Schakelprogramma tot Master of Science in de ergotherapeutische wetenschap
Een schakelprogramma is een overgangsprogramma tussen bepaalde professionele bachelors (3-jarige hogeschoolopleiding) en een specifieke master. Via het schakelprogramma krijg je dus toegang tot een aansluitende master.
Over de opleiding
Programma
Informeer je
Vlot van start
Verder studeren
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Daphne Kos
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Dominique Van de Velde
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dominique Van de Velde
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Daphne Kos
|
6
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Daphne Kos
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Johan Kips
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Walter Sermeus
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Dominique Van de Velde
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jannique Van Uffelen
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
|
4
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Daphne Kos
|
8
|
|
Over de grenzen van ergotherapie: in het kader van de verbreding van de opleiding kunnen studenten een keuzeopleidingsonderdeel van min. 3 SP opnemen, op te nemen uit het universiteitsbrede aanbod binnen KU Leuven.
Opleidingscompetenties
De master is in staat om wetenschappelijk onderzoek te verrichten binnen een
beroepsspecifieke context van de ergotherapie en beroepsgerelateerde
onderwerpen. Hij/zij kan hierover op een wetenschappelijk correcte manier
rapporteren. Hij/zij heeft inzicht in de organisatie van de gezond-heidszorg
op regionaal, nationaal en internationaal niveau en kan deze inzichten
kritisch toetsen in het werkveld en adviezen formuleren op beleidsniveau.
Hij/zij is in staat om vanuit de principes van management en kwaliteitszorg
taken op te nemen voor de organisatie en voor het verloop van
ergotherapeutische interventies. De master in de ergotherapeutische wetenschap
kan onderzoeksresultaten kwalitatief verzamelen, beoordelen en relateren aan
de beroepsspecifieke context, hij/zij kan de onderzoeksresultaten op een
adequate wijze implementeren in het werkdomein van de ergotherapeut. De master
in de ergotherapeutische wetenschap verdiept en verbreedt zijn/haar kennis- en
vaardigheidsdomein en speelt een innoverende rol in een nationale en/of
internationale beroepscontext.