master-na-bacheloropleiding
2 jaar 120 studiepunten
Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Engels
Over de opleiding
Programma
Informeer je
Vlot van start
Na je studies
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Johan Verrue
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ramon Ganigué
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Buyens
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Mia Loccufier
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Steve Muylle
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Frederik Gailly
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Matthias Bogaert
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dirk Van den Poel
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Benoit
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Broos Maenhout
|
4
|
|
Op te nemen: 12 studiepunten uit 1 tot 3 modules uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
In het eerste modeltraject verdeeld als 6 studiepunten in jaar 1 en 6 studiepunten in jaar 2, in het tweede modeltraject 6 studiepunten in jaar 2 en 6 studiepunten in jaar 3.
Op te nemen: hoogstens 12 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Michael Frömmel
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Leentje Moortgat
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Sophie Maussen
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Frank De Jonghe
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Veronique Limère
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Dries Goossens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Mario Vanhoucke
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Louis-Philippe Kerkhove
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Gerdie Everaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Luis Enrique Correa da Rocha
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Mario Vanhoucke
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Seppe vanden Broucke
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Aleksandra Pizurica
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sidharta Gautama
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dieter Claeys
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Pickavet
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Vanhoucke
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Joris Walraevens
|
6
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Antoon Bronselaer
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Antoon Bronselaer
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 12 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Rudi Vander Vennet
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
William De Vijlder
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Gerdie Everaert
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gert Peersman
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Brent Bleys
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Thomas Verheyen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anschi De Wolf
|
6
|
|
|
|
|
|
Sophie Hoozée
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Annelies Roggeman
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Line Vyvey
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Hendrik Slabbinck
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ben Depoorter
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Johan Albrecht
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dominique Vandijck
|
5
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Thomas Block
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 12 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Paul Gemmel
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Geert Poels
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Katrien Verleye
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Miguel Meuleman
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Matthias Bogaert
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Dirk Van den Poel
|
6
|
|
Op te nemen: 12 studiepunten uit 1 tot 3 modules uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
In het eerste modeltraject verdeeld als 6 studiepunten in jaar 1 en 6 studiepunten in jaar 2, in het tweede modeltraject 6 studiepunten in jaar 2 en 6 studiepunten in jaar 3.
Op te nemen: hoogstens 12 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Michael Frömmel
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Leentje Moortgat
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Sophie Maussen
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Frank De Jonghe
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Veronique Limère
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Dries Goossens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Mario Vanhoucke
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Louis-Philippe Kerkhove
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Gerdie Everaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Luis Enrique Correa da Rocha
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Mario Vanhoucke
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Seppe vanden Broucke
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Aleksandra Pizurica
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sidharta Gautama
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dieter Claeys
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Pickavet
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Vanhoucke
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Joris Walraevens
|
6
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Antoon Bronselaer
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Antoon Bronselaer
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 12 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Rudi Vander Vennet
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
William De Vijlder
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Gerdie Everaert
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gert Peersman
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Brent Bleys
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Thomas Verheyen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anschi De Wolf
|
6
|
|
|
|
|
|
Sophie Hoozée
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Annelies Roggeman
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Line Vyvey
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Hendrik Slabbinck
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ben Depoorter
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Johan Albrecht
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dominique Vandijck
|
5
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Thomas Block
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 12 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
|
24
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Johan Verrue
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ramon Ganigué
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Buyens
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Mia Loccufier
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Steve Muylle
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Paul Gemmel
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Geert Poels
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Katrien Verleye
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Frederik Gailly
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Miguel Meuleman
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Matthias Bogaert
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dirk Van den Poel
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Benoit
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Broos Maenhout
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Matthias Bogaert
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Dirk Van den Poel
|
6
|
|
Op te nemen: 12 studiepunten uit 1 tot 3 modules uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
In het eerste modeltraject verdeeld als 6 studiepunten in jaar 1 en 6 studiepunten in jaar 2, in het tweede modeltraject 6 studiepunten in jaar 2 en 6 studiepunten in jaar 3.
Op te nemen: hoogstens 12 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Michael Frömmel
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Leentje Moortgat
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Sophie Maussen
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Frank De Jonghe
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Veronique Limère
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Dries Goossens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Mario Vanhoucke
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Louis-Philippe Kerkhove
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Gerdie Everaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Luis Enrique Correa da Rocha
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Mario Vanhoucke
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Seppe vanden Broucke
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Aleksandra Pizurica
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sidharta Gautama
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dieter Claeys
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Pickavet
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Vanhoucke
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Joris Walraevens
|
6
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Antoon Bronselaer
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Antoon Bronselaer
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 12 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Rudi Vander Vennet
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
William De Vijlder
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Gerdie Everaert
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gert Peersman
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Brent Bleys
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Thomas Verheyen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anschi De Wolf
|
6
|
|
|
|
|
|
Sophie Hoozée
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Annelies Roggeman
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Line Vyvey
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Hendrik Slabbinck
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ben Depoorter
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Johan Albrecht
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dominique Vandijck
|
5
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Thomas Block
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 12 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
|
24
|
|
Competentiegebied 1: Competentie in één of meerdere wetenschappen
- Een gevorderd inzicht hebben in de bedrijfseconomische theorieën en deze kritisch en doelgericht aanwenden bij complexe - operationele (afstudeerrichting Operations Management), - financiële (afstudeerrichting Finance) en - marketing (afstudeerrichting Data Analytics) beslissingsmodellen.
