Master of Science in Bioscience Engineering: Cell and Gene Biotechnology
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Els Van Damme
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tina Kyndt
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Godelieve Gheysen
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Wim Soetaert
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Daisy Vanrompay
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Wim Van Criekinge
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tim De Meyer
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Paul Van der Meeren
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Stijn Luca
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Andre Skirtach
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Nico Boon
|
4
|
|
Op te nemen: 1 major uit de onderstaande lijst.
Voltijds modeltraject:
De student kiest zelf welke keuze- en majoropleidingsonderdelen in het eerste en welke in het tweede modeltrajectjaar worden gevolgd (tenzij anders aangegeven);
in combinatie met de algemene opleidingsonderdelen neemt de student in totaal 54 tot 66 studiepunten per modeltrajectjaar op. De som van het totaal aantal opgenomen studiepunten over de 2 modeltrajectjaren heen moet 120 studiepunten bedragen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Daisy Vanrompay
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Van de Wiele
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
John Van Camp
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
BJORN HEINDRYCKX
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kaat Durinck
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Monica Höfte
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Kathy Steppe
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Danny Geelen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kris Audenaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Danny Geelen
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Wim Soetaert
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Marjan De Mey
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Inge Van Bogaert
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Marjan De Mey
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Desmet
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Wim Van Criekinge
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Willem Waegeman
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Paul Van Liedekerke
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jan Baetens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Herman De Beukelaer
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kathleen Marchal
|
3
|
|
Op te nemen: 14 studiepunten voor IMCEGBmajorWhite of 12 studiepunten voor overige IMCEGBmajors uit 1 tot 5 modules uit de onderstaande lijst.
Voltijds modeltraject:
De student kiest zelf welke keuze- en majoropleidingsonderdelen in het eerste en welke in het tweede modeltrajectjaar worden gevolgd (tenzij anders aangegeven);
in combinatie met de algemene opleidingsonderdelen neemt de student in totaal 54 tot 66 studiepunten per modeltrajectjaar op. De som van het totaal aantal opgenomen studiepunten over de 2 modeltrajectjaren heen moet 120 studiepunten bedragen.
Op te nemen: hoogstens 12 of 14 studiepunten te selecteren uit de majoren, met uitzondering van de opleidingsonderdelen opgenomen binnen de gekozen major.
Op te nemen: hoogstens 12 of 14 studiepunten te selecteren uit onderstaande lijst.
Keuzevakken aansluitend bij major: zie referentie
R = major ROOD
G = major GROEN
W = major WIT
C = major COMPUTATIONEEL
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
R
|
|
sem 1
|
nl
|
Kristien Van Reeth
|
4
|
|
R
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
5
|
|
R
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Raes
|
4
|
|
R
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Ginderachter
|
5
|
|
R
|
|
sem 2
|
en
|
Stefaan De Smedt
|
3
|
|
G
|
|
sem 1
|
nl
|
Monica Höfte
|
5
|
|
G
|
|
sem 1
|
nl
|
Steven Maenhout
|
5
|
|
G
|
|
sem 1
|
nl
|
Emmy Dhooghe
|
6
|
|
G
|
|
sem 2
|
en
|
|
5
|
|
W
|
|
sem 1
|
en
|
Christian Stevens
|
4
|
|
W
|
|
sem 2
|
nl
|
Paul Van der Meeren
|
5
|
|
W
|
|
sem 2
|
en
|
Ramon Ganigué
|
6
|
|
C
|
|
sem 1
|
en
|
Ingmar Nopens
|
5
|
|
C
|
|
sem 2
|
en
|
Paul Van Liedekerke
|
5
|
|
C
|
|
sem 1
|
en
|
Kathleen Marchal
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim Verbeke
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Benedikt Sas
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mario Vanhoucke
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Gielen
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Petra Andries
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Paul Van der Meeren
|
5
|
|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Paul Van der Meeren
|
5
|
|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Paul Van der Meeren
|
10
|
|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Paul Van der Meeren
|
10
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Farah Focquaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Jacobs
|
5
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Mieke Uyttendaele
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Katleen Hermans
|
6
|
|
Subscribe to course units from courses offered at Ghent University and at the alliance partner VUB, including the Ghent University Elective Courses.
A maximum of 2 such courses is allowed.
