Bachelor of Science in de handelswetenschappen
Je kiest voor een economische opleiding die de werking van een bedrijf bestudeert. Er zijn heel wat raakvlakken met de opleiding Toegepaste economische wetenschappen. In de opleiding Handelswetenschappen ligt de nadruk meer op de omgevingsfactoren en het organisatorische aspect. De opleiding is praktijk- en projectgericht.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Goeminne
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Bart Defloor
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Els De Wielemaker
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Jan Verhoeye
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jos Meir
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Sebastian Desmidt
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Lieven Jonckheere
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Stan De Spiegelaere
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Philippe Carette
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Philippe Carette
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Philippe Carette
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Bertel De Groote
|
5
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Len Lemeire
|
6
|
|
De Module 'Nederlands' is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,en
|
Ignace De Beelde
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige students.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Brent Bleys
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Joke Huysman
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Joke Huysman
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Verbeken
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Eveline Schollaert
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Adelien Decramer
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Philippe Carette
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Véronique Vanderhoudelingen
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bertel De Groote
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Kristof Maresceau
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Jan Devos
|
3
|
|
De Module 'Nederlands' is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige students.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jan Moons
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Bart Defloor
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Ranoua Bouchouicha
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Francesco Nicoli
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Hendrik Slabbinck
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Luc Van Ootegem
|
3
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Marijke D'Haese
|
6
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Ignace De Beelde
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jos Meir
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Johan Verrue
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Veronique Limère
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jan Verhoeye
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Elsy Verhofstadt
|
6
|
|
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen rechtstreeks instromen in de educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Katrien Meert
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Yann Dekeyser
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sabine Vanoverbeke
|
3
|
|
De keuze dient aan te sluiten bij de keuze in het eerste en het tweede jaar. De vakken met referentie a zijn enkel bestemd voor anderstalige studenten. Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
a
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
a
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
a
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
a
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Ignace De Beelde
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Jan Moons
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Bart Defloor
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Ranoua Bouchouicha
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Francesco Nicoli
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Hendrik Slabbinck
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Luc Van Ootegem
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marijke D'Haese
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Ignace De Beelde
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Gerrit Van Daele
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram Verschuere
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Ellen Wayenberg
|
6
|
|
|
3
|
|
|
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Jochen Maes
|
6
|
|
|
3
|
|
|
|
5
|
|
|
3
|
|
|
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Xavier Gellynck
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
|
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
3
|
|
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
3
|
|
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bart Chiau
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Frank Caestecker
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Kristof Demeestere
|
5
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
3
|
|
- 3 tot 6 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie a,
- hoogstens 3 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie b.
De keuze dient aan te sluiten bij de keuze in het eerste en tweede jaar. De vakken met referentie b zijn enkel bestemd voor anderstalige studenten. De studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
a
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
a
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
a
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
b
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
b
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Katrien Meert
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Yann Dekeyser
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sabine Vanoverbeke
|
3
|
|
b
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
b
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Ignace De Beelde
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Goeminne
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Bart Defloor
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Els De Wielemaker
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Jan Verhoeye
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jos Meir
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Sebastian Desmidt
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Lieven Jonckheere
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Stan De Spiegelaere
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Philippe Carette
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Philippe Carette
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Philippe Carette
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Bertel De Groote
|
5
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Len Lemeire
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Brent Bleys
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Joke Huysman
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Joke Huysman
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Verbeken
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Eveline Schollaert
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Adelien Decramer
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Philippe Carette
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Véronique Vanderhoudelingen
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bertel De Groote
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Kristof Maresceau
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Jan Devos
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jos Meir
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Johan Verrue
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Veronique Limère
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jan Verhoeye
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Elsy Verhofstadt
|
6
|
|
De Module 'Nederlands' is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,en
|
Ignace De Beelde
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige students.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jan Moons
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Bart Defloor
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Ranoua Bouchouicha
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Francesco Nicoli
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Hendrik Slabbinck
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Luc Van Ootegem
|
3
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Marijke D'Haese
|
6
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Ignace De Beelde
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen rechtstreeks instromen in de educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Katrien Meert
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Yann Dekeyser
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sabine Vanoverbeke
|
3
|
|
De keuze dient aan te sluiten bij de keuze in het eerste en het tweede jaar. De vakken met referentie a zijn enkel bestemd voor anderstalige studenten. Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
a
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
a
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
a
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
a
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Ignace De Beelde
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Jan Moons
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Bart Defloor
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Ranoua Bouchouicha
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Francesco Nicoli
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Hendrik Slabbinck
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Luc Van Ootegem
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marijke D'Haese
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Ignace De Beelde
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Gerrit Van Daele
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram Verschuere
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Ellen Wayenberg
|
6
|
|
|
3
|
|
|
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Jochen Maes
|
6
|
|
|
3
|
|
|
|
5
|
|
|
3
|
|
|
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Xavier Gellynck
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
|
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
3
|
|
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
3
|
|
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bart Chiau
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Frank Caestecker
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Kristof Demeestere
|
5
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
3
|
|
- 3 tot 6 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie a,
- hoogstens 3 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie b.
