Master of Science in Biology
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Peter Dawyndt
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Matthew Shawkey
|
3
|
|
Slechts één van volgende combinaties tussen minors en majors kan worden gekozen:
- Minor Bio-inspired Innovation and Sustainability - Major algemene biologie
- Minor onderzoek - Major biodiversiteit en evolutionaire biologie
- Minor onderzoek - Major Global Change ecologie
-
Minor onderzoek - Major functionele biologie
Binnen het eerste modeltraject is het aantal te kiezen studiepunten in het eerste en tweede jaar afhankelijk van de gekozen major.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
en
|
Marleen De Troch
|
5
|
|
|
|
|
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Martin Guilliams
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk de Graaf
|
5
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Ann Vanreusel
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Ann Vanreusel
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
5
|
|
|
|
|
|
Thomas Depaepe
|
5
|
|
|
|
|
|
Koen Sabbe
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Annemieke Verbeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stephen Louwye
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Goossens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Nico Van de Weghe
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Marleen De Troch
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Katleen Hermans
|
9
|
|
|
|
|
|
Geert van Loo
|
5
|
|
|
|
|
|
Anne Willems
|
4
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lander Baeten
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lander Baeten
|
4
|
|
|
|
|
|
Johan Braeckman
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Johan Braeckman
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Danny Haelewaters
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Eric Vanhaute
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit opleidingsprogramma's van de UGent waaronder vakken uit de minor Bio-inspired Innovation and Sustainability, major algemene biologie, de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
UKV
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Yannick Dillen
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Matthew Shawkey
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
6
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Thomas Block
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Paredis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Defoirdt
|
4
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Myriam Dumortier
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sophie Maussen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maggie Geuens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ludo Poelaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Benedikt Sas
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn Speelman
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
|
7
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
John Van Camp
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
John Van Camp
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Kim Calders
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Kim Verbeken
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Katleen Raes
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Michiel Dehaene
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Eric Vanhaute
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 7 studiepunten te selecteren uit opleidingsprogramma's van de UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap.
Slechts één van volgende combinaties tussen minors en majors kan worden gekozen:
- Minor Bio-inspired Innovation and Sustainability - Major algemene biologie
- Minor onderzoek - Major biodiversiteit en evolutionaire biologie
- Minor onderzoek - Major Global Change ecologie
- Minor onderzoek - Major functionele biologie
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Olivier De Clerck
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Thijs Vandenbroucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ana Rita Giraldes Simoes
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Frederik Hendrickx
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Elie Verleyen
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tom Moens
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Diederik Strubbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dries Bonte
|
7
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Johan Aerts
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk de Graaf
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Farah Focquaert
|
3
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Olivier De Clerck
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Thijs Vandenbroucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ana Rita Giraldes Simoes
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Frederik Hendrickx
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Elie Verleyen
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tom Moens
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Diederik Strubbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dries Bonte
|
7
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Johan Aerts
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk de Graaf
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Farah Focquaert
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Carl Vangestel
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Danny Haelewaters
|
5
|
|
Slechts één van volgende combinaties tussen minors en majors kan worden gekozen:
- Minor Bio-inspired Innovation and Sustainability - Major algemene biologie
- Minor onderzoek - Major biodiversiteit en evolutionaire biologie
- Minor onderzoek - Major Global Change ecologie
-
Minor onderzoek - Major functionele biologie
Binnen het eerste modeltraject is het aantal te kiezen studiepunten in het eerste en tweede jaar afhankelijk van de gekozen major.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Luc Lens
|
10
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Marleen De Troch
|
5
|
|
|
|
|
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Martin Guilliams
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk de Graaf
|
5
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Ann Vanreusel
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Ann Vanreusel
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
5
|
|
|
|
|
|
Thomas Depaepe
|
5
|
|
|
|
|
|
Koen Sabbe
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Annemieke Verbeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stephen Louwye
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Goossens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Nico Van de Weghe
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Marleen De Troch
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Katleen Hermans
|
9
|
|
|
|
|
|
Geert van Loo
|
5
|
|
|
|
|
|
Anne Willems
|
4
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lander Baeten
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lander Baeten
|
4
|
|
|
|
|
|
Johan Braeckman
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Johan Braeckman
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Danny Haelewaters
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Eric Vanhaute
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit opleidingsprogramma's van de UGent waaronder vakken uit de minor Bio-inspired Innovation and Sustainability, major algemene biologie, de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
6
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Thomas Block
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Paredis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Defoirdt
|
4
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Myriam Dumortier
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sophie Maussen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maggie Geuens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ludo Poelaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Benedikt Sas
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn Speelman
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
|
7
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
John Van Camp
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
John Van Camp
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Kim Calders
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Kim Verbeken
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Katleen Raes
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Michiel Dehaene
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Eric Vanhaute
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 7 studiepunten te selecteren uit opleidingsprogramma's van de UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap.