Maximum 8 credit units language courses are allowed within this master programme.
Subject to approval by the Faculty.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Buysse
|
4
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Tom Van de Wiele
|
4
|
|
Op te nemen: 1 major uit de onderstaande lijst.
Voltijds modeltraject:
De student kiest zelf welke keuze- en majoropleidingsonderdelen in het eerste en welke in het tweede modeltrajectjaar worden gevolgd (tenzij anders aangegeven);
in combinatie met de algemene opleidingsonderdelen neemt de student in totaal 54 tot 66 studiepunten per modeltrajectjaar op. De som van het totaal aantal opgenomen studiepunten over de 2 modeltrajectjaren heen moet 120 studiepunten bedragen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Daisy Vanrompay
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Van de Wiele
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
John Van Camp
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
BJORN HEINDRYCKX
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kaat Durinck
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Monica Höfte
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Kathy Steppe
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Danny Geelen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kris Audenaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Danny Geelen
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Wim Soetaert
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Marjan De Mey
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Inge Van Bogaert
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Marjan De Mey
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Desmet
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Wim Van Criekinge
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Willem Waegeman
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Paul Van Liedekerke
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jan Baetens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Herman De Beukelaer
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kathleen Marchal
|
3
|
|
Op te nemen: 14 studiepunten voor IMCEGBmajorWhite of 12 studiepunten voor overige IMCEGBmajors uit 1 tot 5 modules uit de onderstaande lijst.
Voltijds modeltraject:
De student kiest zelf welke keuze- en majoropleidingsonderdelen in het eerste en welke in het tweede modeltrajectjaar worden gevolgd (tenzij anders aangegeven);
in combinatie met de algemene opleidingsonderdelen neemt de student in totaal 54 tot 66 studiepunten per modeltrajectjaar op. De som van het totaal aantal opgenomen studiepunten over de 2 modeltrajectjaren heen moet 120 studiepunten bedragen.
Op te nemen: hoogstens 12 of 14 studiepunten te selecteren uit de majoren, met uitzondering van de opleidingsonderdelen opgenomen binnen de gekozen major.
Op te nemen: hoogstens 12 of 14 studiepunten te selecteren uit onderstaande lijst.
Keuzevakken aansluitend bij major: zie referentie
R = major ROOD
G = major GROEN
W = major WIT
C = major COMPUTATIONEEL
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
R
|
|
sem 1
|
nl
|
Kristien Van Reeth
|
4
|
|
R
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
5
|
|
R
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Raes
|
4
|
|
R
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Ginderachter
|
5
|
|
R
|
|
sem 2
|
en
|
Stefaan De Smedt
|
3
|
|
G
|
|
sem 1
|
nl
|
Monica Höfte
|
5
|
|
G
|
|
sem 1
|
nl
|
Steven Maenhout
|
5
|
|
G
|
|
sem 1
|
nl
|
Emmy Dhooghe
|
6
|
|
G
|
|
sem 2
|
en
|
|
5
|
|
W
|
|
sem 1
|
en
|
Christian Stevens
|
4
|
|
W
|
|
sem 2
|
nl
|
Paul Van der Meeren
|
5
|
|
W
|
|
sem 2
|
en
|
Ramon Ganigué
|
6
|
|
C
|
|
sem 1
|
en
|
Ingmar Nopens
|
5
|
|
C
|
|
sem 2
|
en
|
Paul Van Liedekerke
|
5
|
|
C
|
|
sem 1
|
en
|
Kathleen Marchal
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim Verbeke
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Benedikt Sas
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mario Vanhoucke
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Gielen
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Petra Andries
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Paul Van der Meeren
|
5
|
|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Paul Van der Meeren
|
5
|
|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Paul Van der Meeren
|
10
|
|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Paul Van der Meeren
|
10
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Farah Focquaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Jacobs
|
5
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Mieke Uyttendaele
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Katleen Hermans
|
6
|
|
Subscribe to course units from courses offered at Ghent University and at the alliance partner VUB, including the Ghent University Elective Courses.
A maximum of 2 such courses is allowed.
Maximum 8 credit units language courses are allowed within this master programme.
