Master of Science in Global Health
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Peter Hoet
|
10
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
David Haljan
|
10
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Jean-Pierre Van Geertruyden
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Jean-Pierre Van Geertruyden
|
10
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Peter Delobelle
|
10
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Steven Abrams
|
6
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Olivier Degomme
|
6
|
|
De student kiest één van de majors.
De student stelt de major samen, rekening houdend met de volgende regels:
Er worden 16 studiepunten opgenomen uit onderstaande lijsten, waarvan
- ten minste 9 studiepunten worden opgenomen aan thematische opleidingsonderdelen. Deze opleidingsonderdelen kunnen opgenomen worden uit de 'Lijst met thematische opleidingsonderdelen' of uit het keuzeaanbod van de Vlaamse Gemeenschap, na goedkeuring door de faculteit.
Topics: GLGH = Global Health and Societies; GLID = Infectious diseases; GLMH = Mental Health; GLNC = Non Communicable Diseases; GLMC = Maternal and Child Health; GLDA = Drug Abuse; GLGD = Violence, Conflict and Humanitarian Situations; GLEN = Environmental and Social Determinants; GLEC = Environment and Climate Change; GLDI = Disabilities; GLUH = Urban Health and Migration
- ten minste 3 studiepunten worden opgenomen aan methodologische opleidingsonderdelen. Deze opleidingsonderdelen kunnen worden opgenomen uit de 'Lijst met methodologische opleidingonderdelen' of uit het keuzeaanbod van de Vlaamse Gemeenschap, na goedkeuring door de faculteit.
De student stelt de major samen, rekening houdend met de volgende regels:
Er worden 16 studiepunten opgenomen uit de onderstaande lijsten, waarvan
- ten minste 3 studiepunten worden opgenomen aan thematische opleidingsonderdelen. Deze opleidingsonderdelen kunnen worden opgenomen uit de 'Lijst met thematische opleidingsonderdelen" of uit het keuzeaanbod van de Vlaamse Gemeenschap, na goedkeuring door de faculteit.
- ten minste 9 studiepunten worden opgenomen aan methodologische opleidingsonderdelen. Deze opleidingsonderdelen kunnen opgenomen worden uit de 'Lijst met methodologische opleidingsonderdelen' of uit het keuzeaanbod van de Vlaamse Gemeenschap, na goedkeuring door de faculteit.
RESD = Study Design and Data Collection; REAS = Advanced Statistical Analysis; REEC = Economic and Cost-effectiveness Analysis; RESA = Spatial Analysis and GIS; REID = Infectious Disease Modelling
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
en
|
Sibyl Anthierens
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Sibyl Anthierens
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Olivier Degomme
|
3
|
|
De student kiest één van de majors.
De student stelt de major samen, rekening houdend met de volgende regels:
Er worden 16 studiepunten opgenomen uit onderstaande lijsten, waarvan
- ten minste 9 studiepunten worden opgenomen aan thematische opleidingsonderdelen. Deze opleidingsonderdelen kunnen opgenomen worden uit de 'Lijst met thematische opleidingsonderdelen' of uit het keuzeaanbod van de Vlaamse Gemeenschap, na goedkeuring door de faculteit.
