Master of Science in de ingenieurswetenschappen: architectuur
De masteropleiding architectuur concentreert zich rond atelierwerk waarin architectuurontwerpen centraal staat. De master is opgebouwd volgens een modulestructuur. Naast de verplichte modules, zijn er keuzemodules rond actuele vraagstukken zoals: duurzame en circulaire bouwmaterialen, bouwtechnische aspecten van zowel bestaande als nieuwe constructies, de betekenis van publieke ruimte in een geglobaliseerde wereld, optimale comfortcondities in het licht van de huidige energietransitie of actuele woonvraagstukken.
EUR-ACE® Master (EURopean ACcredited Engineering Master)
Het EUR-ACE label werd aan deze opleiding toegekend door de Commission des titres d’ingénieur (CTI), onder goedkeuring van het European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE).
EUR-ACE® is een accreditatiesysteem dat binnen een vastgelegd kader een reeks kwaliteitsstandaarden biedt die hoogwaardige ingenieursdiploma’s identificeren zowel binnen als buiten Europa.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl,en
|
|
9
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl,en
|
|
9
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl,en
|
|
9
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl,en
|
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Marcelo Blasco Enbrie
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Roman Wan-Wendner
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
|
4
|
|
In het modeltraject te verdelen als:
- 20 studiepunten in jaar 1
- 22 studiepunten in jaar 2
In het modeltraject te verdelen als:
- 12 studiepunten uit één module in jaar 1
- 12 studiepunten uit één module in jaar 2
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
m
|
|
sem 1
|
nl
|
|
5
|
|
m
|
|
sem 1
|
en
|
|
3
|
|
m
|
|
sem 2
|
nl
|
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
w
|
|
sem 1
|
en
|
|
4
|
|
w
|
|
sem 1
|
nl
|
|
5
|
|
w
|
|
sem 2
|
en
|
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
p
|
|
sem 1
|
en
|
|
4
|
|
p
|
|
sem 1
|
en
|
Michiel Dehaene
|
4
|
|
p
|
|
sem 2
|
en
|
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
s
|
|
sem 1
|
en
|
|
4
|
|
s
|
|
sem 1
|
en
|
|
4
|
|
s
|
|
sem 2
|
nl
|
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
c
|
|
sem 1
|
en
|
|
3
|
|
c
|
|
sem 1
|
nl
|
|
4
|
|
c
|
|
sem 2
|
nl
|
|
5
|
|
In het modeltraject te verdelen als:
- 5 studiepunten in jaar 1
- 5 studiepunten in jaar 2
De vakken met een referentie mogen alleen opgenomen worden in combinatie met een verdiepende module met dezelfde referentie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
m
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
w
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
p
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
s
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
c
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
Vakken te selecteren uit een andere verdiepende keuzemodule binnen de opleiding (onder 2.1).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Dick Botteldooren
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stijn Matthys
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stijn Matthys
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Filip Boelaert
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ann Pisman
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
en
|
Peter Dawyndt
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jan Belis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jan Belis
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Roman Wan-Wendner
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Robby Caspeele
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Nele De Belie
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Renaat De Sutter
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Herman Peiffer
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Paulus Present
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ruben Verstraeten
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Robby Caspeele
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Van Acker
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Ben Derudder
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maite Dewinter
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Bogaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hugo DeBlock
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Timo Van Canegem
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Robin Vandevoordt
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Ines Keygnaert
|
5
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Michiel Dehaene
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jonas Van der Slycken
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wouter Davidts
|
5
|
|
|
|
|
|
Steven Jacobs
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Daniël Biltereyst
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Maude Bass-Krueger
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Vandenabeele
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Marjan Sterckx
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Lagae
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Maude Bass-Krueger
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Vanhoucke
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
Hoogstens 6 studiepunten op te nemen uit de opleidingsprogramma's van de Universiteit Gent.
