Research Master of Arts in Philosophy
Studenten die reeds een masterdiploma wijsbegeerte, moraalwetenschappen of wijsbegeerte en moraalwetenschappen hebben behaald, worden vrijgesteld van de verdiepende optievakken (1.1), 2 van de 5 onderzoeksseminaries (1.3), het opleidingsonderdeel Gevorderd wetenschappelijk Engels (1.4) en de keuzeopleidingsonderdelen (2).
Studenten die het modeltraject volgen, nemen in het eerste jaar uit de verdiepende optievakken en de keuzeopleidingsonderdelen 39 studiepunten op, aangevuld met 3 studiepunten taalvaardigheid en 18 studiepunten onderzoeksseminaries. In het tweede jaar worden 27 studiepunten onderzoeksseminaries, het onderzoeksproject en de masterproef opgenomen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Erik Myin
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Willem Lemmens
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Walter Van Herck
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Arthur Cools
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Herbert De Vriese
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bence Nanay
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Herbert De Vriese
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
Joke Meheus
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Farah Focquaert
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Gertrudis Van de Vijver
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Sigrid Sterckx
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Erik Weber
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Wim Vanrie
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Gily Coene
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Gily Coene
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Liesbet De Kock
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Marc Van den Bossche
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Steffen Ducheyne
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Francis Heylighen
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Gustaaf Cornelis
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Gustaaf Cornelis
|
6
|
|
De student moet seminaries aan minstens twee universiteiten opnemen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
en
|
Katrien Schaubroeck
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Veerle Provoost
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Luc Van Liedekerke
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Heidi Mertes
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Tom Claes
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Pawel Pawlowski
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Erik Weber
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Jean Paul Van Bendegem
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Cornelis Johannes Schilt
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Gertrudis Van de Vijver
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Michiel Meijer
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Danny Praet
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Sonja Lavaert
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Bart Vandenabeele
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Arthur Cools
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
UKV
|
1
|
sem 1
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Studenten die reeds een masterdiploma wijsbegeerte, moraalwetenschappen of wijsbegeerte en moraalwetenschappen hebben behaald, worden vrijgesteld van de verdiepende optievakken (1.1), 2 van de 5 onderzoeksseminaries (1.3), het opleidingsonderdeel Gevorderd wetenschappelijk Engels (1.4) en de keuzeopleidingsonderdelen (2).
Studenten die het modeltraject volgen, nemen in het eerste jaar uit de verdiepende optievakken en de keuzeopleidingsonderdelen 39 studiepunten op, aangevuld met 3 studiepunten taalvaardigheid en 18 studiepunten onderzoeksseminaries. In het tweede jaar worden 27 studiepunten onderzoeksseminaries, het onderzoeksproject en de masterproef opgenomen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
Erik Weber
|
9
|
|
De student moet seminaries aan minstens twee universiteiten opnemen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
en
|
Katrien Schaubroeck
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Veerle Provoost
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Luc Van Liedekerke
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Heidi Mertes
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Tom Claes
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Pawel Pawlowski
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Erik Weber
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Jean Paul Van Bendegem
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Cornelis Johannes Schilt
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Gertrudis Van de Vijver
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Michiel Meijer
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Danny Praet
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Sonja Lavaert
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Bart Vandenabeele
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Arthur Cools
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
Erik Weber
|
24
|
|
Studenten die reeds een masterdiploma wijsbegeerte, moraalwetenschappen of wijsbegeerte en moraalwetenschappen hebben behaald, worden vrijgesteld van de verdiepende optievakken (1.1), 2 van de 5 onderzoeksseminaries (1.3), het opleidingsonderdeel Gevorderd wetenschappelijk Engels (1.4) en de keuzeopleidingsonderdelen (2).
Studenten die het modeltraject volgen, nemen in het eerste jaar uit de verdiepende optievakken en de keuzeopleidingsonderdelen 39 studiepunten op, aangevuld met 3 studiepunten taalvaardigheid en 18 studiepunten onderzoeksseminaries. In het tweede jaar worden 27 studiepunten onderzoeksseminaries, het onderzoeksproject en de masterproef opgenomen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Erik Myin
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Willem Lemmens
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Walter Van Herck
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Arthur Cools
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Herbert De Vriese
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bence Nanay
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Herbert De Vriese
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
Joke Meheus
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Farah Focquaert
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Gertrudis Van de Vijver
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Sigrid Sterckx
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Erik Weber
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Wim Vanrie
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Gily Coene
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Gily Coene
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Liesbet De Kock
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Marc Van den Bossche
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Steffen Ducheyne
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Francis Heylighen
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Gustaaf Cornelis
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Gustaaf Cornelis
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
Erik Weber
|
9
|
|
De student moet seminaries aan minstens twee universiteiten opnemen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
en
|
Katrien Schaubroeck
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Veerle Provoost
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Luc Van Liedekerke
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Heidi Mertes
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Tom Claes
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Pawel Pawlowski
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Erik Weber
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Jean Paul Van Bendegem
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Cornelis Johannes Schilt
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Gertrudis Van de Vijver
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Michiel Meijer
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Danny Praet
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Sonja Lavaert
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Bart Vandenabeele
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Arthur Cools
|
9
|
|
|
|
jaar
|
en
|
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
UKV
|
1
|
sem 1
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
Erik Weber
|
24
|
|
- Afgestudeerden hebben diepgaande (state of the art) kennis van en inzicht in ten minste één systematisch of historisch filosofisch domein. Ze hebben ook inzicht in de samenhang tussen dit domein en andere domeinen uit de filosofie.
- Afgestudeerden kunnen de verworven inzichten relateren aan de maatschappelijke, culturele en internationale wetenschappelijke context.
- Afgestudeerden hebben inzicht in de eigenheid, de sterktes en de zwaktes van verschillende filosofische benaderingen en tradities.
- Afgestudeerden hebben kennis van de gespecialiseerde filosofische terminologieën en begrippen en kunnen deze accuraat gebruiken.
- Afgestudeerden hebben kennis van en inzicht in actuele filosofische debatten, en kunnen deze actief opvolgen en integreren in eigen reflectie en internationaal gericht onderzoek.
- Afgestudeerden zijn in staat om een filosofisch onderzoeksproject uit te werken en hiervoor een financieringsaanvraag te schrijven die kan worden ingediend bij instellingen zoals het FWO en de Bijzondere Onderzoeksfondsen van de universiteiten (en gelijkaardige buitenlandse instellingen).
- Afgestudeerden zijn in staat om, binnen hun specialisatiedomeinen, originele en vernieuwende onderzoeksproblemen te formuleren, uitgaande van een gefundeerd inzicht in de internationaal erkende “state of the art” in dat domein.
- Afgestudeerden zijn in staat om originele oplossingen voor de gekozen onderzoeksproblemen uit te werken, en daarvoor helder en overtuigend te argumenteren.
- Afgestudeerden zijn in staat om autonoom hun kennis van hun specialisatiedomeinen te verdiepen.
- Afgestudeerden zijn in staat om de resultaten van hun onderzoekswerk in een groter geheel te kaderen.
- Afgestudeerden zijn getraind in academisch schrijven, waardoor ze in staat zijn om als auteur te fungeren van academische artikels.
- Afgestudeerden kunnen helder mondeling rapporteren (voor vakgenoten) over hun onderzoeksresultaten.
- Afgestudeerden hebben een werkhouding die hen geschikt maakt om te functioneren in onderzoeksteams en die integriteit van het onderzoek waarborgt.