Topics: GLGH = Global Health and Societies; GLID = Infectious diseases; GLMH = Mental Health; GLNC = Non Communicable Diseases; GLMC = Maternal and Child Health; GLDA = Drug Abuse; GLGD = Violence, Conflict and Humanitarian Situations; GLEN = Environmental and Social Determinants; GLEC = Environment and Climate Change; GLDI = Disabilities; GLUH = Urban Health and Migration
- ten minste 3 studiepunten worden opgenomen aan methodologische opleidingsonderdelen. Deze opleidingsonderdelen kunnen worden opgenomen uit de 'Lijst met methodologische opleidingonderdelen' of uit het keuzeaanbod van de Vlaamse Gemeenschap, na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
GLID
|
2
|
sem 1
|
en
|
Herwig Leirs
|
6
|
|
GLEN
|
2
|
sem 2
|
en
|
Joost Dessein
|
5
|
|
GLEC
|
2
|
sem 1
|
en
|
Cathy Macharis
|
3
|
|
GLEC
|
2
|
sem 1
|
en
|
Stefan Van Damme
|
3
|
|
GLDI
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
6
|
|
GLUH
|
2
|
sem 1
|
en
|
Manuel Aalbers
|
6
|
|
GLMC
|
2
|
sem 1
|
en
|
Kristien Roelens
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
RESD
|
2
|
sem 2
|
en
|
Geert Molenberghs
|
5
|
|
RESD
|
2
|
sem 2
|
en
|
Annelies Van Rie
|
3
|
|
RESD
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jan Aerts
|
5
|
|
REEC
|
2
|
sem 2
|
en
|
Nathalie Holvoet
|
12
|
|
RESA
|
2
|
sem 1
|
en
|
Christel Faes
|
6
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Olivier Thas
|
5
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Ziv Shkedy
|
3
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Anneleen Verhasselt
|
3
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Tomasz Burzykowski
|
3
|
|
REAS
|
2
|
sem 2
|
en
|
Christel Faes
|
4
|
|
De student stelt de major samen, rekening houdend met de volgende regels:
Er worden 16 studiepunten opgenomen uit de onderstaande lijsten, waarvan
- ten minste 3 studiepunten worden opgenomen aan thematische opleidingsonderdelen. Deze opleidingsonderdelen kunnen worden opgenomen uit de 'Lijst met thematische opleidingsonderdelen" of uit het keuzeaanbod van de Vlaamse Gemeenschap, na goedkeuring door de faculteit.
- ten minste 9 studiepunten worden opgenomen aan methodologische opleidingsonderdelen. Deze opleidingsonderdelen kunnen opgenomen worden uit de 'Lijst met methodologische opleidingsonderdelen' of uit het keuzeaanbod van de Vlaamse Gemeenschap, na goedkeuring door de faculteit.
RESD = Study Design and Data Collection; REAS = Advanced Statistical Analysis; REEC = Economic and Cost-effectiveness Analysis; RESA = Spatial Analysis and GIS; REID = Infectious Disease Modelling
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
GLID
|
2
|
sem 1
|
en
|
Herwig Leirs
|
6
|
|
GLEN
|
2
|
sem 2
|
en
|
Joost Dessein
|
5
|
|
GLEC
|
2
|
sem 1
|
en
|
Cathy Macharis
|
3
|
|
GLEC
|
2
|
sem 1
|
en
|
Stefan Van Damme
|
3
|
|
GLDI
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
6
|
|
GLUH
|
2
|
sem 1
|
en
|
Manuel Aalbers
|
6
|
|
GLMC
|
2
|
sem 1
|
en
|
Kristien Roelens
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
RESD
|
2
|
sem 2
|
en
|
Geert Molenberghs
|
5
|
|
RESD
|
2
|
sem 2
|
en
|
Annelies Van Rie
|
3
|
|
RESD
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jan Aerts
|
5
|
|
REEC
|
2
|
sem 2
|
en
|
Nathalie Holvoet
|
12
|
|
RESA
|
2
|
sem 1
|
en
|
Christel Faes
|
6
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Olivier Thas
|
5
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Ziv Shkedy
|
3
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Anneleen Verhasselt
|
3
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Tomasz Burzykowski
|
3
|
|
REAS
|
2
|
sem 2
|
en
|
Christel Faes
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
Sibyl Anthierens
|
22
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Peter Hoet
|
10
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
David Haljan
|
10
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Jean-Pierre Van Geertruyden
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Jean-Pierre Van Geertruyden
|
10
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Peter Delobelle
|
10
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Steven Abrams
|
6
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Olivier Degomme
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Sibyl Anthierens
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Olivier Degomme
|
3
|
|
De student kiest één van de majors.