Slechts één van volgende combinaties tussen minors en majors kan worden gekozen:
- Minor Bio-inspired Innovation and Sustainability - Major algemene biologie
- Minor onderzoek - Major biodiversiteit en evolutionaire biologie
- Minor onderzoek - Major Global Change ecologie
- Minor onderzoek - Major functionele biologie
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Philippe Helsen
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Maurice Hoffmann
|
7
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Philippe Helsen
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Maurice Hoffmann
|
7
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
N. N.
|
30
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Carl Vangestel
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Peter Dawyndt
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Matthew Shawkey
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Danny Haelewaters
|
5
|
|
Slechts één van volgende combinaties tussen minors en majors kan worden gekozen:
- Minor Bio-inspired Innovation and Sustainability - Major algemene biologie
- Minor onderzoek - Major biodiversiteit en evolutionaire biologie
- Minor onderzoek - Major Global Change ecologie
-
Minor onderzoek - Major functionele biologie
Binnen het eerste modeltraject is het aantal te kiezen studiepunten in het eerste en tweede jaar afhankelijk van de gekozen major.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Luc Lens
|
10
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Marleen De Troch
|
5
|
|
|
|
|
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Martin Guilliams
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk de Graaf
|
5
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Ann Vanreusel
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Ann Vanreusel
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
5
|
|
|
|
|
|
Thomas Depaepe
|
5
|
|
|
|
|
|
Koen Sabbe
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Annemieke Verbeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stephen Louwye
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Goossens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Nico Van de Weghe
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Marleen De Troch
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Katleen Hermans
|
9
|
|
|
|
|
|
Geert van Loo
|
5
|
|
|
|
|
|
Anne Willems
|
4
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lander Baeten
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lander Baeten
|
4
|
|
|
|
|
|
Johan Braeckman
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Johan Braeckman
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Danny Haelewaters
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Eric Vanhaute
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit opleidingsprogramma's van de UGent waaronder vakken uit de minor Bio-inspired Innovation and Sustainability, major algemene biologie, de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
UKV
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Yannick Dillen
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Matthew Shawkey
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
6
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Thomas Block
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Paredis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Defoirdt
|
4
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Myriam Dumortier
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sophie Maussen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maggie Geuens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ludo Poelaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Benedikt Sas
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn Speelman
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
|
7
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
John Van Camp
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
John Van Camp
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Kim Calders
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Kim Verbeken
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Katleen Raes
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Michiel Dehaene
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Eric Vanhaute
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 7 studiepunten te selecteren uit opleidingsprogramma's van de UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap.
Slechts één van volgende combinaties tussen minors en majors kan worden gekozen:
- Minor Bio-inspired Innovation and Sustainability - Major algemene biologie
- Minor onderzoek - Major biodiversiteit en evolutionaire biologie
- Minor onderzoek - Major Global Change ecologie
- Minor onderzoek - Major functionele biologie
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Olivier De Clerck
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Thijs Vandenbroucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ana Rita Giraldes Simoes
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Frederik Hendrickx
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Elie Verleyen
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tom Moens
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Diederik Strubbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dries Bonte
|
7
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Philippe Helsen
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Maurice Hoffmann
|
7
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Johan Aerts
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk de Graaf
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Farah Focquaert
|
3
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Olivier De Clerck
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Thijs Vandenbroucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ana Rita Giraldes Simoes
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Frederik Hendrickx
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Elie Verleyen
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tom Moens
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Diederik Strubbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dries Bonte
|
7
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Philippe Helsen
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Maurice Hoffmann
|
7
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Johan Aerts
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk de Graaf
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Farah Focquaert
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
N. N.
|
30
|
|
- Beschrijft en verklaart op geïntegreerde en verdiepende manier biologische patronen en processen binnen een evolutionair kader.
- Integreert de verschillende organisatieniveaus in de biologie waarop patronen en processen zich afspelen (van gen tot ecosysteem).
