Master of Science in Electrical Engineering (Communication and Information Technology )
EUR-ACE® Master (EURopean ACcredited Engineering Master)
Het EUR-ACE label werd aan deze opleiding toegekend door de Commission des titres d’ingénieur (CTI), onder goedkeuring van het European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE).
EUR-ACE® is een accreditatiesysteem dat binnen een vastgelegd kader een reeks kwaliteitsstandaarden biedt die hoogwaardige ingenieursdiploma’s identificeren zowel binnen als buiten Europa.
EUR-ACE® Master (EURopean ACcredited Engineering Master)
Het EUR-ACE label werd aan deze opleiding toegekend door de Commission des titres d’ingénieur (CTI), onder goedkeuring van het European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE).
EUR-ACE® is een accreditatiesysteem dat binnen een vastgelegd kader een reeks kwaliteitsstandaarden biedt die hoogwaardige ingenieursdiploma’s identificeren zowel binnen als buiten Europa.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Hendrik Rogier
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dirk Stroobandt
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Hendrik Rogier
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Johan Bauwelinck
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Heidi Steendam
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tony Belpaeme
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Mario Pickavet
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ioulia Tzouvadaki
|
6
|
|
Verdeeld als:
- 12 studiepunten in jaar 1,
- 24 studiepunten in jaar 2.
De Onderzoeksstage (E099400) mag niet worden gecombineerd met Bedrijfsstage ingenieurswetenschappen en architectuur (E099300).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sabine Wittevrongel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Johan Bauwelinck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Hoebeke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wilfried Philips
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jan Doutreloigne
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Guy Torfs
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip De Turck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Heidi Steendam
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Margot Deruyck
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Glenn Van Wallendael
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dries Vande Ginste
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dick Botteldooren
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kris Demuynck
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Pickavet
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Ljubomir Jovanov
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan Doutreloigne
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Peter Lambert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wout Joseph
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Morthier
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Guy Torfs
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Heidi Steendam
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Lieven Eeckhout
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Gielen
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 16 studiepunten te selecteren uit de opleidingsprogramma's van UGent of de universiteitsbrede keuzevakken. Na goedkeuring door de faculteit.
De Onderzoeksstage (E099400) mag niet worden gecombineerd met Bedrijfsstage ingenieurswetenschappen en architectuur (E099300).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sabine Wittevrongel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Johan Bauwelinck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Hoebeke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wilfried Philips
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jan Doutreloigne
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Guy Torfs
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip De Turck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Heidi Steendam
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Margot Deruyck
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Glenn Van Wallendael
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dries Vande Ginste
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dick Botteldooren
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kris Demuynck
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Pickavet
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Ljubomir Jovanov
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan Doutreloigne
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Peter Lambert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wout Joseph
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Morthier
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Guy Torfs
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Heidi Steendam
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Lieven Eeckhout
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 2
|
en
|
Patrick Segers
|
5
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Fransiska Malfait
|
3
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Andre Skirtach
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peter Dubruel
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stefaan Vandenberghe
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Günther Roelkens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Geert Morthier
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Dries Van Thourhout
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Herbert De Smet
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Alberto Curto
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Van Steenberge
|
4
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Gielen
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Nele Noels
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Joris Walraevens
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
|
24
|
|
Verdeeld als:
- 12 studiepunten in jaar 1,
- 24 studiepunten in jaar 2.
De Onderzoeksstage (E099400) mag niet worden gecombineerd met Bedrijfsstage ingenieurswetenschappen en architectuur (E099300).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sabine Wittevrongel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Johan Bauwelinck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Hoebeke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wilfried Philips
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jan Doutreloigne
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Guy Torfs
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip De Turck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Heidi Steendam
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Margot Deruyck
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Glenn Van Wallendael
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dries Vande Ginste
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dick Botteldooren
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kris Demuynck
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Pickavet
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Ljubomir Jovanov
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan Doutreloigne
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Peter Lambert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wout Joseph
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Morthier
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Guy Torfs
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Heidi Steendam
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Lieven Eeckhout
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Gielen
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 16 studiepunten te selecteren uit de opleidingsprogramma's van UGent of de universiteitsbrede keuzevakken. Na goedkeuring door de faculteit.