De student stelt de major samen, rekening houdend met de volgende regels:
Er worden 16 studiepunten opgenomen uit onderstaande lijsten, waarvan
- ten minste 9 studiepunten worden opgenomen aan thematische opleidingsonderdelen. Deze opleidingsonderdelen kunnen opgenomen worden uit de 'Lijst met thematische opleidingsonderdelen' of uit het keuzeaanbod van de Vlaamse Gemeenschap, na goedkeuring door de faculteit.
Topics: GLGH = Global Health and Societies; GLID = Infectious diseases; GLMH = Mental Health; GLNC = Non Communicable Diseases; GLMC = Maternal and Child Health; GLDA = Drug Abuse; GLGD = Violence, Conflict and Humanitarian Situations; GLEN = Environmental and Social Determinants; GLEC = Environment and Climate Change; GLDI = Disabilities; GLUH = Urban Health and Migration
- ten minste 3 studiepunten worden opgenomen aan methodologische opleidingsonderdelen. Deze opleidingsonderdelen kunnen worden opgenomen uit de 'Lijst met methodologische opleidingonderdelen' of uit het keuzeaanbod van de Vlaamse Gemeenschap, na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
GLID
|
2
|
sem 1
|
en
|
Herwig Leirs
|
6
|
|
GLEN
|
2
|
sem 2
|
en
|
Joost Dessein
|
5
|
|
GLEC
|
2
|
sem 1
|
en
|
Cathy Macharis
|
3
|
|
GLEC
|
2
|
sem 1
|
en
|
Stefan Van Damme
|
3
|
|
GLDI
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
6
|
|
GLUH
|
2
|
sem 1
|
en
|
Manuel Aalbers
|
6
|
|
GLMC
|
2
|
sem 1
|
en
|
Kristien Roelens
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
RESD
|
2
|
sem 2
|
en
|
Geert Molenberghs
|
5
|
|
RESD
|
2
|
sem 2
|
en
|
Annelies Van Rie
|
3
|
|
RESD
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jan Aerts
|
5
|
|
REEC
|
2
|
sem 2
|
en
|
Nathalie Holvoet
|
12
|
|
RESA
|
2
|
sem 1
|
en
|
Christel Faes
|
6
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Olivier Thas
|
5
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Ziv Shkedy
|
3
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Anneleen Verhasselt
|
3
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Tomasz Burzykowski
|
3
|
|
REAS
|
2
|
sem 2
|
en
|
Christel Faes
|
4
|
|
De student stelt de major samen, rekening houdend met de volgende regels:
Er worden 16 studiepunten opgenomen uit de onderstaande lijsten, waarvan
- ten minste 3 studiepunten worden opgenomen aan thematische opleidingsonderdelen. Deze opleidingsonderdelen kunnen worden opgenomen uit de 'Lijst met thematische opleidingsonderdelen" of uit het keuzeaanbod van de Vlaamse Gemeenschap, na goedkeuring door de faculteit.
- ten minste 9 studiepunten worden opgenomen aan methodologische opleidingsonderdelen. Deze opleidingsonderdelen kunnen opgenomen worden uit de 'Lijst met methodologische opleidingsonderdelen' of uit het keuzeaanbod van de Vlaamse Gemeenschap, na goedkeuring door de faculteit.