De keuze dient aan te sluiten bij de keuze in het eerste en tweede jaar. De vakken met referentie b zijn enkel bestemd voor anderstalige studenten. De studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
a
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
a
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
a
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
b
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
b
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Liesbet Van Herreweghe
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Katrien Meert
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Yann Dekeyser
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sabine Vanoverbeke
|
3
|
|
b
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Marc Fierens
|
3
|
|
b
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Ignace De Beelde
|
3
|
|
Opleidingscompetenties
Opleidingscompetenties:
In het algemeen moeten de afgestudeerden van de opleiding handelswetenschappen efficiënt en creatief kunnen functioneren in verantwoordelijkheids- of expertfuncties in bedrijfs- en andere organisaties. Daartoe wordt een academische vorming gecombineerd met het ontwikkelen van door het werkveld vereiste vaardigheden. De studenten maken kennis met de praktische aanpak van materies, problemen of ontwikkelingen die typisch het domein zijn van functies op het niveau van het middenmanagement of hoger.
Algemene competenties:
De afgestudeerde bachelor is in staat:
- op positief-kritische wijze over het eigen gedrag en de eigen aanpak te reflecteren;
- oog te hebben voor het belang van levenslang leren en zich bewust te zijn van de relativiteit en tijdelijkheid van de kennis;
- in functie van context en bestemmeling vaardig te communiceren, zowel in zijn moedertaal als in een vreemde taal;
- eenvoudige managementtaken uit te oefenen en de nodige interpersoonlijke vaardigheid te ontwikkelen om een groep aan te sturen;
- succesvol om te gaan met functionele autonomie, hiertoe moet hij beschikken over een voldoende ondernemende ingesteldheid, zin voor kwaliteit en verantwoordelijkheidszin;
- probleemoplossend te werk te gaan. Dit betekent dat hij een eenvoudig probleem moet herkennen, op zelfstandige wijze moet kunnen analyseren en dat hij diverse oplossingsmogelijkheden moet kunnen vergelijken, uitwerken en toepassen;
- de voor de oplossing van een bedrijfseconomisch probleem relevante informatie te verwerven en te verwerken en deze informatie vergelijkend en kritisch te benaderen;
- een logische redenering op te bouwen voor de oplossing van een bedrijfseconomisch probleem. De conceptueel en analytisch denkende bachelor kan immers logisch redeneren, samenvatten, structureren, verbanden leggen en tegenstellingen in kaart brengen;
- een creatieve attitude aan de dag te leggen;
- om te gaan met de uitdagingen die een internationale context kenmerken;
- projectmatige werkzaamheden voor te bereiden en uit te voeren.
Algemeen wetenschappelijke competenties:
De afgestudeerde bachelor is in staat:
- een eenvoudig onderzoeksopzet te concipiëren. Dit betekent dat hij een onderzoek kan initiëren, correcte vraagstellingen en hypotheses formuleert en relevante onderzoeksmethoden en –technieken, onder meer inzake verzameling en analyse van data, kan aanwenden in een onzekere context;
- gefundeerd te kiezen voor bepaalde onderzoeksmethoden om deze voor de analyse/oplossing van economische en bedrijfsproblemen doeltreffend te kunnen aanwenden.
Opleiding specifieke competenties:
De afgestudeerde bachelor:
- Kan economisch onderzoek opzetten en integreren in het beslissingsproces.
- Is vertrouwd met de economische wetmatigheden, die de context beheersen waarin economische actoren keuzes moeten maken
- Heeft inzicht in de financieringsmechanismen van de onderneming en de rapportering die zij intern/extern verricht De beheersing van de hiermee verband houdende technieken is onmisbaar om de gevolgen van beleidsbeslissingen binnen de eigen onderneming of ten aanzien van een andere onderneming (bijv. in het kader van een mogelijke investering) te kunnen inschatten en beoordelen, maar ook om zelf de informatie te kunnen aanleveren die voor dergelijke beoordeling nodig is;
- is vertrouwd met een aantal menswetenschappelijke concepten en heeft inzicht in een aantal psychologische en sociologische basisbegrippen
- is vertrouwd met het juridisch kader waarbinnen economische entiteiten opereren. De bachelor moet immers inzicht krijgen in de compliance-problematiek en in staat zijn zich hierover efficiënt te informeren en deze informatie correct in te schatten en te implementeren. Hij is zich hierbij bewust van het recht als maatschappelijke (economische) factor
- is vertrouwd met de wijze waarop de inzet van informatie- en communicatietechnologie de onderneming kan optimaliseren. Hij kan tevens gebruik maken van de basistoepassingen die hierbij dienstig kunnen zijn
- is in staat om vreemde talen op een correcte en doeltreffende manier te gebruiken, zodat hij informatie in deze taal kan verwerken en correct mondeling en schriftelijk in deze taal kan communiceren in diverse contexten en met diverse oogmerken
- beschikt over de algemene vaardigheden om te functioneren in een ondernemingsspecifieke context
- is in staat om de draagwijdte van de diverse keuzemogelijkheden bij de economische besluitvorming in te schatten en te evalueren.
- beschikt over de basisinzichten en –vaardigheden met betrekking tot de managementdomeinen marketing, informatiemanagement, ondernemingsfiscaliteit, algemeen management, alsmede kennis van financiële producten en diensten.