Bachelor of Science in de bestuurskunde en het publiek management
Hoe pak je maatschappelijke uitdagingen – zoals de klimaatproblematiek en digitalisering – aan? Hoe stem je verschillende stakeholders – de overheid, burgers, de politiek, het middenveld – op elkaar af? Bestuurskundigen of publieke managers zijn “tolken” die politieke, juridische en economische aspecten kunnen vertalen naar een bestuurskundige context en omgekeerd.
Deze opleiding is geaccrediteerd door AACSB International - The Association to Advance Collegiate Schools of Business. AACSB is een wereldwijde non-profitorganisatie waarvan de accreditatieprocessen ISO 9001:2015 gecertificeerd zijn.
De European Association for Public Administration Accreditation (EAPAA) accrediteert academische programma's in publieke administratie in Europa om de kwaliteit en innovatie te waarborgen. Sinds de oprichting in 1999 heeft EAPAA meer dan 70 programma's geaccrediteerd, waaronder ons programma. EAPAA richt zich op missie-gebaseerde evaluaties en contextuele factoren.
De International Commission on Accreditation of Public Administration Education and Training Programs (ICAPA) accrediteert wereldwijd programma's in publieke administratie. ICAPA heeft een internationale focus en richt zich zowel op de huidige als toekomstige kwaliteit, effectiviteit en relevantie van het curriculum.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Goeminne
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Bart Defloor
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Bram Verschuere
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Bishoy Zaki
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sebastian Desmidt
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Adelien Decramer
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Stijn Baert
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Frank Caestecker
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bart Defloor
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Johan Christiaens
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bram Verschuere
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bram Wauters
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Ben Suykens
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Daan Bijnens
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bertel De Groote
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Jurgen Neuts
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Claire Dupont
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bram Wauters
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
2
|
|
|
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Amy Van Looy
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
4
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Sarah Meire
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
|
2
|
|
|
Dries Lesage
|
6
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Yannick Dillen
|
3
|
|
UKV
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
en
|
Robin Vandevoordt
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
en
|
Amaury Frankl
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Dries Lesage
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Luc Van Ootegem
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Claire Dupont
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Kaat De Pourcq
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Véronique Vanderhoudelingen
|
12
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sabine Vanoverbeke
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Eva Brems
|
5
|
|
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen rechtstreeks instromen in de educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jonas Riemslagh
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jurgen Neuts
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ben Suykens
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl,en
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sabine Vanoverbeke
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,en
|
Amy Van Looy
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sarah Meire
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Yannick Dillen
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Eva Brems
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Robin Vandevoordt
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Amaury Frankl
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ben Suykens
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jonas Riemslagh
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jurgen Neuts
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Goeminne
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Bart Defloor
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Bram Verschuere
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Bishoy Zaki
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sebastian Desmidt
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Adelien Decramer
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Stijn Baert
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Frank Caestecker
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bart Defloor
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Johan Christiaens
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bram Verschuere
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bram Wauters
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Ben Suykens
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Daan Bijnens
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bertel De Groote
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Jurgen Neuts
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Claire Dupont
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bram Wauters
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Luc Van Ootegem
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Claire Dupont
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Kaat De Pourcq
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Véronique Vanderhoudelingen
|
12
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
2
|
|
|
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sabine Vanoverbeke
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Amy Van Looy
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Sarah Meire
