Master of Science in Biochemistry and Biotechnology
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Savvas Savvides
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Savvas Savvides
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Yves Van de Peer
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Caroline De Tender
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bert De Rybel
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Klaas Vandepoele
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Herman De Beukelaer
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Veerle Fack
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Herman De Beukelaer
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Bart Devreese
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Leander Meuris
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Savvas Savvides
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Savvas Savvides
|
5
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Elien De Bousser
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Scott
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Claude Libert
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Rudi Beyaert
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Jens Staal
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Kurt Houf
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Petra Van Damme
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Xavier Saelens
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Aurélien Carlier
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Marie Joossens
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Lisa Slachmuylders
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Sofie Goormachtig
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Moritz Nowack
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Michiel Vandecasteele
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
Focus verschillend van de gekozen major.
Vakken waarbij de kolom MT1 '1' vermeldt, zijn verplicht en moeten opgenomen worden in het eerste masterjaar.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Klaas Vandepoele
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Herman De Beukelaer
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Veerle Fack
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Herman De Beukelaer
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Bart Devreese
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Leander Meuris
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Savvas Savvides
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Savvas Savvides
|
5
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Elien De Bousser
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Scott
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Claude Libert
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Rudi Beyaert
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Jens Staal
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Kurt Houf
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Petra Van Damme
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Xavier Saelens
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Aurélien Carlier
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Marie Joossens
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Lisa Slachmuylders
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Sofie Goormachtig
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Moritz Nowack
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Michiel Vandecasteele
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 9 studiepunten te selecteren uit de opleidingsonderdelen aangeboden door UGent waaronder vakken uit de andere majoren of de universiteitsbrede keuzevakken, of uit de masteropleidingen aangeboden door andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap, of uit het (online) studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen, in het eerste modeltraject verdeeld als: hoogstens 9 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
en
|
Michiel Vandecasteele
|
6
|
|
Op te nemen: 24 studiepunten te selecteren uit de opleidingsonderdelen van de UGent (met een maximum van 9 studiepunten uit de eigen opleiding), andere Vlaamse universiteiten of, mits toelating van de opleidingscommissie, niet-Vlaamse universiteiten in het kader van het Erasmusprogramma.
Het pakket van 24 studiepunten dient profilering in een andere discipline mogelijk te maken en daartoe consistent in één welbepaalde discipline opgenomen te worden, kan geen specialisatie zijn binnen de opleiding, en dient goedgekeurd te worden door de opleidingscommissie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mirjam Knockaert
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maggie Geuens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Gosia Kozusznik
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Vander Vennet
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 6 studiepunten te selecteren uit de opleidingsprogramma's aangeboden door:
- UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken,
- Andere instelling van het hoger onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap,
- Erasmus+ partneruniversiteiten waaronder de (online) keuzevakken binnen ENLIGHT.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
Nick Vangheluwe
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Koen Vanhalst
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Farah Focquaert
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Peter Vandenabeele
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Steven Maere
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Yvan Saeys
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Kevin Braeckmans
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Alain Goossens
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Loes van Schie
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Bruce Poppe
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Geert Berx
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Geert van Loo
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Mathieu Bertrand
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Martin Guilliams
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Marie Joossens
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Dirk de Graaf
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Tom Ruttink
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Frank Van Breusegem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Bartel Vanholme
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Hilde Nelissen
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Alain Goossens
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Daniël Van Damme
|
3
|
|
Focus verschillend van de gekozen major.
Vakken waarbij de kolom MT1 '1' vermeldt, zijn verplicht en moeten opgenomen worden in het eerste masterjaar.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Steven Maere
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Yvan Saeys
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Kevin Braeckmans
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Alain Goossens
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Loes van Schie
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Bruce Poppe
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Geert Berx
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Geert van Loo
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Mathieu Bertrand
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Martin Guilliams
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Marie Joossens
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Dirk de Graaf
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Tom Ruttink
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Frank Van Breusegem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Martin Guilliams
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Dieter Deforce
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Stefaan De Smedt
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Mathieu Bertrand
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Alain Goossens
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Wim Vanden Berghe
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Kris Morreel
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Toon Verstraelen
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Kenneth Verstraete
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Tim De Meyer
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Katleen Hermans
|
6
|
|
|
2
|
|
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 9 studiepunten te selecteren uit de opleidingsonderdelen aangeboden door UGent waaronder vakken uit de andere majoren of de universiteitsbrede keuzevakken, of uit de masteropleidingen aangeboden door andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap, of uit het (online) studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen, in het eerste modeltraject verdeeld als: hoogstens 9 studiepunten in jaar 2.
