master-na-masteropleiding
1 jaar 60 studiepunten
Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Engels
Over de opleiding
Programma
Informeer je
Vlot van start
Na je studies
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Matthias Bogaert
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dirk Van den Poel
|
8
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dirk Van den Poel
|
8
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Matthias Bogaert
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dries Benoit
|
8
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Seppe vanden Broucke
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
en
|
Dirk Van den Poel
|
20
|
|
Competentiegebied 1: Competentie in één of meerdere wetenschappen
- Geavanceerde marketingbeslissingsmodellen ontwikkelen die gebaseerd zijn op customer relationship management.
- Marketingbeslissingssystemen integreren in een bestaande bedrijfsomgeving.
- Bedrijfsrelevante cases op een onafhankelijke en kritische manier analyseren door gebruik te maken van dataminingtechnieken en informatica.
- Geavanceerde dataminingstechnieken op een creatieve manier toepassen op bedrijfsrelevante cases.
- Complexe marketingproblemen optimaal modelleren door de juiste datamining- en statistische technieken te selecteren en toe te passen.
- Complexe marketingproblemen vertalen in een wetenschappelijke onderzoeksvraag.
- De resultaten uit een wetenschappelijk artikel uit een internationaal, peer-reviewed tijdschrift toepassen op complexe marketingproblemen.
- Eigen onderzoeksresultaten valideren tegenover wetenschappelijke marketing literatuur.
- Complexe datastructuren vereenvoudigen tot relevante resultaten.
- Verschillende programmeertalen en software tools beheersen om geavanceerde marketingbeslissingsmodellen te creëren.
- De eigen methodologische competenties continue uitbreiden op een interactieve manier.
- Onafhankelijk correcte conclusies formuleren voor complexe marketingproblemen.
- De tegenstrijdige visies van verschillende stakeholders over een marketingprobleem integreren in één oplossing.
- De relevante resultaten van een eigen onderzoek rapporteren conform de wetenschappelijke normen.
- Een bedrijfsproject uitvoeren in een internationaal en interdisciplinair team waarbinnen er verschillende niveaus van ervaring vertegenwoordigd zijn.
- Een professioneel, geschreven rapport opstellen omtrent een geavanceerd marketingprobleem en de bijhorende oplossing.
- Een professionele, mondelinge presentatie geven omtrent een geavanceerd marketingprobleem en de bijhorende oplossing.
- Oplossingen voor marketingproblemen communiceren naar professionals en leken, in het Engels.
- Een significante en individuele bijdrage leveren aan een bedrijfsproject.
- Rekening houden met de consequenties van nieuwe technieken in het proces van dataverzameling.
- Beslissingsmodellen aanpassen aan beperkingen inherent het model en aan doelstellingen van het bedrijf.