RESD = Study Design and Data Collection; REAS = Advanced Statistical Analysis; REEC = Economic and Cost-effectiveness Analysis; RESA = Spatial Analysis and GIS; REID = Infectious Disease Modelling
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
GLID
|
2
|
sem 1
|
en
|
Herwig Leirs
|
6
|
|
GLEN
|
2
|
sem 2
|
en
|
Joost Dessein
|
5
|
|
GLEC
|
2
|
sem 1
|
en
|
Cathy Macharis
|
3
|
|
GLEC
|
2
|
sem 1
|
en
|
Stefan Van Damme
|
3
|
|
GLDI
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
6
|
|
GLUH
|
2
|
sem 1
|
en
|
Manuel Aalbers
|
6
|
|
GLMC
|
2
|
sem 1
|
en
|
Kristien Roelens
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
RESD
|
2
|
sem 2
|
en
|
Geert Molenberghs
|
5
|
|
RESD
|
2
|
sem 2
|
en
|
Annelies Van Rie
|
3
|
|
RESD
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jan Aerts
|
5
|
|
REEC
|
2
|
sem 2
|
en
|
Nathalie Holvoet
|
12
|
|
RESA
|
2
|
sem 1
|
en
|
Christel Faes
|
6
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Olivier Thas
|
5
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Ziv Shkedy
|
3
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Anneleen Verhasselt
|
3
|
|
REAS
|
2
|
sem 1
|
en
|
Tomasz Burzykowski
|
3
|
|
REAS
|
2
|
sem 2
|
en
|
Christel Faes
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
Olivier Degomme
|
14
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
en
|
Sibyl Anthierens
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Sibyl Anthierens
|
22
|
|
- Geavanceerde inzichten hebben in de theorievorming, analyse en besluitvorming met betrekking tot Global Health.
- Het internationaal onderzoek en beleid rond Global Health kritisch en creatief gebruiken bij het analyseren van complexe probleemstellingen in het domein van Global Health.
- Inzichten uit verschillende disciplines (onder andere sociale wetenschappen, ecologische wetenschappen, gezondheidswetenschappen, rechtswetenschappen en economische wetenschappen) toepassen op onderling verbonden Global Health uitdagingen.
- Analytische en methodologische vaardigheden op een holistische wijze toepassen bij het bestuderen van veelzijdige en transnationale uitdagingen van Global Health.
- Standpunten ten aanzien van complexe transnationale en onderling afhankelijke Global Health thema’s kritisch evalueren en een eigen standpunt onderbouwd beargumenteren.
- Zelfstandig en kritisch reflecteren over de eigen rol en die van anderen in een Global Health context.
- De kennis, houding en vaardigheid hebben om professioneel te blijven evolueren met behulp van zelfsturend leren.
- Effectief en efficiënt schriftelijk en mondeling communiceren en rapporteren over Global Health onderzoek en probleemoplossingen met wetenschappers uit verschillende disciplines en met andere betrokken partijen (o.a. beleidsmakers en belangenverenigingen).
- Samenwerken en leiding kunnen geven in een multidisciplinaire omgeving met een diversiteit aan actoren met diverse culturele en sociale achtergronden.
- Een langetermijnvisie hebben, die streeft naar het elimineren van vermijdbare morbiditeit en mortaliteit en het bevorderen van welzijn, sociale gelijkheid en rechtvaardigheid op wereldschaal.
- In staat zijn om een katalyserende rol op te nemen in het promoten van een transnationale en interdisciplinaire aanpak van Global Health uitdagingen in landen in elk stadium van ontwikkeling.
- Maatschappelijke consequenties van nieuwe ontwikkelingen in een complexe context van Global Health integreren in het wetenschappelijk, beleidsgericht en praktijkgericht werk.
- Zelfstandig een Global Health onderzoeksproject ontwerpen, plannen en uitvoeren in een nationale of internationale multidisciplinaire setting.
- Ethische, normatieve en culturele aspecten van Global Health integreren in het wetenschappelijk, beleidsgericht en praktijkgericht werk.
Afwijking van de academische kalender voor deze opleiding
Studenten lopen gedurende 10 weken stage. Deze stage wordt niet onderbroken door de paasvakantie.
Stages en klinieken georganiseerd in het zomerreces voorafgaand aan start academiejaar
Stages vinden plaats in semester 4. Gezien de voorbereiding op de stage voornamelijk gebeurt in semester 3, zullen er geen stages toegestaan worden voorafgaand aan het academiejaar.