Voorbereidingsprogramma tot Master of Science in de gezondheidsbevordering
Een voorbereidingsprogramma is een overgangsprogramma tussen een academische bachelor en een master. Je volgt dit programma omdat jouw bachelordiploma geen rechtstreekse toegang geeft tot de master.
De student neemt de module op die overeenstemt met zijn vooropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Yannick Boddez
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sara Willems
|
7
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Peter Stevens
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Dimitri Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kenneth Chambaere
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Peter Stevens
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Dimitri Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kenneth Chambaere
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Els Clays
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Marieke De Craemer
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sara Willems
|
7
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Peter Stevens
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kenneth Chambaere
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sara Willems
|
7
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Peter Stevens
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kenneth Chambaere
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sara Willems
|
7
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Peter Stevens
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Alain Labro
|
8
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sara Willems
|
7
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Peter Stevens
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Alain Labro
|
8
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Peter Stevens
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Dimitri Beeckman
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kenneth Chambaere
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sara Willems
|
7
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Peter Stevens
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Yannick Boddez
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sara Willems
|
7
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Peter Stevens
|
5
|
|
Opleidingscompetenties
rol wetenschapper
M1: Gespecialiseerde wetenschappelijke kennis in de gezondheidsbevordering en aanverwante wetenschappen toepassen in functie van het verder ontwikkelen van gezondheidsbevorderend beleid en concrete interventies.
M2: Autonoom een wetenschappelijke vraagstelling uitwerken voor het bestuderen van hedendaagse problemen gerelateerd aan gezondheidsgedrag en omgevingscondities.
M3: Zelfstandig gepaste methoden en analysetechnieken van kwantitatief en kwalitatief onderzoek uitvoeren en kritisch evalueren voor een onderzoek binnen het domein van de gezondheidsbevordering.
M4: Op een ethisch en normatief verantwoorde wijze gezondheidsbevorderende interventies ontwikkelen, plannen, uitvoeren en evalueren rekening houdend met een bredere maatschappelijke (beleids-) context waarbinnen deze geïmplementeerd worden.
rol professional
M5: Kernbegrippen en basisconcepten van gezondheidsbevordering en aanverwante disciplines toepassen in de praktijk.
M6: Theorieën van gedrags- en omgevingsveranderingen toepassen in de praktijk.
M7: Een creatieve interventie, gericht op gedragsverandering en -behoud, planmatig ontwikkelen, uitvoeren en evalueren, in samenwerking met andere beroepsbeoefenaars uit diverse sectoren en vertegenwoordigers van doelgroepen.
M8: Zelfstandig dynamieken en processen analyseren van complex gezondheidsgedrag vanuit diverse perspectieven en rekening houdend met maatschappelijke visies, ethische opvattingen en internationale ontwikkelingen.
M9: Inzicht hebben in de impact van het lokale, nationale en internationale beleid op gezondheid, preventie, gezondheidsbevordering.
M10: Nieuwe en complexe problemen in de gezondheidsbevordering analyseren vanuit theoretische kaders van de gezondheidsbevordering en ondersteunende en aanverwante wetenschappen.
M11: Een creatieve bijdrage leveren aan het debat over de gezondheidsbevorderende en preventieve aspecten van maatschappelijke gezondheidsgerelateerde problemen.
M12: In samenwerking met andere beroepsbeoefenaars uit diverse sectoren en vertegenwoordigers van de doelgroepen een implementatieplan uitschrijven.
M13: Wetenschappelijk nieuwsgierig zijn en levenslang leren om gezondheidsbevorderende interventies te optimaliseren.
M14: Nieuwe kennis en inzichten toetsen aan gevestigde verklaringsmodellen van gezondheidsgedragingen.
M15: Interpersoonlijke vaardigheden gebruiken om professionelen en niet-professionelen te ondersteunen bij gezondheidsbevorderende acties.
rol communicator
M16: Eigen inzichten en onderzoeksbevindingen effectief communiceren aan diverse doelgroepen.
M17: Evidence-based communiceren over het bevorderen van gezondheid, rekening houdend met de context.