Master of Science in de ingenieurswetenschappen: biomedische ingenieurstechnieken
Biomedische ingenieurs combineren hun passie voor techniek en wetenschappen met geneeskunde en levenswetenschappen. Ze ontwikkelen nieuwe kennis en materialen, apparaten, hulpmiddelen, systemen en methoden voor de (vroege) diagnose, preventie en behandeling van ziekten, waarmee ze de gezondheidszorg en de levenskwaliteit van het individu en de samenleving verbeteren en waarborgen.
EUR-ACE® Master (EURopean ACcredited Engineering Master)
Het EUR-ACE label werd aan deze opleiding toegekend door de Commission des titres d’ingénieur (CTI), onder goedkeuring van het European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE).
EUR-ACE® is een accreditatiesysteem dat binnen een vastgelegd kader een reeks kwaliteitsstandaarden biedt die hoogwaardige ingenieursdiploma’s identificeren zowel binnen als buiten Europa.
De interuniversitaire opleiding Master of Science in Biomedical Engineering wordt gezamenlijk georganiseerd met de Vrije Universiteit
Brussel. De referenties bij de opleidingsonderdelen verduidelijken aan welke onderwijsinstelling de opleidingsonderdelen worden georganiseerd:
- de opleidingsonderdelen met referentie j (‘joint’) worden gezamenlijk georganiseerd door de UGent en de VUB;
- de opleidingsonderdelen met referentie p (‘parallel’) worden zowel aangeboden door de UGent, als door de VUB;
- de opleidingsonderdelen gemarkeerd met referentie u worden enkel aangeboden aan de UGent;
- de opleidingsonderdelen met referentie v worden enkel aangeboden aan de VUB.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
j
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Sunny Eloot
|
7
|
|
j
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Johan Stiens
|
3
|
|
j
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Stefaan Vandenberghe
|
6
|
|
p
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Alain Kalmar
|
3
|
|
u
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Pieter van Mierlo
|
3
|
|
j
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Maaike Op de Beeck
|
5
|
|
p
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sofie Van Hoecke
|
6
|
|
p
|
1
|
jaar
|
nl
|
Ewout Vansteenkiste
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
j
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
5
|
|
v
|
|
sem 1
|
en
|
Joost Geeroms
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Nele Famaey
|
6
|
|
j
|
|
sem 1
|
nl
|
Sarah Verhulst
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Brent van der Heyden
|
6
|
|
Verdeeld als:
- 8 studiepunten in jaar 1
- 22 studiepunten in jaar 2
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
u
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
u
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Ahmadreza Mehdipour
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Patrick Segers
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Wout Joseph
|
4
|
|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Birger Raa
|
6
|
|
u
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
nl
|
Wout Joseph
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Stefaan Vandenberghe
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Pim Pullens
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
Guy Nagels
|
4
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Christian Vanhove
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Vincent Keereman
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Sarah Verhulst
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Christian Vanhove
|
3
|
|
j
|
|
sem 1
|
en
|
Sarah Verhulst
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Nele Famaey
|
6
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Zeger Hens
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Nathalie De Geyter
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Ahmadreza Mehdipour
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Dries Van Thourhout
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Nicolas Le Thomas
|
4
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Herbert De Smet
|
6
|
|
u
|
|
sem 2
|
nl
|
Günther Roelkens
|
6
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Stiens
|
4
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Clara Ionescu
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
v
|
|
sem 2
|
en
|
Nico Buls
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
Michel Sonck
|
3
|
|
v
|
|
|
|
Michel Sonck
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Werner De Gersem
|
3
|
|
v
|
|
sem 1
|
en
|
Nico Buls
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Brent van der Heyden
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
nl
|
Michel Sonck
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
nl
|
Filip De Vos
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Marc Van Eijkeren
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Brent van der Heyden
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
v
|
|
sem 2
|
en
|
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Stefaan Vandenberghe
|
3
|
|
v
|
|
sem 1
|
en
|
|
5
|
|
v
|
|
sem 1
|
en
|
|
6
|
|
v
|
|
jaar
|
en
|
|
6
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
6
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Kathleen Marchal
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
|
6
|
|
De student kiest in het tweede masterjaar 3 tot 6 studiepunten uit de opleidingsprogramma's van de UGent of van de VUB. Enkel
opleidingsonderdelen die kunnen worden gelinkt aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (17 SDG's), zoals gedefinieerd door de
Verenigde Naties.