Subject to approval by the Faculty.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
Marjan De Mey
|
30
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Els Van Damme
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tina Kyndt
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Godelieve Gheysen
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Wim Soetaert
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Daisy Vanrompay
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Wim Van Criekinge
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tim De Meyer
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Paul Van der Meeren
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Stijn Luca
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Andre Skirtach
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Nico Boon
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Buysse
|
4
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Tom Van de Wiele
|
4
|
|
Op te nemen: 1 major uit de onderstaande lijst.
Voltijds modeltraject:
De student kiest zelf welke keuze- en majoropleidingsonderdelen in het eerste en welke in het tweede modeltrajectjaar worden gevolgd (tenzij anders aangegeven);
in combinatie met de algemene opleidingsonderdelen neemt de student in totaal 54 tot 66 studiepunten per modeltrajectjaar op. De som van het totaal aantal opgenomen studiepunten over de 2 modeltrajectjaren heen moet 120 studiepunten bedragen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Daisy Vanrompay
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Van de Wiele
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
John Van Camp
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
BJORN HEINDRYCKX
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kaat Durinck
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Monica Höfte
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Kathy Steppe
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Danny Geelen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kris Audenaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Danny Geelen
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Wim Soetaert
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Marjan De Mey
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Inge Van Bogaert
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Marjan De Mey
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Desmet
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Wim Van Criekinge
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Willem Waegeman
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Paul Van Liedekerke
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jan Baetens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Herman De Beukelaer
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Kathleen Marchal
|
3
|
|
Op te nemen: 14 studiepunten voor IMCEGBmajorWhite of 12 studiepunten voor overige IMCEGBmajors uit 1 tot 5 modules uit de onderstaande lijst.
Voltijds modeltraject:
De student kiest zelf welke keuze- en majoropleidingsonderdelen in het eerste en welke in het tweede modeltrajectjaar worden gevolgd (tenzij anders aangegeven);
in combinatie met de algemene opleidingsonderdelen neemt de student in totaal 54 tot 66 studiepunten per modeltrajectjaar op. De som van het totaal aantal opgenomen studiepunten over de 2 modeltrajectjaren heen moet 120 studiepunten bedragen.
Op te nemen: hoogstens 12 of 14 studiepunten te selecteren uit de majoren, met uitzondering van de opleidingsonderdelen opgenomen binnen de gekozen major.
Op te nemen: hoogstens 12 of 14 studiepunten te selecteren uit onderstaande lijst.
Keuzevakken aansluitend bij major: zie referentie
R = major ROOD
G = major GROEN
W = major WIT
C = major COMPUTATIONEEL
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
R
|
|
sem 1
|
nl
|
Kristien Van Reeth
|
4
|
|
R
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
5
|
|
R
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Raes
|
4
|
|
R
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Ginderachter
|
5
|
|
R
|
|
sem 2
|
en
|
Stefaan De Smedt
|
3
|
|
G
|
|
sem 1
|
nl
|
Monica Höfte
|
5
|
|
G
|
|
sem 1
|
nl
|
Steven Maenhout
|
5
|
|
G
|
|
sem 1
|
nl
|
Emmy Dhooghe
|
6
|
|
G
|
|
sem 2
|
en
|
|
5
|
|
W
|
|
sem 1
|
en
|
Christian Stevens
|
4
|
|
W
|
|
sem 2
|
nl
|
Paul Van der Meeren
|
5
|
|
W
|
|
sem 2
|
en
|
Ramon Ganigué
|
6
|
|
C
|
|
sem 1
|
en
|
Ingmar Nopens
|
5
|
|
C
|
|
sem 2
|
en
|
Paul Van Liedekerke
|
5
|
|
C
|
|
sem 1
|
en
|
Kathleen Marchal
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim Verbeke
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Benedikt Sas
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mario Vanhoucke
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Gielen
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Petra Andries
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Paul Van der Meeren
|
5
|
|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Paul Van der Meeren
|
5
|
|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Paul Van der Meeren
|
10
|
|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Paul Van der Meeren
|
10
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Farah Focquaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Geert Jacobs
|
5
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Mieke Uyttendaele
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Katleen Hermans
|
6
|
|
Subscribe to course units from courses offered at Ghent University and at the alliance partner VUB, including the Ghent University Elective Courses.
A maximum of 2 such courses is allowed.
Maximum 8 credit units language courses are allowed within this master programme.
