Master of Science in Biology
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
en
|
Olivier De Clerck
|
8
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Matthew Shawkey
|
3
|
|
Voltijds modeltraject: De student kan zelf kiezen welke van deze major- en keuzeopleidingsonderdelen in het eerste en welke in het tweede modeltrajectjaar worden gevolgd; in combinatie met de keuzeopleidingsonderdelen neemt de student in totaal 49 studiepunten op in het eerste modeltrajectjaar en 21 studiepunten in het tweede modeltrajectjaar.
Opleidingsonderdelen waarbij MT1 is '1', moeten in het eerste modeltrajectjaar opgenomen worden.
Opgelet: sommige vakken worden om de 2 jaren aangeboden en/of vereisen specifieke begincompetenties. Hou daar rekening mee bij het samenstellen van je keuzepakket.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Thijs Vandenbroucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ana Rita Giraldes Simoes
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Frederik Hendrickx
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Annemieke Verbeken
|
5
|
|
|
|
|
|
Luc Lens
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
|
|
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Koen Sabbe
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Elie Verleyen
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Lucy Mitchell
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Sander Jacobs
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Nicky Wybouw
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
Dries Bonte
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Philippe Helsen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Koen Sabbe
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Carl Van Colen
|
6
|
|
|
|
|
|
Anne Willems
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Elie Verleyen
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Bart Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Sébastjen Schoenaers
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dirk de Graaf
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Sofie Goormachtig
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Nicky Wybouw
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
Bart Braeckman
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
|
|
|
Dirk de Graaf
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Geert van Loo
|
5
|
|
|
|
|
|
Martin Guilliams
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Nico Callewaert
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Katleen Hermans
|
9
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Michiel De Proost
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Hilde Nelissen
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Frank Van Breusegem
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Rudi Beyaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Bert De Rybel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Frederick Verbruggen
|
4
|
|
Gebruik module 3.5. voor het selecteren van de niet opgenomen majorvakken.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
jaar
|
en
|
Matthew Shawkey
|
9
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Evy Van Lancker
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Ines Keygnaert
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Griet Neukermans
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Marleen De Troch
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Klaas Willaert
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Olivier De Clerck
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Luc Lens
|
10
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Marleen De Troch
|
5
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Ann Vanreusel
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Gertrudis Van de Vijver
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit één van de majoren, uit de opleidingsprogramma's van de UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap of uit het (online) studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen.
Op te nemen: minstens 20 stp. in domein Biologie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Danny Haelewaters
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Carl Vangestel
|
5
|
|
Voltijds modeltraject: De student kan zelf kiezen welke van deze major- en keuzeopleidingsonderdelen in het eerste en welke in het tweede modeltrajectjaar worden gevolgd; in combinatie met de keuzeopleidingsonderdelen neemt de student in totaal 49 studiepunten op in het eerste modeltrajectjaar en 21 studiepunten in het tweede modeltrajectjaar.
Opleidingsonderdelen waarbij MT1 is '1', moeten in het eerste modeltrajectjaar opgenomen worden.
Opgelet: sommige vakken worden om de 2 jaren aangeboden en/of vereisen specifieke begincompetenties. Hou daar rekening mee bij het samenstellen van je keuzepakket.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Annemieke Verbeken
|
5
|
|
|
|
|
|
Luc Lens
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
|
|
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Koen Sabbe
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
Dries Bonte
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Philippe Helsen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Koen Sabbe
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Carl Van Colen
|
6
|
|
|
|
|
|
Anne Willems
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Elie Verleyen
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
Bart Braeckman
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
|
|
|
Dirk de Graaf
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Geert van Loo
|
5
|
|
|
|
|
|
Martin Guilliams
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Nico Callewaert
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Katleen Hermans
|
9
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Michiel De Proost
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Hilde Nelissen
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Frank Van Breusegem
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Rudi Beyaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Bert De Rybel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Frederick Verbruggen
|
4
|
|
Gebruik module 3.5. voor het selecteren van de niet opgenomen majorvakken.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
jaar
|
en
|
Matthew Shawkey
|
9
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Evy Van Lancker
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Ines Keygnaert
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Griet Neukermans
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Marleen De Troch
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Klaas Willaert
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Olivier De Clerck
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Luc Lens
|
10
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Marleen De Troch
|
5
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Ann Vanreusel
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Gertrudis Van de Vijver
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit één van de majoren, uit de opleidingsprogramma's van de UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap of uit het (online) studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen.
Op te nemen: minstens 20 stp. in domein Biologie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
|
30
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
en
|
Olivier De Clerck
|
8
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Matthew Shawkey
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Danny Haelewaters
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Carl Vangestel
|
5
|
|
Voltijds modeltraject: De student kan zelf kiezen welke van deze major- en keuzeopleidingsonderdelen in het eerste en welke in het tweede modeltrajectjaar worden gevolgd; in combinatie met de keuzeopleidingsonderdelen neemt de student in totaal 49 studiepunten op in het eerste modeltrajectjaar en 21 studiepunten in het tweede modeltrajectjaar.