Op te nemen: 24 studiepunten te selecteren uit de opleidingsonderdelen van de UGent (met een maximum van 9 studiepunten uit de eigen opleiding), andere Vlaamse universiteiten of, mits toelating van de opleidingscommissie, niet-Vlaamse universiteiten in het kader van het Erasmusprogramma.
Het pakket van 24 studiepunten dient profilering in een andere discipline mogelijk te maken en daartoe consistent in één welbepaalde discipline opgenomen te worden, kan geen specialisatie zijn binnen de opleiding, en dient goedgekeurd te worden door de opleidingscommissie.
Op te nemen: hoogstens 6 studiepunten te selecteren uit de opleidingsprogramma's aangeboden door:
- UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken,
- Andere instelling van het hoger onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap,
- Erasmus+ partneruniversiteiten waaronder de (online) keuzevakken binnen ENLIGHT.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
N. N.
|
30
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Savvas Savvides
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Savvas Savvides
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Yves Van de Peer
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Caroline De Tender
|
4
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Nick Vangheluwe
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bert De Rybel
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Koen Vanhalst
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Farah Focquaert
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Peter Vandenabeele
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Klaas Vandepoele
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Herman De Beukelaer
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Veerle Fack
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Herman De Beukelaer
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Steven Maere
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Yvan Saeys
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Bart Devreese
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Leander Meuris
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Savvas Savvides
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Savvas Savvides
|
5
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Elien De Bousser
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Kevin Braeckmans
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Alain Goossens
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Loes van Schie
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Scott
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Claude Libert
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Rudi Beyaert
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Jens Staal
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Bruce Poppe
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Geert Berx
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Geert van Loo
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Mathieu Bertrand
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Martin Guilliams
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Kurt Houf
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Petra Van Damme
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Xavier Saelens
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Aurélien Carlier
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Marie Joossens
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Lisa Slachmuylders
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Marie Joossens
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Dirk de Graaf
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Sofie Goormachtig
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Moritz Nowack
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Tom Ruttink
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Michiel Vandecasteele
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Frank Van Breusegem
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Bartel Vanholme
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Hilde Nelissen
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Alain Goossens
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Daniël Van Damme
|
3
|
|
Focus verschillend van de gekozen major.
Vakken waarbij de kolom MT1 '1' vermeldt, zijn verplicht en moeten opgenomen worden in het eerste masterjaar.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Klaas Vandepoele
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Herman De Beukelaer
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Veerle Fack
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Herman De Beukelaer
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Steven Maere
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Yvan Saeys
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Bart Devreese
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Leander Meuris
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Savvas Savvides
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Savvas Savvides
|
5
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Elien De Bousser
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Kevin Braeckmans
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Alain Goossens
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Loes van Schie
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Scott
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Claude Libert
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Rudi Beyaert
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Jens Staal
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Bruce Poppe
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Geert Berx
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Geert van Loo
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Mathieu Bertrand
|
3
|
|
a
|
2
|
sem 1
|
en
|
Martin Guilliams
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Kurt Houf
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Petra Van Damme
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Xavier Saelens
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Aurélien Carlier
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Marie Joossens
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Lisa Slachmuylders
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Marie Joossens
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Dirk de Graaf
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Sofie Goormachtig
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Moritz Nowack
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Tom Ruttink
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Michiel Vandecasteele
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Frank Van Breusegem
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Martin Guilliams
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Dieter Deforce
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Stefaan De Smedt
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Mathieu Bertrand
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Alain Goossens
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Wim Vanden Berghe
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Kris Morreel
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Toon Verstraelen
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Kenneth Verstraete
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Tim De Meyer
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Katleen Hermans
|
6
|
|
|
2
|
|
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 9 studiepunten te selecteren uit de opleidingsonderdelen aangeboden door UGent waaronder vakken uit de andere majoren of de universiteitsbrede keuzevakken, of uit de masteropleidingen aangeboden door andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap, of uit het (online) studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen, in het eerste modeltraject verdeeld als: hoogstens 9 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
en
|
Michiel Vandecasteele
|
6
|
|
Op te nemen: 24 studiepunten te selecteren uit de opleidingsonderdelen van de UGent (met een maximum van 9 studiepunten uit de eigen opleiding), andere Vlaamse universiteiten of, mits toelating van de opleidingscommissie, niet-Vlaamse universiteiten in het kader van het Erasmusprogramma.