Enkel opleidingsonderdelen die inhoudelijk relevant zijn voor de opleiding ingenieurswetenschappen: architectuur, te motiveren door de student. Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl
|
|
24
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jan Moens
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
|
|
|
9
|
|
In het modeltraject te verdelen als:
- 20 studiepunten in jaar 1
- 22 studiepunten in jaar 2
In het modeltraject te verdelen als:
- 12 studiepunten uit één module in jaar 1
- 12 studiepunten uit één module in jaar 2
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
m
|
|
sem 1
|
nl
|
|
5
|
|
m
|
|
sem 1
|
en
|
|
3
|
|
m
|
|
sem 2
|
nl
|
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
w
|
|
sem 1
|
en
|
|
4
|
|
w
|
|
sem 1
|
nl
|
|
5
|
|
w
|
|
sem 2
|
en
|
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
p
|
|
sem 1
|
en
|
|
4
|
|
p
|
|
sem 1
|
en
|
Michiel Dehaene
|
4
|
|
p
|
|
sem 2
|
en
|
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
s
|
|
sem 1
|
en
|
|
4
|
|
s
|
|
sem 1
|
en
|
|
4
|
|
s
|
|
sem 2
|
nl
|
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
c
|
|
sem 1
|
en
|
|
3
|
|
c
|
|
sem 1
|
nl
|
|
4
|
|
c
|
|
sem 2
|
nl
|
|
5
|
|
In het modeltraject te verdelen als:
- 5 studiepunten in jaar 1
- 5 studiepunten in jaar 2
De vakken met een referentie mogen alleen opgenomen worden in combinatie met een verdiepende module met dezelfde referentie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
m
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
w
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
p
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
s
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
c
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
Vakken te selecteren uit een andere verdiepende keuzemodule binnen de opleiding (onder 2.1).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Dick Botteldooren
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stijn Matthys
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stijn Matthys
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Filip Boelaert
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ann Pisman
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
en
|
Peter Dawyndt
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jan Belis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jan Belis
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Roman Wan-Wendner
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Robby Caspeele
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Nele De Belie
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Renaat De Sutter
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Herman Peiffer
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Paulus Present
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ruben Verstraeten
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Robby Caspeele
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Van Acker
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Ben Derudder
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maite Dewinter
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Bogaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hugo DeBlock
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Timo Van Canegem
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Robin Vandevoordt
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Ines Keygnaert
|
5
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Michiel Dehaene
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jonas Van der Slycken
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wouter Davidts
|
5
|
|
|
|
|
|
Steven Jacobs
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Daniël Biltereyst
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Maude Bass-Krueger
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Vandenabeele
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Marjan Sterckx
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Lagae
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Maude Bass-Krueger
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Vanhoucke
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
Hoogstens 6 studiepunten op te nemen uit de opleidingsprogramma's van de Universiteit Gent.
Enkel opleidingsonderdelen die inhoudelijk relevant zijn voor de opleiding ingenieurswetenschappen: architectuur, te motiveren door de student. Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl
|
|
24
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jan Moens
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl,en
|
|
9
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl,en
|
|
9
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl,en
|
|
9
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl,en
|
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Marcelo Blasco Enbrie
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Roman Wan-Wendner
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
|
4
|
|
|
2
|
|
|
|
9
|
|
In het modeltraject te verdelen als:
- 20 studiepunten in jaar 1
- 22 studiepunten in jaar 2
In het modeltraject te verdelen als:
- 12 studiepunten uit één module in jaar 1
- 12 studiepunten uit één module in jaar 2
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
m
|
|
sem 1
|
nl
|
|
5
|
|
m
|
|
sem 1
|
en
|
|
3
|
|
m
|
|
sem 2
|
nl
|
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
w
|
|
sem 1
|
en
|
|
4
|
|
w
|
|
sem 1
|
nl
|
|
5
|
|
w
|
|
sem 2
|
en
|
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
p
|
|
sem 1
|
en
|
|
4
|
|
p
|
|
sem 1
|
en
|
Michiel Dehaene
|
4
|
|
p
|
|
sem 2
|
en
|
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
s
|
|
sem 1
|
en
|
|
4
|
|
s
|
|
sem 1
|
en
|
|
4
|
|
s
|
|
sem 2
|
nl
|
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
c
|
|
sem 1
|
en
|
|
3
|
|
c
|
|
sem 1
|
nl
|
|
4
|
|
c
|
|
sem 2
|
nl
|
|
5
|
|
In het modeltraject te verdelen als:
- 5 studiepunten in jaar 1
- 5 studiepunten in jaar 2
De vakken met een referentie mogen alleen opgenomen worden in combinatie met een verdiepende module met dezelfde referentie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
m
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
w
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
p
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
s
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
c
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
|
5
|
|
Vakken te selecteren uit een andere verdiepende keuzemodule binnen de opleiding (onder 2.1).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Dick Botteldooren
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stijn Matthys
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stijn Matthys
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Filip Boelaert
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ann Pisman
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
en
|
Peter Dawyndt
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jan Belis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jan Belis
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Roman Wan-Wendner
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Robby Caspeele
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Nele De Belie
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Renaat De Sutter
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Herman Peiffer
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Paulus Present
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ruben Verstraeten
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Robby Caspeele
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Beeckman
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Van Acker
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Ben Derudder
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maite Dewinter
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Bogaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hugo DeBlock
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Timo Van Canegem
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Robin Vandevoordt
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 2
|
en
|
Ines Keygnaert
|
5
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Michiel Dehaene
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jonas Van der Slycken
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wouter Davidts
|
5
|
|
|
|
|
|
Steven Jacobs
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Daniël Biltereyst
|
5
|
|
UKV
|
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Maude Bass-Krueger
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Vandenabeele
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Marjan Sterckx
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Lagae
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Maude Bass-Krueger
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Vanhoucke
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
Hoogstens 6 studiepunten op te nemen uit de opleidingsprogramma's van de Universiteit Gent.