- Simulaties en sensitiviteitsanalyses voor complexe - operationele (afstudeerrichting Operations Management), - financiële (afstudeerrichting Finance) en - marketing (afstudeerrichting Data Analytics) beslissingsmodellen uitvoeren, analyseren en interpreteren.
- Inzicht hebben in het beheer van informatie en beslissingsondersteunende systemen en deze in een bedrijfsomgeving integreren.
- De houding hebben om de ondersteunende wetenschappen (wiskunde, statistiek en informatica) bij bedrijfseconomische vraagstukken zelfstandig en kritisch toe te passen.
- Inzicht hebben in recente ontwikkelingen en toekomstige evoluties van de bedrijfseconomische en technische discipline in - operationele (afstudeerrichting Operations Management), - financiële (afstudeerrichting Finance) en - marketing (afstudeerrichting Data Analytics) vraagstukken.
- Doelgericht selecteren, ontwikkelen en valideren van methoden en technieken om complexe - operationele (afstudeerrichting Operations Management), - financiële (afstudeerrichting Finance) en - marketing (afstudeerrichting Data Analytics) problemen te identificeren en modelleren.
- Complexe - operationele (afstudeerrichting Operations Management), - financiële (afstudeerrichting Finance) en - marketing (afstudeerrichting Data Analytics) problemen analyseren en omzetten in een wetenschappelijke vraagstelling.
- Een literatuuronderzoek in de wetenschappelijke literatuur uitvoeren en deze bronnen creatief gebruiken.
- Resultaten van eigen onderzoek genuanceerd interpreteren en wetenschappelijk correct weergeven.
- Resultaten van eigen onderzoek kaderen binnen de wetenschappelijke literatuur.
- Zelfstandig kiezen voor een correct abstractieniveau bij de modellering van complexe - operationele (afstudeerrichting Operations Management), - financiële (afstudeerrichting Finance) en - marketing (afstudeerrichting Data Analytics) problemen.
- Systematisch wetenschappelijk integer handelen.
- Complexe - operationele (afstudeerrichting Operations Management), - financiële (afstudeerrichting Finance) en - marketing (afstudeerrichting Data Analytics) vraagstellingen met een hoge mate van zelfstandigheid analyseren en beoordelen op basis van geïntegreerde beslissingsondersteunende modellen.
- Verschillende abstractieniveaus zelfstandig en doelgericht identificeren, analyseren en integreren in het ontwerp van beslissingsondersteunende modellen.
- Een persoonlijk standpunt innemen ten aanzien van complexe - operationele (afstudeerrichting Operations Management), - financiële (afstudeerrichting Finance) en - marketing (afstudeerrichting Data Analytics) problemen op basis van resultaten van beslissingsondersteunende modellen.
- Modeloplossing kritisch valideren ten aanzien van de grenzen van de gedane assumpties.
- Kritisch reflecteren over eigen denken en handelen en de grenzen van de eigen competenties kennen en zelfstandig uitbreiden.
- De evoluties in het vakdomein op de voet volgen en deze flexibel integreren in de verworven theorieën en principes.
- Integreren van meerdere perspectieven en afwegen van verschillende oplossingen voor complexe - operationele (afstudeerrichting Operations Management), - financiële (afstudeerrichting Finance) en - marketing (afstudeerrichting Data Analytics) problemen.
- Professioneel schriftelijk rapporteren over complexe - operationele (afstudeerrichting Operations Management), - financiële (afstudeerrichting Finance) en - marketing (afstudeerrichting Data Analytics) problemen en hun oplossingen.
- Professioneel mondeling rapporteren over complexe - operationele (afstudeerrichting Operations Management), - financiële (afstudeerrichting Finance) en - marketing (afstudeerrichting Data Analytics) problemen en hun oplossingen.
- Projectmatig in team werken aan een bedrijfseconomische onderzoeksvraag in een multidisciplinaire omgeving vanuit verschillende rollen met conflicterende belangen.
- Communiceren in het Engels.
- Aandacht hebben voor maatschappelijke en ethische aspecten.
- Maatschappelijke en ethische consequenties van beslissingsondersteunende modellen aanvoelen.
- Grondig inzicht hebben in logistieke en informatieprocessen van de bedrijfseconomische waardeketen.
- De functionele domeinen van een bedrijf met elkaar in verband brengen en integreren in de waardeketen.
- Aandacht hebben voor aspecten van milieu, kwaliteit, veiligheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
- Beheersen van complexiteit van operationele, financiële en marketingprocessen door beslissingsondersteunende modellen te gebruiken.
- De impact van de hoogtechnologische kennismaatschappij op de bedrijfseconomische waardeketen begrijpen.