Master of Science in Civil Engineering
EUR-ACE® Master (EURopean ACcredited Engineering Master)
Het EUR-ACE label werd aan deze opleiding toegekend door de Commission des titres d’ingénieur (CTI), onder goedkeuring van het European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE).
EUR-ACE® is een accreditatiesysteem dat binnen een vastgelegd kader een reeks kwaliteitsstandaarden biedt die hoogwaardige ingenieursdiploma’s identificeren zowel binnen als buiten Europa.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Diego Lorenzo Allaix
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Mia Loccufier
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Herman Peiffer
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Robby Caspeele
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tom De Mulder
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Roman Wan-Wendner
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom De Mulder
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Mahya Roustaei
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Pieter De Winne
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Robby Caspeele
|
4
|
|
Op te nemen:
- Ofwel 20 studiepunten uit 1 major uit de onderstaande lijst.
- Ofwel 18 studiepunten uit 1 minor uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Evert Lataire
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Jan Belis
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart De Pauw
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
Op te nemen:
- Ofwel 12 studiepunten uit 2 tot 3 modules uit de onderstaande lijst (in combinatie met 1 major)
- Ofwel 14 studiepunten uit 2 tot 3 modules uit de onderstaande lijst (in combinatie met 1 minor)
Na goedkeuring door de faculteit.
De student kiest:
- Ofwel minstens 6 studiepunten maatschappelijke keuzeopleidingsonderdelen (incl. stage) en minstens 6 studiepunten technische keuzeopleidingsonderdelen
- Ofwel minstens 6 studiepunten maatschappelijke keuzeopleidingsonderdelen en minstens 6 studiepunten stage uit de lijst maatschappelijke keuzeopleidingsonderdelen
De maatschappelijke keuzeopleidingsonderdelen en technische keuzeopleidingsonderdelen kunnen worden gekozen uit de onderstaande lijsten (modules 3.1 en 3.2) of uit de opleidingsprogramma's van de Universiteit Gent (module 3.3, maximaal 6 studiepunten).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Stijn Matthys
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Paulus Present
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stijn Matthys
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Nele De Belie
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip Verplaetsen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Emmanuel Annerel
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Koos Fransen
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan Mys
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Guillaume Delefortrie
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Patrick Segers
|
5
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Filip Strubbe
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
July De Wilde
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Evy Van Lancker
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wouter Haerick
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sofie Van Volsem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Peter Troch
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Hans De Backer
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Bart De Pauw
|
3
|
|
Op te nemen:
- Ofwel 20 studiepunten uit 1 major uit de onderstaande lijst.
- Ofwel 18 studiepunten uit 1 minor uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Peter Troch
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Bruno Stuyts
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Mahya Roustaei
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Andreas Kortenhaus
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Robby Caspeele
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Hervé Degée
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Jan Belis
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
Op te nemen:
- Ofwel 12 studiepunten uit 2 tot 3 modules uit de onderstaande lijst (in combinatie met 1 major)
- Ofwel 14 studiepunten uit 2 tot 3 modules uit de onderstaande lijst (in combinatie met 1 minor)
Na goedkeuring door de faculteit.
De student kiest:
- Ofwel minstens 6 studiepunten maatschappelijke keuzeopleidingsonderdelen (incl. stage) en minstens 6 studiepunten technische keuzeopleidingsonderdelen
- Ofwel minstens 6 studiepunten maatschappelijke keuzeopleidingsonderdelen en minstens 6 studiepunten stage uit de lijst maatschappelijke keuzeopleidingsonderdelen
De maatschappelijke keuzeopleidingsonderdelen en technische keuzeopleidingsonderdelen kunnen worden gekozen uit de onderstaande lijsten (modules 3.1 en 3.2) of uit de opleidingsprogramma's van de Universiteit Gent (module 3.3, maximaal 6 studiepunten).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Stijn Matthys
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Paulus Present
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stijn Matthys
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Nele De Belie
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip Verplaetsen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Emmanuel Annerel
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Koos Fransen
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan Mys
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Guillaume Delefortrie
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Patrick Segers
|
5
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Filip Strubbe
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
July De Wilde
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Evy Van Lancker
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wouter Haerick
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sofie Van Volsem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
|
24
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Diego Lorenzo Allaix
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Mia Loccufier
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Herman Peiffer
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Robby Caspeele
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tom De Mulder
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Roman Wan-Wendner
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom De Mulder
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Mahya Roustaei
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Pieter De Winne
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Robby Caspeele
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Peter Troch
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Hans De Backer
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Bart De Pauw
|
3
|
|
Op te nemen:
- Ofwel 20 studiepunten uit 1 major uit de onderstaande lijst.
