master-na-bacheloropleiding
1 jaar 60 studiepunten
Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Engels
Over de opleiding
Programma
Informeer je
Vlot van start
Na je studies
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Gerdie Everaert
|
6
|
|
Op te nemen: 18 studiepunten uit 1 major uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
Op te nemen: opleidingsonderdelen in het eerste modeltraject verdeeld als:18 studiepunten in jaar 1, en in het tweede modeltraject als:12 studiepunten in jaar 1, 6 studiepunten in jaar 2.
Op te nemen: 18 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Rudi Vander Vennet
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
William De Vijlder
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Michael Frömmel
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Koen Schoors
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Selien De Schryder
|
6
|
|
Op te nemen: 18 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Johan Albrecht
|
6
|
|
|
1
|
|
|
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Selien De Schryder
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Koen Schoors
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Elsy Verhofstadt
|
6
|
|
Op te nemen: 6 studiepunten uit 1 module uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
Op te nemen: 6 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
|
|
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Johan Albrecht
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Rudi Vander Vennet
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
William De Vijlder
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Michael Frömmel
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Elsy Verhofstadt
|
6
|
|
Op te nemen: 6 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Sven Biscop
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Bishoy Zaki
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Brent Bleys
|
6
|
|
|
1
|
|
|
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Inger De Wilde
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Hildegard Deweerdt
|
6
|
|
|
1
|
|
|
|
6
|
|
|
1
|
|
|
|
6
|
|
|
1
|
|
|
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Jochen Maes
|
6
|
|
|
1
|
|
|
Peter Van Elsuwege
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl,en
|
Johan Albrecht
|
6
|
|
|
1
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Marijke D'Haese
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl,en
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Gerdie Everaert
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Luis Enrique Correa da Rocha
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Gerdie Everaert
|
12
|
|
|
1
|
|
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
1
|
|
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
1
|
|
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
1
|
|
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Jan Orbie
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Luis Enrique Correa da Rocha
|
6
|
|
|
1
|
|
|
Yasin Kursat Önder
|
6
|
|
|
1
|
|
|
Yasin Kursat Önder
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
en
|
|
18
|
|
Competentiegebied 1: Competentie in één of meerdere wetenschappen
- Een gevorderd inzicht in economische theorieën, modellen en technieken kritisch aanwenden voor het analyseren en evalueren van complexe vraagstukken m.b.t. het gedrag van en de interacties tussen de economische actoren.
- Inzicht hebben in de vooronderstellingen van economische en econometrische standaardmethoden en er creatief en innovatief mee omgaan bij het analyseren van complexe economische problemen.
- De kennis van verwante wetenschappen en inzichten in de diverse deeldomeinen van de economie kritisch betrekken bij de analyse van complexe economische problemen.
- De kennis van ondersteunende wetenschappen kritisch aanwenden bij het oplossen van complexe problemen.
- Inzicht hebben in de ontwikkeling, samenhang en dynamiek van de relevante economische deeldomeinen, deze kennis aanwenden bij de analyse van economische vraagstukken en op basis daarvan beleidsaanbevelingen formuleren.
- Een wetenschappelijk gefundeerd onderzoek in een economisch deeldomein uitwerken en daarvoor modellen kritisch selecteren en voor eigen gebruik aanpassen.
- Kritisch overzicht hebben van economisch onderzoek en deze bronnen creatief gebruiken.
- Onderzoekshypothesen formuleren, de resultaten van eigen onderzoek genuanceerd interpreteren en wetenschappelijk correct weergeven. Beperkingen inschatten en aanbevelingen doen voor verder wetenschappelijk onderzoek.
- Zelfstandig kiezen voor een correct abstractieniveau.
- Economische vraagstellingen met een hoge mate van zelfstandigheid analyseren en beoordelen op basis van wetenschappelijke kennis.
- Een positie innemen ten aanzien van een economisch probleem en de wetenschappelijke waarde van deze positie evalueren.
- Kritisch reflecteren op het eigen denken en functioneren, en desnoods bijsturen.
- Getuigen van een houding van levenslang leren en professionele groei.
- Schriftelijk rapporteren over onderzoek naar economische problemen en hun oplossingen.
- Mondeling presenteren van eigen onderzoeksresultaten en probleemoplossingen aan vakspecialisten en niet-vakspecialisten.
- In team werken aan een economische onderzoeksvraag vanuit verschillende rollen.
- Historische maatschappelijke tendensen en hedendaagse maatschappelijke ontwikkelingen koppelen aan het eigen wetenschappelijk werk.
- Maatschappelijke en ethische consequenties van nieuwe ontwikkelingen integreren in het wetenschappelijke werk.
- Maatschappelijke en ethische consequenties van eigen beslissingen als economist inschatten en evalueren.