Het pakket van 24 studiepunten dient profilering in een andere discipline mogelijk te maken en daartoe consistent in één welbepaalde discipline opgenomen te worden, kan geen specialisatie zijn binnen de opleiding, en dient goedgekeurd te worden door de opleidingscommissie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mirjam Knockaert
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maggie Geuens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Gosia Kozusznik
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Vander Vennet
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 6 studiepunten te selecteren uit de opleidingsprogramma's aangeboden door:
- UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken,
- Andere instelling van het hoger onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap,
- Erasmus+ partneruniversiteiten waaronder de (online) keuzevakken binnen ENLIGHT.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
N. N.
|
30
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Savvas Savvides
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Savvas Savvides
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Yves Van de Peer
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Caroline De Tender
|
4
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Nick Vangheluwe
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bert De Rybel
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Koen Vanhalst
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Farah Focquaert
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Peter Vandenabeele
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Klaas Vandepoele
|
3
|
|
|
1
|
|
|
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Veerle Fack
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Herman De Beukelaer
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Steven Maere
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Yvan Saeys
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Bart Devreese
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Leander Meuris
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Savvas Savvides
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Savvas Savvides
|
5
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Elien De Bousser
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Kevin Braeckmans
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Alain Goossens
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Loes van Schie
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Scott
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Claude Libert
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Rudi Beyaert
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Jens Staal
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Bruce Poppe
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Geert Berx
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Geert van Loo
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Kurt Houf
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Petra Van Damme
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Xavier Saelens
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Aurélien Carlier
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Marie Joossens
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Lisa Slachmuylders
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Alain Goossens
|
3
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Nico Callewaert
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Sofie Goormachtig
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Moritz Nowack
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Tom Ruttink
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Michiel Vandecasteele
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Frank Van Breusegem
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Bartel Vanholme
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Hilde Nelissen
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Alain Goossens
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Daniël Van Damme
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Klaas Vandepoele
|
3
|
|
|
1
|
|
|
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Veerle Fack
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Herman De Beukelaer
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Steven Maere
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Yvan Saeys
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Bart Devreese
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Leander Meuris
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Savvas Savvides
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Savvas Savvides
|
5
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Elien De Bousser
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Kevin Braeckmans
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Alain Goossens
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Loes van Schie
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Scott
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Claude Libert
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Rudi Beyaert
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Jens Staal
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Bruce Poppe
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Geert Berx
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Geert van Loo
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Kurt Houf
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Petra Van Damme
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Xavier Saelens
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Aurélien Carlier
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Marie Joossens
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Lisa Slachmuylders
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Alain Goossens
|
3
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Nico Callewaert
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Sofie Goormachtig
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Moritz Nowack
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Tom Ruttink
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Michiel Vandecasteele
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Frank Van Breusegem
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Pieter De Bleser
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Martin Guilliams
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Dieter Deforce
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Stefaan De Smedt
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Mathieu Bertrand
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Dirk de Graaf
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Wim Vanden Berghe
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Kris Morreel
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Toon Verstraelen
|
3
|
|
|
2
|
|
|
Kenneth Verstraete
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Tim De Meyer
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Katleen Hermans
|
6
|
|
|
2
|
|
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 9 studiepunten te selecteren uit de opleidingsonderdelen aangeboden door UGent waaronder vakken uit de andere majoren of de universiteitsbrede keuzevakken, of uit de masteropleidingen aangeboden door andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap, in het eerste modeltraject verdeeld als: hoogstens 9 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
en
|
Michiel Vandecasteele
|
6
|
|
Op te nemen: 24 studiepunten te selecteren uit de opleidingsonderdelen van de UGent (met een maximum van 9 studiepunten uit de eigen opleiding), andere Vlaamse universiteiten of, mits toelating van de opleidingscommissie, niet-Vlaamse universiteiten in het kader van het Erasmusprogramma.
Het pakket van 24 studiepunten dient profilering in een andere discipline mogelijk te maken en daartoe consistent in één welbepaalde discipline opgenomen te worden, kan geen specialisatie zijn binnen de opleiding, en dient goedgekeurd te worden door de opleidingscommissie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mirjam Knockaert
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maggie Geuens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Gosia Kozusznik
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Vander Vennet
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 6 studiepunten te selecteren uit de
opleidingsprogramma's aangeboden door UGent.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
N. N.
|
30
|
|
- Verkrijgt geavanceerde kennis van modelsystemen, methoden, processen en toepassingen binnen de vakdomeinen van de Biochemie en Biotechnologie gebruiken bij complexe wetenschappelijke probleemstellingen.
- Verwerft inzicht in de samenhang tussen verschillende domeinen van de biotechnologie en de daarmee gerelateerde maatschappelijke thema’s.
- Verkrijgt praktische en theoretische kennis van geavanceerde technieken uit biochemie en structurele biologie, bio-informatica en systeembiologie, biomedische biotechnologie of microbiële biotechnologie en plantenbiotechnologie en kan die oplossingsgericht combineren.
