisch analyseren en de analyse vergelijken met deze van anderen.
- Zelfstandig uitbreiden van het eigen wetenschappelijk onderzoek rekening houdend met de voortdurende evoluties in het vakgebied.
- In de Engelse taal communiceren over het eigen vakgebied.
- Projectmatig werken: doelstellingen formuleren, gericht rapporteren, einddoelen en ontwikkeltraject in het oog houden.
- Functioneren als lid van een team in een multidisciplinaire omgeving en beginnend leiding geven.
- Schriftelijk, mondeling en grafisch rapporteren over een technisch of wetenschappelijk onderwerp.
- Ethisch, professioneel en maatschappelijk verantwoord handelen.
- De belangrijkste, bedrijfskundige en juridische aspecten van de eigen ingenieursdiscipline onderkennen.
- De historische evolutie van de eigen ingenieursdiscipline en haar maatschappelijke relevantie duiden.
- Beheersen van complexiteit van technische systemen door systeem- of procesmodellen te gebruiken.
- Tegenstrijdige specificaties en randvoorwaarden verzoenen in een kwaliteitsvol en innovatief ontwerp of proces.
- Onvolledige, tegenstrijdige of redundante gegevens omzetten in bruikbare informatie.
- Voldoende parate kennis en inzicht bezitten om resultaten van complexe berekeningen te controleren of benaderend te voorspellen.
- Aandacht hebben voor de volledige levenscyclus van systemen, machines en processen.
- Aandacht hebben voor duurzaamheid, energie-efficiëntie, milieukost, grondstofverbruik, en arbeidskost.
- Aandacht hebben voor aspecten van betrouwbaarheid, veiligheid en ergonomie.
- Inzicht hebben in en het belang begrijpen van de rol van ondernemerschap in de maatschappij.
- Blijk geven van doorzettingsvermogen, innovatiedrang en zin voor het creëren van meerwaarde.