- Ofwel 18 studiepunten uit 1 minor uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Evert Lataire
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Peter Troch
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Bruno Stuyts
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Mahya Roustaei
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Andreas Kortenhaus
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Jan Belis
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Bart De Pauw
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Robby Caspeele
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Hervé Degée
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Jan Belis
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
sem 1
|
en
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
El-Houssaine Aghezzaf
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn De Vuyst
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
Op te nemen:
- Ofwel 12 studiepunten uit 2 tot 3 modules uit de onderstaande lijst (in combinatie met 1 major)
- Ofwel 14 studiepunten uit 2 tot 3 modules uit de onderstaande lijst (in combinatie met 1 minor)
Na goedkeuring door de faculteit.
De student kiest:
- Ofwel minstens 6 studiepunten maatschappelijke keuzeopleidingsonderdelen (incl. stage) en minstens 6 studiepunten technische keuzeopleidingsonderdelen
- Ofwel minstens 6 studiepunten maatschappelijke keuzeopleidingsonderdelen en minstens 6 studiepunten stage uit de lijst maatschappelijke keuzeopleidingsonderdelen
De maatschappelijke keuzeopleidingsonderdelen en technische keuzeopleidingsonderdelen kunnen worden gekozen uit de onderstaande lijsten (modules 3.1 en 3.2) of uit de opleidingsprogramma's van de Universiteit Gent (module 3.3, maximaal 6 studiepunten).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Stijn Matthys
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Paulus Present
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Stijn Matthys
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Nele De Belie
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Filip Verplaetsen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Emmanuel Annerel
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Koos Fransen
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan Mys
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Guillaume Delefortrie
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Ruslan Dmitriev
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Charlotte Debbaut
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Patrick Segers
|
5
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
Mits een duidelijke inhoudelijke motivering en na goedkeuring door de faculteit kan de student een ander maatschappelijk keuzevak opnemen in het curriculum (enkel per uitzondering, in de regel wordt een vak opgenomen uit de onderstaande lijst).
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Filip Strubbe
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kim Verbeken
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Lode Daelemans
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Luc Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Thybaut
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
UKV
|
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
July De Wilde
|
6
|
|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Evy Van Lancker
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wouter Haerick
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Laverge
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sofie Verbrugge
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leen Pollefliet
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sofie Van Volsem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
|
24
|
|
- Geavanceerde, theoretisch diepgaande, kennis bezitten van de eigen ingenieursdiscipline en deze creatief en kritisch kunnen toepassen op nieuwe, complexe probleemstellingen.
- Innovatieve producten of processen kunnen ontwerpen met passende of zelfstandig ontwikkelde en gevalideerde modellen en technieken, gebruik makend van recente digitale technologieën.
- Integrerend en systeemgericht probleemoplossend denken onder onzekere en conflicterende randvoorwaarden, met aandacht voor het juiste abstractieniveau.
- Een onderzoeksvraag kunnen formuleren, vertrekkend van een complex wetenschappelijk probleem en na diepgaande studie van de relevante en actuele wetenschappelijke literatuur.
- Eigen resultaten kritisch kunnen interpreteren en communiceren in het Engels naar zowel experten als leken en hierbij gemaakte beslissingen kunnen verdedigen.
- Zich kunnen positioneren in, en functioneren binnen een internationaal team, met inzicht in goed leiderschap en aandacht voor cultuursensitiviteit.
- Blijk geven van een attitude tot levenslang leren om de evoluties en de ontwikkeling van het wetenschappelijk onderzoek in het eigen vakgebied op te volgen en de eigen competenties verder te ontwikkelen.
- Wetenschappelijk integer, professioneel deontologisch en ethisch handelen.
- Blijk geven van duurzaamheidsdenken en ondernemend handelen, en aandacht hebben voor de rol van wetenschap, technologie en innovatie in maatschappelijke vraagstukken vanuit diverse invalshoeken en in een internationale context.
- Kritisch reflecteren over eigen denken en handelen, en op een bewuste en verantwoordelijke manier omspringen met de grenzen van de eigen competenties.
- Bezitten van ruime wetenschappelijke kennis, inzicht en vaardigheden nodig voor het structureel berekenen van bouwwerken, met behulp van geavanceerde berekeningsmethoden en op basis van geavanceerd inzicht in materiaalgedrag en materiaalmodellen.
- Bezitten van een ruime wetenschappelijke kennis, inzicht en vaardigheden nodig voor het duurzaam ontwerpen, evalueren, uitvoeren en beheren van een brede waaier van bouwwerken en de gebouwde omgeving, waaronder gebouwen, funderingen en grondkerende constructies, bruggen, wegen, tunnels, waterbouwkundige constructies voor kustverdediging, havens, waterwegen, waterbeheer langs waterlopen en in stedelijke omgevingen.
- Kennis hebben van de hedendaagse uitdagingen in de bouwkunde, op het vlak van technieken, innovaties, duurzaamheid, hernieuwbare energie, ruimtelijke en milieuaspecten, omgevingsmanagement, participatie van belanghebbenden, veiligheid, digitalisatie, beheer en ethiek.