De Onderzoeksstage (E099400) mag niet worden gecombineerd met Bedrijfsstage ingenieurswetenschappen en architectuur (E099300).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sabine Wittevrongel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Johan Bauwelinck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Hoebeke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wilfried Philips
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jan Doutreloigne
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Guy Torfs
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip De Turck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Heidi Steendam
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Margot Deruyck
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Glenn Van Wallendael
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dries Vande Ginste
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dick Botteldooren
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kris Demuynck
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Pickavet
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Ljubomir Jovanov
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan Doutreloigne
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Peter Lambert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wout Joseph
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Morthier
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Guy Torfs
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Heidi Steendam
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Lieven Eeckhout
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 2
|
en
|
Patrick Segers
|
5
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Fransiska Malfait
|
3
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Andre Skirtach
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peter Dubruel
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stefaan Vandenberghe
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Günther Roelkens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Geert Morthier
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Dries Van Thourhout
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Herbert De Smet
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Alberto Curto
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Van Steenberge
|
4
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Gielen
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Hendrik Rogier
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dirk Stroobandt
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Hendrik Rogier
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Johan Bauwelinck
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Heidi Steendam
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Nele Noels
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tony Belpaeme
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Mario Pickavet
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ioulia Tzouvadaki
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Joris Walraevens
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
|
24
|
|
Verdeeld als:
- 12 studiepunten in jaar 1,
- 24 studiepunten in jaar 2.
De Onderzoeksstage (E099400) mag niet worden gecombineerd met Bedrijfsstage ingenieurswetenschappen en architectuur (E099300).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sabine Wittevrongel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Johan Bauwelinck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Hoebeke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wilfried Philips
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jan Doutreloigne
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Guy Torfs
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip De Turck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Heidi Steendam
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Margot Deruyck
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Glenn Van Wallendael
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dries Vande Ginste
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dick Botteldooren
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kris Demuynck
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Pickavet
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Ljubomir Jovanov
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan Doutreloigne
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Peter Lambert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wout Joseph
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Morthier
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Guy Torfs
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Heidi Steendam
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Lieven Eeckhout
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Gielen
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 16 studiepunten te selecteren uit de opleidingsprogramma's van UGent of de universiteitsbrede keuzevakken. Na goedkeuring door de faculteit.
De Onderzoeksstage (E099400) mag niet worden gecombineerd met Bedrijfsstage ingenieurswetenschappen en architectuur (E099300).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sabine Wittevrongel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Johan Bauwelinck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Hoebeke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wilfried Philips
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jan Doutreloigne
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Guy Torfs
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip De Turck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Heidi Steendam
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Margot Deruyck
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Glenn Van Wallendael
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dries Vande Ginste
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dick Botteldooren
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kris Demuynck
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Pickavet
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Ljubomir Jovanov
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan Doutreloigne
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Peter Lambert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wout Joseph
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Morthier
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Guy Torfs
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Heidi Steendam
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Lieven Eeckhout
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 2
|
en
|
Patrick Segers
|
5
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Fransiska Malfait
|
3
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Andre Skirtach
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peter Dubruel
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stefaan Vandenberghe
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Günther Roelkens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Geert Morthier
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Dries Van Thourhout
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Herbert De Smet
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Alberto Curto
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Van Steenberge
|
4
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Gielen
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
- Geavanceerde kennis van de eigen ingenieursdiscipline beheersen en toepassen bij complexe problemen.
- Creatief en doelgericht benutten van vakspecifieke Computer Aided Engineering (CAE) tools en van geavanceerde reken- en communicatiemiddelen.
- Analyseren, specificeren, ontwerpen (op basis van vrij algemeen geformuleerde noden) en realiseren van complexe (opto-) elektronische systemen.
- Rekening houden met elektromagnetische fenomenen bij het specificeren, ontwerpen en realiseren van complexe (opto-) elektronische systemen.
- Specifiek voor afstudeerrichting 'Electronic Circuits and Systems': Kennen en creatief aanwenden van technologie van geïntegreerde schakelingen voor de specificatie, het ontwerp en de realisatie van microsystemen waarin mechanische elementen, sensoren en actuatoren geïntegreerd zijn.