Enkel opleidingsonderdelen die inhoudelijk relevant zijn voor de opleiding ingenieurswetenschappen: architectuur, te motiveren door de student. Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl
|
|
24
|
|
- Geavanceerde, theoretisch diepgaande, kennis bezitten van de ingenieursdiscipline, architectuurdiscipline en ontwerpdiscipline en deze geïntegreerd kunnen toepassen op complexe probleemstellingen en actuele ontwerpvraagstukken.
- Innovatieve ontwerpprocessen en bouwsystemen kunnen ontwikkelen met passende of zelfstandig ontwikkelde en gevalideerde modellen en technieken en dit zowel met technische kennis als vanuit historische, culturele en sociale inzichten.
- Ontwerpgericht en integrerend probleemoplossend denken op verschillende schaalniveaus: van bouwdetail tot stadsontwerp, en onder onzekere en conflicterende randvoorwaarden.
- Een onderzoeksvraag kunnen formuleren, vertrekkend van een complexe, wetenschappelijke probleemstelling en na diepgaande studie van de relevante en actuele wetenschappelijke literatuur.
- Eigen resultaten kritisch kunnen interpreteren en communiceren via diverse media, ook in het Engels en hierbij gemaakte beslissingen kunnen onderbouwen en beargumenten tegenover zowel experten als leken.
- Zich kunnen positioneren in, en functioneren binnen een multi- en transdisciplinaire en internationale context, met inzicht in goed leiderschap en gevoel voor cultuursensitiviteit en vanuit een maatschappelijke betrokkenheid.
- Blijk geven van een attitude tot levenslang leren om de evoluties en de ontwikkelingen in het eigen vakgebied op te volgen en de eigen competenties verder te ontwikkelen.
- Wetenschappelijk integer, professioneel deontologisch en ethisch handelen.
- Blijk geven van duurzaamheidsdenken, ondernemend handelen en aandacht voor de rol van het ontwerp, wetenschap en technologie in maatschappelijke vraagstukken vanuit diverse invalshoeken en in een internationale context.
- Kritisch reflecteren over eigen denken en handelen, en op een bewuste en verantwoordelijke manier omspringen met de grenzen van de eigen competenties.
- Digitale vaardigheden bezitten om een veelheid aan data te verzamelen, te analyseren, te bewerken, te visualiseren en hierover te communiceren.
- Zich bewust zijn van de wisselwerking tussen de temporele en maatschappelijke context en wetenschap (situated knowledge).
- De fysische werkelijkheid kunnen kwantificeren door gebruik te maken van geavanceerde berekenings- en simulatiemethodes en de validiteit van deze berekeningen kunnen beargumenteren.
- Inzicht hebben in de deontologische, procedurele, juridische, en economische aspecten van de ontwerp- en bouwpraktijk en kennis bezitten van de relevante wet- en regelgeving, inclusief normen en technische voorschriften, en hier kritisch kunnen mee omgaan.
- Zelfstandig in een meer realistische omgeving kunnen samenwerken en projectmatig werken: een strategie ontwikkelen, onderzoek of uitvoering organiseren, beheren, leiden en begeleiden en resultaatgericht werken.
Wet, decreet of Europese richtlijn waaraan de opleiding voldoet
- Richtlijn van het Europees Parlement en de Raad van Europa van 7 september 2005 (2005/36 EG) betreffende de erkenning van beroepskwalificaties