Opleidingsonderdelen waarbij MT1 is '1', moeten in het eerste modeltrajectjaar opgenomen worden.
Opgelet: sommige vakken worden om de 2 jaren aangeboden en/of vereisen specifieke begincompetenties. Hou daar rekening mee bij het samenstellen van je keuzepakket.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Thijs Vandenbroucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ana Rita Giraldes Simoes
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Frederik Hendrickx
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Annemieke Verbeken
|
5
|
|
|
|
|
|
Luc Lens
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
|
|
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Koen Sabbe
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Elie Verleyen
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Lucy Mitchell
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Sander Jacobs
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Nicky Wybouw
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
Dries Bonte
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Philippe Helsen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Koen Sabbe
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Carl Van Colen
|
6
|
|
|
|
|
|
Anne Willems
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Elie Verleyen
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Bart Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Sébastjen Schoenaers
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dirk de Graaf
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Sofie Goormachtig
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Nicky Wybouw
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
Bart Braeckman
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
|
|
|
Dirk de Graaf
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Geert van Loo
|
5
|
|
|
|
|
|
Martin Guilliams
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Nico Callewaert
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Katleen Hermans
|
9
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Michiel De Proost
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Hilde Nelissen
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Frank Van Breusegem
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Rudi Beyaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Bert De Rybel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Frederick Verbruggen
|
4
|
|
Gebruik module 3.5. voor het selecteren van de niet opgenomen majorvakken.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
jaar
|
en
|
Matthew Shawkey
|
9
|
|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Evy Van Lancker
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Ines Keygnaert
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Griet Neukermans
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Marleen De Troch
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Klaas Willaert
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Olivier De Clerck
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Luc Lens
|
10
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Marleen De Troch
|
5
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Ann Vanreusel
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Gertrudis Van de Vijver
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit één van de majoren, uit de opleidingsprogramma's van de UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap of uit het (online) studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen.
Op te nemen: minstens 20 stp. in domein Biologie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
|
30
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Carl Vangestel
|
5
|
|
UKV
|
1
|
sem 1
|
en
|
Peter Dawyndt
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Matthew Shawkey
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Danny Haelewaters
|
5
|
|
Slechts één van volgende combinaties tussen minors en majors kan worden gekozen:
- Minor Bio-inspired Innovation and Sustainability - Major algemene biologie
- Minor onderzoek - Major biodiversiteit en evolutionaire biologie
- Minor onderzoek - Major Global Change ecologie
-
Minor onderzoek - Major functionele biologie
Binnen het eerste modeltraject is het aantal te kiezen studiepunten in het eerste en tweede jaar afhankelijk van de gekozen major.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Luc Lens
|
10
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Marleen De Troch
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
|
|
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
|
|
Martin Guilliams
|
5
|
|
|
|
|
|
Dirk de Graaf
|
5
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Ann Vanreusel
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Carl Van Colen
|
6
|
|
|
|
|
|
Anne Willems
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Annemieke Verbeken
|
5
|
|
|
|
|
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tim Van de Voorde
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Nico Van de Weghe
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Marleen De Troch
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Katleen Hermans
|
9
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Geert van Loo
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lander Baeten
|
3
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Gertrudis Van de Vijver
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Dominique Adriaens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Danny Haelewaters
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Ines Keygnaert
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit opleidingsprogramma's van de UGent waaronder vakken uit de minor Bio-inspired Innovation and Sustainability, major algemene biologie, de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap of uit het (online) studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen. Waarvan minstens 20 studiepunten uit het domein van de biologie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
UKV
|
1
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
|
4
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Matthew Shawkey
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Brent Bleys
|
4
|
|
UKV
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Paredis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Defoirdt
|
4
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Myriam Dumortier
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maggie Geuens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Sofie Verbrugge
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Benedikt Sas
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn Speelman
|
4
|
|
|
|
|
|
|
7
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
John Van Camp
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Kim Verbeken
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Katleen Raes
|
4
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Ines Keygnaert
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 7 studiepunten te selecteren uit opleidingsprogramma's van de UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken of van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap of uit het (online) studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen.
Slechts één van volgende combinaties tussen minors en majors kan worden gekozen:
- Minor Bio-inspired Innovation and Sustainability - Major algemene biologie
- Minor onderzoek - Major biodiversiteit en evolutionaire biologie
- Minor onderzoek - Major Global Change ecologie
- Minor onderzoek - Major functionele biologie
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Kenny Bogaert
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Thijs Vandenbroucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ana Rita Giraldes Simoes
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Frederik Hendrickx
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Elie Verleyen
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tom Moens
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Lucy Mitchell
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dries Bonte
|
7
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Philippe Helsen
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Sander Jacobs
|
7
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
|
|
Bart Braeckman
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Michiel Vandecasteele
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Michiel De Proost
|
3
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Olivier De Clerck
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Kenny Bogaert
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Koen Sabbe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Thijs Vandenbroucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ana Rita Giraldes Simoes
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Frederik Hendrickx
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lars Chatrou
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Verschuren
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Bonte
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Elie Verleyen
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tom Moens
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Lucy Mitchell
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dries Bonte
|
7
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Philippe Helsen
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Sander Jacobs
|
7
|
|
- 30 tot 42 studiepunten in jaar 1,
- hoogstens 12 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Paul Witten
|
5
|
|
|
1
|
|
|
Bart Braeckman
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart Braeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Michiel Vandecasteele
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Anne Willems
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Michiel De Proost
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
|
30
|
|
- Beschrijft en verklaart op geïntegreerde en verdiepende manier biologische patronen en processen binnen een evolutionair kader.