- Past kennis en inzichten in de nieuwste ontwikkelingen toe binnen een meer gespecialiseerd subdomein in de biologie (biodiversiteit, evolutionaire biologie, fundamentele en toegepaste ecologie, en/of functionele biologie).
- Past op creatieve, interdisciplinaire en probleemgerichte manier modellen, theorieën en methodieken (ook uit aanverwante wetenschappen) toe en ontwikkelt deze verder in relatie tot specifieke biologische vraagstellingen.
- Schat zelfstandig de complexiteit van een biologisch probleem in, zowel van fundamentele en/of toegepaste aard.
- Steunt op de wetenschappelijke methode om na kritische evaluatie van beschikbare informatie de relevante onderzoeksvraagstellingen en hypotheses te formuleren.
- Vertaalt biologische vraagstellingen en hypotheses naar een probleemgestuurde en gestructureerde onderzoeksstrategie.
- Ontwerpt zelfstandig een probleemgestuurde strategie en selecteert gepaste technieken voor het uitvoeren van experimenten of waarnemingen binnen een veldomgeving of labo.
- Voert accuraat en gericht observaties en metingen uit van complexe biologische structuren, patronen en processen.
- Steunt op een uitgebreide kennis van computationele en statistische analysetechnieken om complexe biologische datasets te beheren en te analyseren.
- Volgt zelfstandig en kritisch nieuwe conceptuele en methodologische ontwikkelingen op in de internationale literatuur.
- Kadert gespecialiseerde biologische kennis binnen een bredere wetenschappelijke context.
- Handelt doelgericht via afbakening van prioriteiten, afhankelijk van de complexiteit van een biologische vraagstelling binnen het onderzoek, onderwijs en/of een brede wetenschappelijke, maatschappelijke of economische context.
- Analyseert en synthetiseert recente ontwikkelingen in functie van een probleemstelling binnen één of meerdere subdisciplines in de biologie op een kritische manier.
- Getuigt van een attitude van nieuwsgierigheid en levenslang leren, waarbij biologische informatie op een kritische manier geanalyseerd en geverifieerd wordt, afgestemd op de betrouwbaarheid van de originele informatiebron.
- Maakt abstractie van de complexiteit van wetenschappelijke informatie in relatie tot het communicatieniveau, zoals afgestemd op het doelpubliek.
- Communiceert zowel eigen onderzoek als onderzoek in internationale literatuur naar gespecialiseerd en breed publiek.
- Gebruikt gepaste communicatievormen, afhankelijk van de aard, doelstelling en doelgroep voor de communicatie van biologische thema’s en daaraan verwante onderwerpen (inspirerend, informerend, fondswerving, p.r., sollicitatie, beleidsmatig advies).
- Synthetiseert wetenschappelijke informatie schriftelijk en mondeling in het Nederlands en het Engels, zowel individueel als in groepsverband.
- Organiseert groepswerk om via taakverdeling en onderling overleg op een efficiënte en resultaatgerichte manier tot een gezamenlijk besluit en rapportering te komen.
- Ontwikkelt en communiceert een wetenschappelijk onderbouwde visie m.b.t. de consequenties van menselijke activiteiten op ecosystemen en biodiversiteit.
- Handelt op een wetenschappelijk-ethisch verantwoorde manier bij biologisch onderzoek en onderwijs, en aanverwante professionele activiteiten.
- Kadert het nut en belang van de resultaten van biologisch onderzoek binnen een bredere maatschappelijke en/of economische context.
- Heeft de houding om ondersteunende wetenschappen bij professionele activiteiten en/of onderzoek zelfstandig, correct, kritisch en creatief aan te wenden.
- Brengt kennis, inzicht, praktische vaardigheden en attitudes aan bij het formuleren van biologische patronen en processen.
- Functioneert autonoom of in groepsverband om gericht biologische vraagstellingen op te lossen en te vertalen naar bruikbare informatie binnen een fundamentele en toegepaste context.
- Focus Bio-inspired Innovation and Sustainability: Steunt op basisbegrippen en inzichten in innovatie, ondernemerschap en management om commerciële valorisatie van biologische informatie en/of analysetechnieken te realiseren.
- Kan de verworven kennis, vaardigheden en attitudes in de biologische wetenschappen aanwenden binnen een brede diversiteit aan beroepen (binnen context van onderzoek, onderwijs, dienstverlening, adviesverlening en/of bedrijfskunde).