Master of Science in de industriële wetenschappen: elektromechanica
De master in de industriële wetenschappen: elektromechanica spitst zich toe op machinebouw in de breedste zin van het woord. Opleidingsonderdelen als mechanica en elektriciteit worden uitgediept en via keuzevakken kan je ook specialiseren in verschillende domeinen, waaronder kunststoffen, productietechnieken en voertuigtechnologie, maar ondernemerschap en duurzaamheid komen eveneens aan bod.
master-na-bacheloropleiding
1 jaar 60 studiepunten
Faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur
Nederlands
Brochure
downloaden
Over de opleiding
Programma
Informeer je
Vlot van start
Na je studies
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Guillaume Crevecoeur
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Peter Sergeant
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Wim De Waele
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Marc Wouters
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Ludwig Cardon
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
Roumen Petrov
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Steven Lecompte
|
6
|
|
Op te nemen: 12 studiepunten uit 2 modules uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
Op te nemen: minstens 6 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst. Na goedkeuring door de faculteit.
Studenten mogen maximaal 6 studiepunten keuzevakken met referentie a opnemen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Ludwig Cardon
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Ludwig Cardon
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mariya Edeleva
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kris Hectors
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Wim Van Paepegem
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Degroote
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wim De Waele
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Patrick Van Torre
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jo Verhaevert
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christof Dauwels
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Hendrik Bonne
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Hendrik Bonne
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Rousseau
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Frédéric Maes
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Paul Van Steenberge
|
3
|
|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
a
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
a
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 6 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst. Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Yannick Dillen
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Gielen
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Thomas Block
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
|
18
|
|
Competentiegebied 1: Kenniscompetenties
- Geavanceerde kennis van de eigen ingenieursdiscipline innovatief toepassen op reële problemen.
- Specifieke tools, bouwstenen en instrumentatie innovatief en doelgericht gebruiken binnen het eigen ingenieursdomein.
- Bezitten van diepgaande toegepaste kennis en vaardigheden betreffende het ontwerpen, analyseren, simuleren en produceren van elektromechanische systemen.
- Wetenschappelijk literatuuronderzoek uitvoeren.
- Een onderzoeksvraag definiëren uitgaande vanuit een technisch-wetenschappelijke probleemstelling.
- Geavanceerde experimenten, processen en systemen schematiseren, modelleren en testen in een industriële context.
- Resultaten van onderzoek objectief en kritisch interpreteren en duiden.
- Analytisch, systeemgericht en probleemoplossend denken.
- Implementatiegericht ontwerpen, ontwikkelen, materialiseren en creatief innoveren met aandacht voor de operationele implicaties.
- Met de nodige kritische zelfreflectie oordelen en handelen binnen een onzekere context.
- Actuele ontwikkelingen in het vakdomein opvolgen.
- Schriftelijk, mondeling en grafisch rapporteren in het Nederlands en Engels over eigen onderzoekswerk aan vakgenoten en niet-vakgenoten.
- Projectmatig werken: doelstelling formuleren, teamgericht werken, gericht rapporteren en de projectcyclus opvolgen.
- Ethisch, professioneel en maatschappelijk verantwoord handelen.
- De belangrijkste bedrijfskundige, normatieve en juridische aspecten van de eigen ingenieursdiscipline onderscheiden.
- Duurzaam-, milieu-, kwaliteits- en veiligheidsbewust handelen.
- Inzicht hebben in en het belang begrijpen van de rol van ondernemerschap in de maatschappij.