Subject to approval by the Faculty.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
Marjan De Mey
|
30
|
|
- Fundamentele aspecten strategisch onderzoeken met mogelijke toepassingen in het achterhoofd
- Kwalitatief en kwantitatief inzicht hebben in de genetische, cellulaire, biochemische en moleculair-biologische processen bij de levende materie om de interacties tussen organismen onderling en tussen organismen en hun omgeving te begrijpen én te sturen
- Biotechnologische principes voor eukaryote en prokaryote cellen en organismen toepassen in industriële fermentatieprocessen, milieusanering, voeding, fijnchemie, menselijke gezondheid, plantenteelt, veeteelt, farmaceutische en biotechnologische industrie
- Als ingenieurs van de levende materie de unieke brug slaan tussen de kennis van de biologische wereld en de ingenieurswetenschappen, en dit in zowel een onderzoek- & ontwikkelingscontext als een industriële omgeving om zo (industriële) opschaling (o.a. via cel- en weefselculturen, bioreactoren of massateelt) te bewerkstelligen
- Kennen, begrijpen en toepassen van moleculaire technieken en diagnostiek (eiwit, RNA of DNA gebaseerd), voor het opsporen van micro-organismen in het milieu, het detecteren van fraude in de voeding of in de veredeling, de identificatie van erfelijke of infectieuze ziekten, om het modificatie- of veredelingsproces sneller en efficiënter te laten verlopen
- Verdiepende kennis hebben in de biomedische biotechnologie, plantenbiotechnologie, microbiële biotechnologie en/of computationele biologie
- Problemen over cel- en genbiotechnologie vaststellen en analyseren en heldere onderzoeksvragen formuleren met het oog op het bereiken van effectieve en potentieel toepasbare oplossingen
- Vakliteratuur raadplegen en kritisch interpreteren volgens wetenschappelijke standaarden
- De geschikte analysemethoden en procestechnieken selecteren, aanpassen of desgevallend ontwikkelen
- Bruikbare informatie extraheren uit overvloedige, onvolledige of tegenstrijdige gegevens
- Wetenschappelijk onderzoek plannen, opvolgen en bijsturen
- Gegevens nauwgezet verzamelen, wetenschappelijk verwerken, kritisch analyseren en interpreteren in overeenstemming met de principes van wetenschappelijke integriteit
- Op basis van kennis, inzicht en ervaring nieuwe of resterende knelpunten en onderzoeksvragen identificeren
- De eigen kennis creatief, doelgericht en innovatief inzetten bij onderzoek, ontwerp en productie
- Wetenschappelijk gefundeerd argumenteren in een multidisciplinaire context
- Getuigen van openheid voor nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen en hun toepassingen in een brede wetenschappelijke, economische en maatschappelijke context
- Een actieve en integere houding aannemen tegenover permanente kennisontwikkeling, levenslang leren en zelfstandig het eigen leerproces sturen
- Beschikken over de vereiste sociale en communicatieve vaardigheden om in een team te werken
- Samenwerken en beginnend leiding geven in een multidisciplinaire omgeving
- Schriftelijk en mondeling helder communiceren over het eigen vakgebied in het Nederlands en het Engels
- Ethisch, professioneel en maatschappelijk verantwoord handelen, ook in een internationale of interculturele omgeving
- Binnen korte tijd autonoom functioneren in wetenschappelijk onderzoek, in industriële functies, bij studiebureaus, ngo’s en overheidsinstellingen
- Duurzaamheidsaspecten en maatschappelijke randvoorwaarden afwegen bij de ontwikkeling van in een kwaliteitsvol systeem, product, dienst of proces
- Situeren van de maatschappelijk en ethische impact van biotechnologie, inclusief bioveiligheidsreglementering
- Inzicht hebben in aspecten van patentering en eigendomsbescherming van moleculair-biotechnologische vindingen en realisaties
- Zelfstandig en resultaatgericht een ingenieursproject concipiëren, plannen en uitvoeren op het niveau van een beginnende professional
- De complexiteit van een probleem/systeem doorgronden met behulp van kwantitatieve methoden
- Risico’s en technische haalbaarheid van een project inschatten
- Biologische, fysisch-chemische, technologische, economische en ecologische aspecten integreren in onderzoek, productie, kwaliteitsbeheer, management of beleid