Schakelprogramma tot Master of Science in de gezondheidsbevordering
Een schakelprogramma is een overgangsprogramma tussen bepaalde professionele bachelors (3-jarige hogeschoolopleiding) en een specifieke master. Via het schakelprogramma krijg je dus toegang tot een aansluitende master.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kasper Raus
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Alain Labro
|
8
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Pieter Van Dessel
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Els Clays
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Dimitri Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kenneth Chambaere
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Edward De Vooght
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sara Willems
|
7
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Alain Van Hiel
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Els Clays
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Peter Stevens
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Marieke De Craemer
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Melissa De Regge
|
5
|
|
Opleidingscompetenties
rol wetenschapper
S1: Actuele nationale en internationale vakliteratuur mbt gezondheidsbevordering naar waarde schatten en creatief aanwenden.
S2: Inzicht hebben in de basisconcepten en methoden voor wetenschappelijk onderzoek binnen de gezondheidsbevordering en aanverwante wetenschappen.
S3: Bestaand onderzoek in het vakgebied van de gezondheidsbevordering kritisch beoordelen.
S4: Eenvoudige statistische technieken voor het beantwoorden van een onderzoeksvraag binnen de gezondheidsbevordering selecteren, uitvoeren en interpreteren.
S5: Onder begeleiding een relevant en samenhangend onderzoeksvoorstel uitschrijven.
S6: Inzicht hebben in de werkingsmechanismen van het menselijk lichaam en de veel voorkomende fysieke en mentale stoornissen in het functioneren.
rol professional
S7: Actuele gezondheidsgerelateerde maatschappelijke opvattingen en het gezondheidsbeleid met de nodige kritische zin benaderen en inschatten.
S8: Kernbegrippen, basisconcepten en theoretische modellen van de gezondheids- en sociale psychologie toepassen op vraagstellingen in de gezondheidsbevordering.
S9: Kernbegrippen, basisconcepten en visies uit de volksgezondheid en de medische antropologie toepassen op de actuele debatten in de gezondheidsbevordering, preventie en gezondheidszorg.
S10: Basisconcepten en theorieën van algemeen management en organisatietheorie toepassen op de organisatie van de gezondheidsbevordering.
S11: Inzicht hebben in de complexe invloeden op gezondheidsgedrag.
S12: Kritisch reflecteren over het eigen leerproces en dat van anderen en hierover feedback geven.
rol communicator
S13: Schriftelijk en mondeling rapporteren over vraagstellingen, problemen en oplossingen in het domein van de gezondheidsbevordering.
S14: Communicatief en oplossingsgericht werken in teamverband.