Bachelor of Science in de bestuurskunde en het publiek management
Hoe pak je maatschappelijke uitdagingen – zoals de klimaatproblematiek en digitalisering – aan? Hoe stem je verschillende stakeholders – de overheid, burgers, de politiek, het middenveld – op elkaar af? Bestuurskundigen of publieke managers zijn “tolken” die politieke, juridische en economische aspecten kunnen vertalen naar een bestuurskundige context en omgekeerd.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Goeminne
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Bart Defloor
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Bram Verschuere
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Bishoy Zaki
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sebastian Desmidt
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Adelien Decramer
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Stijn Baert
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Frank Caestecker
|
4
|
|
Van de 12 studiepunten worden er 6 studiepunten opgenomen in jaar 1 en 6 studiepunten in jaar 2. De Module 'Nederlands' is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige studenten.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bart Defloor
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Johan Christiaens
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bram Verschuere
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bram Wauters
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Ben Suykens
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Daan Bijnens
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bertel De Groote
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Brecht Warnez
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Claire Dupont
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bram Wauters
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
Van de 12 studiepunten worden er 6 studiepunten opgenomen in jaar 1 en 6 studiepunten in jaar 2. De Module 'Nederlands' is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige studenten.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Amy Van Looy
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
4
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
N. N.
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
en
|
Robin Vandevoordt
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
nl
|
July De Wilde
|
6
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
3
|
|
|
2
|
|
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jonas Van der Slycken
|
6
|
|
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen rechtstreeks instromen in de educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Amy Van Looy
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
4
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
N. N.
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
en
|
Robin Vandevoordt
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
nl
|
July De Wilde
|
6
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
3
|
|
|
2
|
|
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jonas Van der Slycken
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Luc Van Ootegem
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Claire Dupont
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Kaat De Pourcq
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Véronique Vanderhoudelingen
|
12
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sabine Vanoverbeke
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Evy Van Lancker
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Eva Brems
|
5
|
|
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen rechtstreeks instromen in de educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jonas Riemslagh
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Wouter De Cock
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ben Suykens
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sabine Vanoverbeke
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Evy Van Lancker
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Eva Brems
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ben Suykens
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jonas Riemslagh
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Wouter De Cock
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Goeminne
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Bart Defloor
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Bram Verschuere
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Bishoy Zaki
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sebastian Desmidt
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Adelien Decramer
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Stijn Baert
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Frank Caestecker
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bart Defloor
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Johan Christiaens
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bram Verschuere
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bram Wauters
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Ben Suykens
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Daan Bijnens
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bertel De Groote
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Brecht Warnez
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Claire Dupont
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bram Wauters
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Luc Van Ootegem
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Claire Dupont
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Kaat De Pourcq
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Véronique Vanderhoudelingen
|
12
|
|
Van de 12 studiepunten worden er 6 studiepunten opgenomen in jaar 1 en 6 studiepunten in jaar 2. De Module 'Nederlands' is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige studenten.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sabine Vanoverbeke
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Amy Van Looy
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
N. N.
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Evy Van Lancker
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Eva Brems
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
en
|
Robin Vandevoordt
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
nl
|
July De Wilde
|
6
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
3
|
|
|
2
|
|
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jonas Van der Slycken
|
6
|
|
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen rechtstreeks instromen in de educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jonas Riemslagh
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Wouter De Cock
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ben Suykens
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Rudy Aernoudt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sabine Vanoverbeke
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Amy Van Looy
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Len Lemeire
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,en
|
Sofie Hondeghem
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl,fr
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
N. N.
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Evy Van Lancker
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Eva Brems
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
en
|
Robin Vandevoordt
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
nl
|
July De Wilde
|
6
|
|
UKV
|
2
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
3
|
|
|
2
|
|
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Marleen Easton
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jonas Van der Slycken
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
9
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Joris Voets
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ben Suykens
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Jonas Riemslagh
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Wouter De Cock
|
3
|
|
- De kernbegrippen en theorieën m.b.t. publiek bestuur, bestuurlijke organisaties, het management ervan en beleidsprocessen binnen de samenleving kennen en adequaat gebruiken.
- Inzicht hebben in recht, menswetenschappen en economie en het belang ervan binnen de publieke sector kunnen duiden.
- Onderzoeksmethoden en -technologie kunnen aanwenden bij de oplossing van publiek management-, beleids- en bestuurskundige vraagstukken.
- Bestuurskundige, beleidsmatige en overheidsmanagementgerelateerde onderzoeksproblemen onder begeleiding formuleren vanuit een wetenschappelijke kritische houding.
- (wetenschappelijke) bronnen identificeren, verwerken en er correct aan refereren.
- Onderzoeksmethoden en -technieken kiezen en correct toepassen bij onderzoek van bestuurskundige, beleidsmatige en overheidsmanagementgerelateerde vraagstukken en de relevantie ervan inzien.
- De resultaten van bestaand en eigen initieel onderzoek kritisch verwerken met respect voor deontologische eisen.
- Een kritisch oordeel vormen over beleidskundige, bestuurskundige of overheidsmanagementgerelateerde vraagstukken en/of eigen oplossing ervan, op basis van een wetenschappelijk gefundeerde analyse en logische redenering.
- Een actueel beleidskundig, bestuurskundig of overheidsmanagementgerelateerd vraagstuk multiperspectivistisch benaderen vanuit meerdere invalshoeken en modellen.
- Vaardigheden bezitten om beleids-, bestuurs- en overheidsmanagementswijzigingen uit te werken.
- Correct rapporteren (schriftelijk of mondeling) over de resultaten van eigen onderzoek en redeneringen rond bestuurskundige, beleidsmatige of overheidsmanagementgerelateerde vraagstukken.
- Communiceren in een andere taal dan het Nederlands (schriftelijk of mondeling) over publiek managementgerelateerde, beleids- en bestuurskundige vraagstukken.
- In (een divers) team werken aan de analyse en oplossing van een beleidskundig, bestuurskundig of publiek managementprobleem.
- De belangrijkste maatschappelijke ontwikkelingen (maatschappelijk, economisch, ecologisch) kennen en bewust zijn van hun (maatschappelijke) impact binnen het vakgebied.