- Integreert de verschillende organisatieniveaus in de biologie waarop patronen en processen zich afspelen (van gen tot ecosysteem).
- Past kennis en inzichten in de nieuwste ontwikkelingen toe binnen een meer gespecialiseerd subdomein in de biologie (biodiversiteit, evolutionaire biologie, fundamentele en toegepaste ecologie, en/of functionele biologie).
- Past op creatieve, interdisciplinaire en probleemgerichte manier modellen, theorieën en methodieken (ook uit aanverwante wetenschappen) toe en ontwikkelt deze verder in relatie tot specifieke biologische vraagstellingen.
- Schat zelfstandig de complexiteit van een biologisch probleem in, zowel van fundamentele en/of toegepaste aard.
- Steunt op de wetenschappelijke methode om na kritische evaluatie van beschikbare informatie de relevante onderzoeksvraagstellingen en hypotheses te formuleren.
- Vertaalt biologische vraagstellingen en hypotheses naar een probleemgestuurde en gestructureerde onderzoeksstrategie.
- Ontwerpt zelfstandig een probleemgestuurde strategie en selecteert gepaste technieken voor het uitvoeren van experimenten of waarnemingen binnen een veldomgeving of labo.
- Voert accuraat en gericht observaties en metingen uit van complexe biologische structuren, patronen en processen.
- Steunt op een uitgebreide kennis van computationele en statistische analysetechnieken om complexe biologische datasets te beheren en te analyseren.
- Volgt zelfstandig en kritisch nieuwe conceptuele en methodologische ontwikkelingen op in de internationale literatuur.
- Kadert gespecialiseerde biologische kennis binnen een bredere wetenschappelijke context.
- Handelt doelgericht via afbakening van prioriteiten, afhankelijk van de complexiteit van een biologische vraagstelling binnen het onderzoek, onderwijs en/of een brede wetenschappelijke, maatschappelijke of economische context.
- Analyseert en synthetiseert recente ontwikkelingen in functie van een probleemstelling binnen één of meerdere subdisciplines in de biologie op een kritische manier.
- Getuigt van een attitude van nieuwsgierigheid en levenslang leren, waarbij biologische informatie op een kritische manier geanalyseerd en geverifieerd wordt, afgestemd op de betrouwbaarheid van de originele informatiebron.
- Maakt abstractie van de complexiteit van wetenschappelijke informatie in relatie tot het communicatieniveau, zoals afgestemd op het doelpubliek.
- Communiceert zowel eigen onderzoek als onderzoek in internationale literatuur naar gespecialiseerd en breed publiek.
- Gebruikt gepaste communicatievormen, afhankelijk van de aard, doelstelling en doelgroep voor de communicatie van biologische thema’s en daaraan verwante onderwerpen (inspirerend, informerend, fondswerving, p.r., sollicitatie, beleidsmatig advies).
- Synthetiseert wetenschappelijke informatie schriftelijk en mondeling in het Nederlands en het Engels, zowel individueel als in groepsverband.
- Organiseert groepswerk om via taakverdeling en onderling overleg op een efficiënte en resultaatgerichte manier tot een gezamenlijk besluit en rapportering te komen.
- Ontwikkelt en communiceert een wetenschappelijk onderbouwde visie m.b.t. de consequenties van menselijke activiteiten op ecosystemen en biodiversiteit.
- Handelt op een wetenschappelijk-ethisch verantwoorde manier bij biologisch onderzoek en onderwijs, en aanverwante professionele activiteiten.
- Kadert het nut en belang van de resultaten van biologisch onderzoek binnen een bredere maatschappelijke en/of economische context.
- Heeft de houding om ondersteunende wetenschappen bij professionele activiteiten en/of onderzoek zelfstandig, correct, kritisch en creatief aan te wenden.
- Brengt kennis, inzicht, praktische vaardigheden en attitudes aan bij het formuleren van biologische patronen en processen.
- Functioneert autonoom of in groepsverband om gericht biologische vraagstellingen op te lossen en te vertalen naar bruikbare informatie binnen een fundamentele en toegepaste context.
- Focus Bio-inspired Innovation and Sustainability: Steunt op basisbegrippen en inzichten in innovatie, ondernemerschap en management om commerciële valorisatie van biologische informatie en/of analysetechnieken te realiseren.
- Kan de verworven kennis, vaardigheden en attitudes in de biologische wetenschappen aanwenden binnen een brede diversiteit aan beroepen (binnen context van onderzoek, onderwijs, dienstverlening, adviesverlening en/of bedrijfskunde).