Master of Science in Plant Biotechnology
master-na-masteropleiding
1 jaar 60 studiepunten
Faculteit Wetenschappen
Engels
Over de opleiding
Programma
Informeer je
Vlot van start
Na je studies
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Hilde Nelissen
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Klaas Vandepoele
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Koen Vanhalst
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tom Ruttink
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Dominique Van Der Straeten
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Lieven De Veylder
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom Beeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Hilde Nelissen
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Frank Van Breusegem
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Sofie Goormachtig
|
3
|
|
Op te nemen: 6 studiepunten te selecteren uit de domeinen Levenswetenschappen, Intellectuele eigendom of Vaardigheden uit het studieaanbod van de Vlaamse Gemeenschap. Na goedkeuring van de faculteit.
In het eerste modeltraject verdeeld als: 6 studiepunten in jaar 1
en in het tweede modeltraject als: 6 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
en
|
N. N.
|
24
|
|
Competentiegebied 1: Competentie in één of meerdere wetenschappen
- Integreert geavanceerde kennis en vaardigheden uit de fysiologie, celbiologie, moleculaire biologie, genetica, gentechnologie, ontwikkelingsbiologie, biochemie, (functionele) genoombiologie en bio-informatica, bij het zoeken naar oplossingen voor complexe wetenschappelijke probleemstellingen uit de plantenbiotechnologie.
- Past doelgericht geavanceerde kennis en methodieken uit de plantenbiotechnologie toe in een theoretische of experimentele setting.
- Integreert de verschillende organisatieniveaus – wat betreft plantenontwikkeling en interactie met de omgeving – waarop moleculair biologische processen zich afspelen.
- Evalueert kritisch hypothesen, technieken en theoretische modellen binnen de plantenbiotechnologie.
- Steunt op wetenschappelijke methodes om na kritische evaluatie van beschikbare informatie de relevante onderzoeksvraagstellingen en hypothesen te formuleren.
- Vertaalt biotechnologische vraagstellingen en hypotheses naar een probleemgestuurde en gestructureerde onderzoeksstrategie.
- Voert doelgerichte en probleemgestuurde plantenbiotechnologische experimenten uit op een wetenschappelijk correcte manier.
- Formuleert besluiten en perspectieven op basis van experimenten in de plantenbiotechnologie.
- Toetst verkregen resultaten van experimenten met gegevens in de literatuur.
- Analyseert en formuleert op een samenhangende manier complexe moleculaire, cellulaire, fysiologische en toepassingsgerichte kennis binnen de plantenbiotechnologie.
- Reflecteert over eigen denken en handelen, en vertaalt dit naar conclusies, oplossingen of bijsturingen.
- Rapporteert grondig, schriftelijk en mondeling over plantenbiotechnologisch onderzoek op een wetenschappelijk correcte manier.
- Bediscussieert zowel eigen onderzoek als onderzoek in de internationale literatuur voor een wetenschappelijk publiek.
- Herkent potentiële innovatieve toepassingen op basis van experimentele onderzoeksresultaten in de plantenbiotechnologie.
- Heeft inzicht in de agro-biotech industrie activiteiten, gerelateerde intellectuele eigendom en regelgeving.
- Is zich bewust van mogelijke gevolgen die bepaalde plantenbiotechnologische toepassingen kunnen hebben voor volksgezondheid, milieu en socio-economie en van maatregelen die ter zake genomen worden.
- Voert experimenteel werk uit naar de opgestelde voorschriften wat betreft veiligheid en wetenschappelijke integriteit.
- Herkent opportuniteiten voor valorisatie van plantenbiotechnologische onderzoeksresultaten.