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
|
2
|
|
|
Dries Lesage
|
6
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Yannick Dillen
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Eva Brems
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
en
|
Robin Vandevoordt
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
en
|
Amaury Frankl
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Dries Lesage
|
6
|
|
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen rechtstreeks instromen in de educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jonas Riemslagh
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jurgen Neuts
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ben Suykens
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl,en
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sabine Vanoverbeke
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,en
|
Amy Van Looy
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sarah Meire
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Yannick Dillen
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Eva Brems
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Robin Vandevoordt
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Amaury Frankl
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ben Suykens
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jonas Riemslagh
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jurgen Neuts
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Goeminne
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Bart Defloor
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Bram Verschuere
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Bishoy Zaki
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sebastian Desmidt
|
5
|
|
|
1
|
|
|
|
3
|
|
|
1
|
|
|
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
5
|
|
|
1
|
|
|
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Stijn Baert
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Frank Caestecker
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bart Defloor
|
3
|
|
|
2
|
|
|
Johan Christiaens
|
5
|
|
|
2
|
|
|
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bram Wauters
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Ben Suykens
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bertel De Groote
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Claire Dupont
|
3
|
|
|
2
|
|
|
Jonas Riemslagh
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bram Wauters
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Luc Van Ootegem
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Claire Dupont
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jurgen Neuts
|
7
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Kaat De Pourcq
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Véronique Vanderhoudelingen
|
12
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen rechtstreeks instromen in de educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Adelien Decramer
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ben Suykens
|
5
|
|
- 3 studiepunten in jaar 2,
- 6 studiepunten in jaar 3,
- 3 studiepunten in jaar 4,
- 6 studiepunten in jaar 6.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sabine Vanoverbeke
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Amy Van Looy
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Yannick Dillen
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
2
|
|
|
|
5
|
|
UKV
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
2
|
|
|
Peter Dawyndt
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Eva Brems
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
|
|
Evelien Opdecam
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ben Suykens
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sabine Vanoverbeke
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Amy Van Looy
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Yannick Dillen
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
2
|
|
|
|
5
|
|
UKV
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
2
|
|
|
Peter Dawyndt
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Eva Brems
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
2
|
|
|
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
- De kernbegrippen en theorieën m.b.t. publiek bestuur, bestuurlijke organisaties, het management ervan en beleidsprocessen binnen de samenleving kennen en adequaat gebruiken.
- Inzicht hebben in recht, menswetenschappen en economie en het belang ervan binnen de publieke sector kunnen duiden.
- Onderzoeksmethoden en -technologie kunnen aanwenden bij de oplossing van publiek management-, beleids- en bestuurskundige vraagstukken.
- Bestuurskundige, beleidsmatige en overheidsmanagementgerelateerde onderzoeksproblemen onder begeleiding formuleren vanuit een wetenschappelijke kritische houding.
- (wetenschappelijke) bronnen identificeren, verwerken en er correct aan refereren.
- Onderzoeksmethoden en -technieken kiezen en correct toepassen bij onderzoek van bestuurskundige, beleidsmatige en overheidsmanagementgerelateerde vraagstukken en de relevantie ervan inzien.
- De resultaten van bestaand en eigen initieel onderzoek kritisch verwerken met respect voor deontologische eisen.
- Een kritisch oordeel vormen over beleidskundige, bestuurskundige of overheidsmanagementgerelateerde vraagstukken en/of eigen oplossing ervan, op basis van een wetenschappelijk gefundeerde analyse en logische redenering.
- Een actueel beleidskundig, bestuurskundig of overheidsmanagementgerelateerd vraagstuk multiperspectivistisch benaderen vanuit meerdere invalshoeken en modellen.
- Vaardigheden bezitten om beleids-, bestuurs- en overheidsmanagementswijzigingen uit te werken.
- Correct rapporteren (schriftelijk of mondeling) over de resultaten van eigen onderzoek en redeneringen rond bestuurskundige, beleidsmatige of overheidsmanagementgerelateerde vraagstukken.
- Communiceren in een andere taal dan het Nederlands (schriftelijk of mondeling) over publiek managementgerelateerde, beleids- en bestuurskundige vraagstukken.
- In (een divers) team werken aan de analyse en oplossing van een beleidskundig, bestuurskundig of publiek managementprobleem.
- De belangrijkste maatschappelijke ontwikkelingen (maatschappelijk, economisch, ecologisch) kennen en bewust zijn van hun (maatschappelijke) impact binnen het vakgebied.