De student kiest 3 tot 6 studiepunten uit de opleidingsprogramma's van de UGent of van de VUB. Enkel opleidingsonderdelen die kunnen worden gelinkt aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (17 SDG's), zoals gedefinieerd door de Verenigde Naties.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
De interuniversitaire opleiding Master of Science in Biomedical Engineering wordt gezamenlijk georganiseerd met de Vrije Universiteit
Brussel. De referenties bij de opleidingsonderdelen verduidelijken aan welke onderwijsinstelling de opleidingsonderdelen worden georganiseerd:
- de opleidingsonderdelen met referentie j (‘joint’) worden gezamenlijk georganiseerd door de UGent en de VUB;
- de opleidingsonderdelen met referentie p (‘parallel’) worden zowel aangeboden door de UGent, als door de VUB;
- de opleidingsonderdelen gemarkeerd met referentie u worden enkel aangeboden aan de UGent;
- de opleidingsonderdelen met referentie v worden enkel aangeboden aan de VUB.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Barbara Vanderstraeten
|
3
|
|
v
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jef Vandemeulebroucke
|
3
|
|
u
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Patrick Segers
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
j
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
5
|
|
v
|
|
sem 1
|
en
|
Joost Geeroms
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Nele Famaey
|
6
|
|
j
|
|
sem 1
|
nl
|
Sarah Verhulst
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Brent van der Heyden
|
6
|
|
Verdeeld als:
- 8 studiepunten in jaar 1
- 22 studiepunten in jaar 2
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
u
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
u
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Ahmadreza Mehdipour
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Patrick Segers
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Wout Joseph
|
4
|
|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Birger Raa
|
6
|
|
u
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
nl
|
Wout Joseph
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Stefaan Vandenberghe
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Pim Pullens
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
Guy Nagels
|
4
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Christian Vanhove
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Vincent Keereman
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Sarah Verhulst
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Christian Vanhove
|
3
|
|
j
|
|
sem 1
|
en
|
Sarah Verhulst
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Nele Famaey
|
6
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Zeger Hens
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Nathalie De Geyter
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Ahmadreza Mehdipour
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Dries Van Thourhout
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Nicolas Le Thomas
|
4
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Herbert De Smet
|
6
|
|
u
|
|
sem 2
|
nl
|
Günther Roelkens
|
6
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Stiens
|
4
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Clara Ionescu
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
v
|
|
sem 2
|
en
|
Nico Buls
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
Michel Sonck
|
3
|
|
v
|
|
|
|
Michel Sonck
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Werner De Gersem
|
3
|
|
v
|
|
sem 1
|
en
|
Nico Buls
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Brent van der Heyden
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
nl
|
Michel Sonck
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
nl
|
Filip De Vos
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Marc Van Eijkeren
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Brent van der Heyden
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
v
|
|
sem 2
|
en
|
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Stefaan Vandenberghe
|
3
|
|
v
|
|
sem 1
|
en
|
|
5
|
|
v
|
|
sem 1
|
en
|
|
6
|
|
v
|
|
jaar
|
en
|
|
6
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
6
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Kathleen Marchal
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
|
6
|
|
De student kiest in het tweede masterjaar 3 tot 6 studiepunten uit de opleidingsprogramma's van de UGent of van de VUB. Enkel
opleidingsonderdelen die kunnen worden gelinkt aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (17 SDG's), zoals gedefinieerd door de
Verenigde Naties.
De student kiest 3 tot 6 studiepunten uit de opleidingsprogramma's van de UGent of van de VUB. Enkel opleidingsonderdelen die kunnen worden gelinkt aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (17 SDG's), zoals gedefinieerd door de Verenigde Naties.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
|
24
|
|
De interuniversitaire opleiding Master of Science in Biomedical Engineering wordt gezamenlijk georganiseerd met de Vrije Universiteit
Brussel. De referenties bij de opleidingsonderdelen verduidelijken aan welke onderwijsinstelling de opleidingsonderdelen worden georganiseerd:
- de opleidingsonderdelen met referentie j (‘joint’) worden gezamenlijk georganiseerd door de UGent en de VUB;
- de opleidingsonderdelen met referentie p (‘parallel’) worden zowel aangeboden door de UGent, als door de VUB;
- de opleidingsonderdelen gemarkeerd met referentie u worden enkel aangeboden aan de UGent;
- de opleidingsonderdelen met referentie v worden enkel aangeboden aan de VUB.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
j
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Sunny Eloot
|
7
|
|
j
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Johan Stiens
|
3
|
|
j
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Stefaan Vandenberghe
|
6
|
|
p
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Alain Kalmar
|
3
|
|
u
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Pieter van Mierlo
|
3
|
|
j
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Maaike Op de Beeck
|
5
|
|
p
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sofie Van Hoecke
|
6
|
|
p
|
1
|
jaar
|
nl
|
Ewout Vansteenkiste
|
6
|
|
u
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Barbara Vanderstraeten
|
3
|
|
v
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jef Vandemeulebroucke
|
3
|
|
u
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Patrick Segers
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
j
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
