Master of Science in Sustainable Materials Engineering
EUR-ACE® Master (EURopean ACcredited Engineering Master)
Het EUR-ACE label werd aan deze opleiding toegekend door de Commission des titres d’ingénieur (CTI), onder goedkeuring van het European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE).
EUR-ACE® is een accreditatiesysteem dat binnen een vastgelegd kader een reeks kwaliteitsstandaarden biedt die hoogwaardige ingenieursdiploma’s identificeren zowel binnen als buiten Europa.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Leo Kestens
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Karen De Clerck
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Karen De Clerck
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Wim Van Paepegem
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Inge Bellemans
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Lode Daelemans
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Lieva Van Langenhove
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Leo Kestens
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Kim Verbeken
|
6
|
|
- De opleidingsonderdelen met referentie 'M' zijn afkomstig uit de major Toegepaste metaalwetenschappen.
- De opleidingsonderdelen met referentie 'P' zijn afkomstig uit de major Polymeren en vezelstructuren.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
M
|
|
sem 2
|
en
|
Leo Kestens
|
6
|
|
M
|
|
sem 1
|
en
|
Leo Kestens
|
6
|
|
M
|
|
sem 2
|
en
|
Stefaan Cottenier
|
6
|
|
P
|
|
sem 2
|
en
|
Dagmar D'hooge
|
6
|
|
P
|
|
sem 2
|
en
|
Karen De Clerck
|
6
|
|
P
|
|
sem 1
|
en
|
Lieva Van Langenhove
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Klaartje De Buysser
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip Du Prez
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Louis Vanduyfhuys
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Klaartje De Buysser
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Laszlo Vincze
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stefaan Cottenier
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Wim Van Paepegem
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Pieter Geiregat
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dagmar D'hooge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip Du Prez
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Flavio Marchesini de Oliveira
|
6
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Filip Strubbe
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
July De Wilde
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Evy Van Lancker
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wouter Haerick
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sofie Van Volsem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Schoukens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Filip Strubbe
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Leo Kestens
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Leo Kestens
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Stefaan Cottenier
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Karen De Clerck
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lieva Van Langenhove
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Dagmar D'hooge
|
6
|
|
- De opleidingsonderdelen met referentie 'M' zijn afkomstig uit de major Toegepaste metaalwetenschappen.
- De opleidingsonderdelen met referentie 'P' zijn afkomstig uit de major Polymeren en vezelstructuren.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
M
|
|
sem 2
|
en
|
Leo Kestens
|
6
|
|
M
|
|
sem 1
|
en
|
Leo Kestens
|
6
|
|
M
|
|
sem 2
|
en
|
Stefaan Cottenier
|
6
|
|
P
|
|
sem 2
|
en
|
Dagmar D'hooge
|
6
|
|
P
|
|
sem 2
|
en
|
Karen De Clerck
|
6
|
|
P
|
|
sem 1
|
en
|
Lieva Van Langenhove
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Klaartje De Buysser
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip Du Prez
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Louis Vanduyfhuys
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Klaartje De Buysser
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Laszlo Vincze
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stefaan Cottenier
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Wim Van Paepegem
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Pieter Geiregat
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dagmar D'hooge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip Du Prez
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Flavio Marchesini de Oliveira
|
6
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Filip Strubbe
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
July De Wilde
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Evy Van Lancker
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wouter Haerick
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sofie Van Volsem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Schoukens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Filip Strubbe
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
|
24
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Leo Kestens
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Karen De Clerck
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Karen De Clerck
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Wim Van Paepegem
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Inge Bellemans
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Lode Daelemans
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Lieva Van Langenhove
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Leo Kestens
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Kim Verbeken
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Leo Kestens
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Leo Kestens
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Stefaan Cottenier
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Karen De Clerck
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Lieva Van Langenhove
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Dagmar D'hooge
|
6
|
|
- De opleidingsonderdelen met referentie 'M' zijn afkomstig uit de major Toegepaste metaalwetenschappen.