- Specifiek voor afstudeerrichting 'Electronic Circuits and Systems': Analyseren, specificeren, ontwerpen (op basis van vrij algemeen geformuleerde noden) en realiseren van geavanceerde algoritmes voor signaal- en dataverwerking in informatie- en communicatiesystemen.
- Specifiek voor afstudeerrichting 'Electronic Circuits and Systems': Specificeren en uitvoeren van metingen op complexe systemen met een belangrijke hardwarecomponent, en op basis daarvan conclusies trekken omtrent het verder verloop van het ontwerptraject.
- Specifiek voor afstudeerrichting 'Communication and Information Technology': Rekening houden met technologische processen tijdens de specificatie, het ontwerp en de realisatie van (opto-) elektronische systemen.
- Specifiek voor afstudeerrichting 'Communication and Information Technology': Analyseren, specificeren, ontwerpen (op basis van vrij algemeen geformuleerde noden) en realiseren van geavanceerde algoritmes en protocollen voor gegevensverwerking en -uitwisseling in telecommunicatienetwerken en multimediale systemen.
- Specifiek voor afstudeerrichting 'Communication and Information Technology': Specificeren en uitvoeren van metingen op complexe systemen met een belangrijke softwarecomponent, en op basis daarvan conclusies trekken omtrent het verder verloop van het ontwerptraject.
- Complexe problemen analyseren en omzetten in een wetenschappelijke vraagstelling.
- Een literatuuronderzoek in de wetenschappelijke literatuur uitvoeren.
- De best passende modellen, methoden en technieken selecteren en toepassen.
- Wiskundige modellen en methoden ontwikkelen en valideren.
- Resultaten van eigen onderzoek en dat van anderen objectief en kritisch interpreteren.
- Zelfstandig een standpunt vormen over complexe situaties en dit standpunt verdedigen.
- De eigen kennis creatief, doelgericht en innovatief inzetten bij onderzoek, ontwerp en productie.
- Kritisch reflecteren over eigen denken en handelen en de grenzen van de eigen competenties kennen.
- De evoluties in het vakdomein op de voet volgen en de eigen competenties verder ontwikkelen tot op expertniveau.
- Zich flexibel aanpassen aan veranderende professionele omstandigheden.
- Openstaan voor en kritisch analyseren van snelle ontwikkelingen in de elektrotechniek.
- In de Engelse taal communiceren over het eigen vakgebied.
- Projectmatig werken: doelstellingen formuleren, gericht rapporteren, einddoelen en ontwikkeltraject in het oog houden.
- Functioneren als lid van een team in een multidisciplinaire omgeving en beginnend leiding geven.
- Schriftelijk, mondeling en grafisch rapporteren over een technisch of wetenschappelijk onderwerp.
- Ethisch, professioneel en maatschappelijk verantwoord handelen.
- De belangrijkste, bedrijfskundige en juridische aspecten van de eigen ingenieursdiscipline onderkennen.
- De historische evolutie van de eigen ingenieursdiscipline en haar maatschappelijke relevantie duiden.
- Beheersen van complexiteit van technische systemen door systeem- of procesmodellen te gebruiken.
- Tegenstrijdige specificaties en randvoorwaarden verzoenen in een kwaliteitsvol en innovatief ontwerp of proces.
- Onvolledige, tegenstrijdige of redundante gegevens omzetten in bruikbare informatie.
- Voldoende parate kennis en inzicht bezitten om resultaten van complexe berekeningen te controleren of benaderend te voorspellen.
- Aandacht hebben voor de volledige levenscyclus van systemen, machines en processen.
- Aandacht hebben voor duurzaamheid, energie-efficiëntie, milieukost, grondstofverbruik, en arbeidskost.
- Aandacht hebben voor aspecten van betrouwbaarheid, veiligheid en ergonomie.
- Inzicht hebben in en het belang begrijpen van de rol van ondernemerschap in de maatschappij.
- Blijk geven van doorzettingsvermogen, innovatiedrang en zin voor het creëren van meerwaarde.