- Major biochemie en structurele biologie: Verkrijgt gespecialiseerde en praktische kennis over de structuur van biomacromoleculen, inclusief de analyse ervan, en kan de werking van moleculaire ‘machines’ creatief benutten.
- Major bio-informatica en systeembiologie: Verkrijgt gespecialiseerde en praktische kennis over computationele biologie en kan die creatief toepassen bij het verwerken van de biologische gegevensstroom.
- Major biomedische biotechnologie: Verkrijgt gespecialiseerde en praktische kennis over het verband tussen fundamenteel celbiologische en pathologische processen en de biomedische toepassingen en kan die creatief benutten.
- Major microbiële biotechnologie: Verkrijgt gespecialiseerde en praktische kennis over functionele diversiteit en interacties van micro-organismen en hun biotechnologische toepassingen in de biomedische, planten- en voedingsectoren en kan die creatief benutten.
- Major Plantenbiotechnologie: Kan theoretische en praktische kennis en vaardigheden over fundamentele plantenbiologie en over plantenbiotechnologische technieken en toepassingen integreren en creatief gebruiken in de biomedische, planten- en voedingssector.
- Minor onderzoek: Kan gespecialiseerde kennis en technieken in minstens twee van volgende deelgebieden toepassen: biochemie en structurele biologie, bio-informatica en systeembiologie, biomedische biotechnologie, microbiële biotechnologie en plantenbiotechnologie.
- Minor interdisciplinaire combinatie: Kan kennis in een bijkomend, welomlijnd, niet-overlappend wetenschappelijk of technologisch domein betrekken bij onderzoek of probleemoplossing binnen Biochemie en Biotechnologie.
- Modelsystemen, technieken en interpretaties binnen de Biochemie en de Biotechnologie kritisch beschouwen.
- Probleemoplossend omgaan met geavanceerde technieken in één van de volgende deelgebieden: biochemie en structurele biologie, bio-informatica en systeembiologie, biomedische biotechnologie, microbiële biotechnologie en plantenbiotechnologie.
- Een originele bijdrage leveren aan lopend onderzoek in een laboratorium.
- Zelfstandig besluiten en perspectieven formuleren op basis van experimenten.
- Zelfstandig doelgerichte en probleemgestuurde experimenten en controles ontwerpen en uitvoeren.
- Op kwaliteitsvolle en gestructureerde manier gegevens verzamelen, registreren en kritisch analyseren binnen een onderzoeksgebonden context.
- Wetenschappelijke literatuur betrekken bij het formuleren en behandelen van onderzoeksvragen of het oplossen van problemen.
- Resultaten van experimenten in de juiste context plaatsen en zelfstandig bijdragen tot de ontwikkeling van nieuwe theorieën of de aanpassing van bestaande theorieën.
- De principes van wetenschappelijke integriteit kennen en toepassen bij complexe onderzoeksopdrachten, o.a. met betrekking tot correct weergeven van wetenschappelijke gegevens, correcte toepassing van data-analyse en statistiek, validatie van experimenten, data research management, (co-)auteurschap, etc.
- Complexe moleculaire, cellulaire, fysiologische en toepassingsgerichte problemen analyseren en samenhangend formuleren.
- Kritisch vragen stellen vanuit de inzichten uit verschillende disciplines van de Biochemie en de Biotechnologie.
- Zelfstandig kritisch reflecteren over eigen denken en handelen en dit vertalen naar conclusies, oplossingen of bijsturingen.
- Een actieve houding vertonen die getuigt van openheid voor permanente wetenschappelijke kennisontwikkeling.
- Zelfstandig logische en analytische redeneringen en argumentaties opbouwen binnen het vakgebied.
- Schriftelijk rapporteren over eigen onderzoek.
- Mondeling presenteren en verdedigen van eigen onderzoek.
- Communiceren over wetenschap in het Engels.
- Samenwerken in een internationale onderzoeksgroep.
- Relaties leggen tussen de biochemie en de biotechnologie en haar innovatieve toepassingen in de maatschappij.
- De maatschappelijke en bio-ethische discussie rond de toepassingen en de bioveiligheidsaspecten van de biochemie en de biotechnologie opvolgen van en er een bijdrage toe leveren.
- Functioneren volgens een attitude overeenkomstig aan good laboratory practice en de principes van wetenschappelijke integriteit.
- Oog hebben voor het valorisatieaspect van onderzoek.
- Minor onderzoek / Minor interdisciplinaire combinatie: Innovatief onderzoek ontwerpen, uitvoeren en er over rapporteren op een wetenschappelijke manier.
- Minor economie en bedrijfskunde: Basiskennis hebben over economische en bedrijfskundige principes.