- De opleidingsonderdelen met referentie 'P' zijn afkomstig uit de major Polymeren en vezelstructuren.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
M
|
|
sem 2
|
en
|
Leo Kestens
|
6
|
|
M
|
|
sem 1
|
en
|
Leo Kestens
|
6
|
|
M
|
|
sem 2
|
en
|
Stefaan Cottenier
|
6
|
|
P
|
|
sem 2
|
en
|
Dagmar D'hooge
|
6
|
|
P
|
|
sem 2
|
en
|
Karen De Clerck
|
6
|
|
P
|
|
sem 1
|
en
|
Lieva Van Langenhove
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Klaartje De Buysser
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip Du Prez
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Louis Vanduyfhuys
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Klaartje De Buysser
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Laszlo Vincze
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stefaan Cottenier
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Wim Van Paepegem
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Pieter Geiregat
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Dagmar D'hooge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip Du Prez
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Flavio Marchesini de Oliveira
|
6
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Filip Strubbe
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
July De Wilde
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Evy Van Lancker
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wouter Haerick
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sofie Van Volsem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Schoukens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Filip Strubbe
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Karel De Schamphelaere
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
|
24
|
|
- Geavanceerde, theoretisch diepgaande, kennis bezitten van de eigen ingenieursdiscipline en deze creatief en kritisch kunnen toepassen op nieuwe, complexe probleemstellingen.
- Innovatieve producten of processen kunnen ontwerpen met passende of zelfstandig ontwikkelde en gevalideerde modellen en technieken, gebruik makend van recente digitale technologieën.
- Integrerend en systeemgericht probleemoplossend denken onder onzekere en conflicterende randvoorwaarden, met aandacht voor het juiste abstractieniveau.
- Een onderzoeksvraag kunnen formuleren, vertrekkend van een complex wetenschappelijk probleem en na diepgaande studie van de relevante en actuele wetenschappelijke literatuur.
- Eigen resultaten kritisch kunnen interpreteren en communiceren in het Engels naar zowel experten als leken en hierbij gemaakte beslissingen kunnen verdedigen.
- Zich kunnen positioneren in, en functioneren binnen een internationaal team, met inzicht in goed leiderschap en aandacht voor cultuursensitiviteit.
- Blijk geven van een attitude tot levenslang leren om de evoluties en de ontwikkeling van het wetenschappelijk onderzoek in het eigen vakgebied op te volgen en de eigen competenties verder te ontwikkelen.
- Wetenschappelijk integer, professioneel deontologisch en ethisch handelen.
- Blijk geven van duurzaamheidsdenken en ondernemend handelen, en aandacht hebben voor de rol van wetenschap, technologie en innovatie in maatschappelijke vraagstukken vanuit diverse invalshoeken en in een internationale context.
- Kritisch reflecteren over eigen denken en handelen, en op een bewuste en verantwoordelijke manier omspringen met de grenzen van de eigen competenties.
- Begrijpen van het belang en het potentieel van duurzaamheid in het domein van de materiaalkunde, inclusief ecologische, technische, maatschappelijke en veiligheidsaspecten.
- Blijk geven van een diepgaand begrip van structuur-eigenschapverbanden voor diverse materialen (metalen, legeringen, polymeren, vezels). Dit omvat tevens de kennis over de interactie tussen chemische samenstelling, microstructuur, productievoorwaarden en producteigenschappen doorheen de levenscyclus van het materiaal.
- Een geavanceerde kennis bezitten van de thermodynamische, chemische, mechanische en thermische proces-technische aspecten met betrekking tot materiaalproductie en -recyclage, inclusief noties van energiebesparende maatregelen.
- Ervaren zijn in het gebruik van verschillende technieken en methoden om materiaaleigenschappen te onderzoeken, zowel via experimentele karakterisering als via (predictieve) computationele modelleringstechnieken.
- Een voorloper zijn op het gebied van innovatie in de materiaalkunde, inclusief expertise in opkomende materialen (nanomaterialen, biomaterialen, slimme materialen), gebruik van hedendaagse analysetoestellen, inbedding van artificiële intelligentie en betrokkenheid in baanbrekend onderzoek om innovatieve toepassingen te sturen.