5
|
|
v
|
|
sem 1
|
en
|
Joost Geeroms
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Nele Famaey
|
6
|
|
j
|
|
sem 1
|
nl
|
Sarah Verhulst
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Brent van der Heyden
|
6
|
|
Verdeeld als:
- 8 studiepunten in jaar 1
- 22 studiepunten in jaar 2
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
u
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
u
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Ahmadreza Mehdipour
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Patrick Segers
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Wout Joseph
|
4
|
|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Birger Raa
|
6
|
|
u
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
nl
|
Wout Joseph
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Stefaan Vandenberghe
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Pim Pullens
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
Guy Nagels
|
4
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Christian Vanhove
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Vincent Keereman
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Sarah Verhulst
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Christian Vanhove
|
3
|
|
j
|
|
sem 1
|
en
|
Sarah Verhulst
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
nl
|
Nele Famaey
|
6
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Zeger Hens
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Nathalie De Geyter
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Ahmadreza Mehdipour
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Dries Van Thourhout
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Nicolas Le Thomas
|
4
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Herbert De Smet
|
6
|
|
u
|
|
sem 2
|
nl
|
Günther Roelkens
|
6
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Stiens
|
4
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Clara Ionescu
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
v
|
|
sem 2
|
en
|
Nico Buls
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
Michel Sonck
|
3
|
|
v
|
|
|
|
Michel Sonck
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Werner De Gersem
|
3
|
|
v
|
|
sem 1
|
en
|
Nico Buls
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Brent van der Heyden
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
nl
|
Michel Sonck
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
nl
|
Filip De Vos
|
3
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Marc Van Eijkeren
|
3
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Brent van der Heyden
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
v
|
|
sem 2
|
en
|
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Stefaan Vandenberghe
|
3
|
|
v
|
|
sem 1
|
en
|
|
5
|
|
v
|
|
sem 1
|
en
|
|
6
|
|
v
|
|
jaar
|
en
|
|
6
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
|
6
|
|
u
|
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
6
|
|
u
|
|
sem 2
|
en
|
Kathleen Marchal
|
3
|
|
v
|
|
sem 2
|
en
|
|
6
|
|
De student kiest in het tweede masterjaar 3 tot 6 studiepunten uit de opleidingsprogramma's van de UGent of van de VUB. Enkel
opleidingsonderdelen die kunnen worden gelinkt aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (17 SDG's), zoals gedefinieerd door de
Verenigde Naties.
De student kiest 3 tot 6 studiepunten uit de opleidingsprogramma's van de UGent of van de VUB. Enkel opleidingsonderdelen die kunnen worden gelinkt aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (17 SDG's), zoals gedefinieerd door de Verenigde Naties.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
|
24
|
|
- Geavanceerde, theoretisch diepgaande, kennis bezitten van de eigen ingenieursdiscipline en deze creatief en kritisch kunnen toepassen op nieuwe, complexe probleemstellingen.
- Innovatieve producten of processen kunnen ontwerpen met passende of zelfstandig ontwikkelde en gevalideerde modellen en technieken, gebruik makend van recente digitale technologieën.
- Integrerend en systeemgericht probleemoplossend denken onder onzekere en conflicterende randvoorwaarden, met aandacht voor het juiste abstractieniveau.
- Een onderzoeksvraag kunnen formuleren, vertrekkend van een complex wetenschappelijk probleem en na diepgaande studie van de relevante en actuele wetenschappelijke literatuur.
- Eigen resultaten kritisch kunnen interpreteren en communiceren in het Engels naar zowel experten als leken en hierbij gemaakte beslissingen kunnen verdedigen.
- Zich kunnen positioneren in, en functioneren binnen een internationaal team, met inzicht in goed leiderschap en aandacht voor cultuursensitiviteit.
- Blijk geven van een attitude tot levenslang leren om de evoluties en de ontwikkeling van het wetenschappelijk onderzoek in het eigen vakgebied op te volgen en de eigen competenties verder te ontwikkelen.
- Wetenschappelijk integer, professioneel deontologisch en ethisch handelen.
- Blijk geven van duurzaamheidsdenken en ondernemend handelen, en aandacht hebben voor de rol van wetenschap, technologie en innovatie in maatschappelijke vraagstukken vanuit diverse invalshoeken en in een internationale context.
- Kritisch reflecteren over eigen denken en handelen, en op een bewuste en verantwoordelijke manier omspringen met de grenzen van de eigen competenties.
- In staat zijn om complexe biomechanische, biologische en fysiologische processen in gezondheid en ziekte te vertalen naar geavanceerde op de natuurkunde gebaseerde wiskundige modellen en paradigma's, met aandacht voor modelverificatie, validatie en kwantificatie van onzekerheden.
- Geavanceerde methoden voor gegevensanalyse en principes van kunstmatige intelligentie kunnen toepassen op medische gegevensverwerking en op data-gedreven beslissingsondersteunende systemen, en hun sterke punten, beperkingen en risico's begrijpen.
- Een grondig begrip van medische materialen, procedures en apparatuur in ziekenhuizen en de gezondheidssector combineren met fundamentele ingenieursinzichten in hun technologische mogelijkheden, beperkingen, en interacties met de patiënt en de omgeving.
- Als medisch-technisch integrator samen met gezondheidsprofessionals complexe projecten kunnen definiëren en realiseren binnen een medische context, constructief gebruik makend van feedback, en gemaakte keuzes en resultaten helder kunnen communiceren aan een multidisciplinair team.
- Streven naar duurzame en waarde-gedreven gezondheidszorg met aandacht voor sociaal-economische en omgevingsfactoren en binnen de grenzen van de medische ethiek, wetgeving, veiligheids- en regelgevingsbeperkingen.