Bachelor of Arts in de Oost-Europese talen en culturen
De politieke ontwikkelingen zorgen voor een stijgende belangstelling voor de Oost-Europese landen. In de opleiding ligt de nadruk niet alleen op taalverwerving, je krijgt ook een actueel en levendig inzicht in de evolutie van de Oost-Europese landen en hun rijke, gevarieerde erfgoed op cultureel, politiek, sociaal-economisch en wetenschappelijk gebied.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jan Dumolyn
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Bart Keunen
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Jonckheere
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Hugo DeBlock
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
10
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Piet Van Poucke
|
10
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Dieter Stern
|
10
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Pieter Troch
|
10
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl,sl
|
Dieter Stern
|
10
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
Aleksey Yudin
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Pieter Troch
|
5
|
|
Op te nemen: 15 studiepunten te selecteren uit één van de minors die de opleiding aanbiedt of uit het opleidingsaanbod van de faculteit. Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
ru,nl
|
Aleksey Yudin
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
ru,nl
|
Aleksey Yudin
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
bg
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
bg
|
Dieter Stern
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
bs,sr,hr
|
Pieter Troch
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
bs,sr,hr
|
Pieter Troch
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
sl
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
sl
|
Dieter Stern
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Dieter Stern
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Dieter Stern
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Pieter Troch
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Pieter Troch
|
3
|
|
Op te nemen: 15 studiepunten uit 1 minor uit de onderstaande lijst, op te nemen in jaar 2.
Na goedkeuring door de faculteit.
Afwijking van deze beperkte lijst van minors kan slechts zeer uitzonderlijk worden toegestaan na positief advies van de Voorzitter van de Curriculumcommissie volgend op een schriftelijk en grondig gemotiveerd verzoek.
Studenten die de minor Onderwijs gevolgd hebben, kunnen rechtstreeks instromen in de Educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
2
|
|
|
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,en
|
Steven Vanderputten
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Wijnendaele
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jeroen Deploige
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Thierry Oppeneer
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Floris Bernard
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Floris Bernard
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Floris Bernard
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Fabienne Bossuyt
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Henk Roose
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Peter Stevens
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Jan Orbie
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Wijnendaele
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
de,nl,en
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Samuel Standaert
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Fabienne Bossuyt
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Henk Roose
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Peter Stevens
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
en
|
Tine Destrooper
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Samuel Standaert
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Ann Heirman
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Christian Uhl
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bruno De Cordier
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Pieter Troch
|
10
|
|
|
2
|
sem 1
|
bs,sr,hr
|
Pieter Troch
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
bs,sr,hr
|
Pieter Troch
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Lieve Macken
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Wijnendaele
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
de,nl,en
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Dieter Stern
|
10
|
|
|
2
|
sem 1
|
bg
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
bg
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Lieve Macken
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Wijnendaele
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
de,nl,en
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
2
|
sem 2
|
nl,sl
|
Dieter Stern
|
10
|
|
|
2
|
sem 1
|
sl
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
sl
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Lieve Macken
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Wijnendaele
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
de,nl,en
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
2
|
jaar
|
nl,el
|
Katja De Herdt
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,el
|
Katja De Herdt
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Lieve Macken
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Wijnendaele
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
de,nl,en
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
2
|
sem 1
|
nl,tr
|
Johan Vandewalle
|
4
|
|
*
|
2
|
sem 2
|
nl,tr
|
Johan Vandewalle
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,tr
|
Johan Vandewalle
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,tr
|
Johan Vandewalle
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,tr
|
Johan Vandewalle
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,tr
|
Sevdag Kaya
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,tr
|
A. Seza Doğruöz
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Lieve Macken
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Christophe Verbruggen
|
6
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Bruno De Wever
|
3
|
|
Op te nemen: 15 studiepunten te selecteren uit één van de minors die de opleiding aanbiedt of uit het opleidingsaanbod van de faculteit. Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
ru,nl
|
Ben Dhooge
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Dieter Stern
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
ru,nl
|
Ben Dhooge
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Pieter Troch
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Dieter Stern
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Aleksey Yudin
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
|
Pieter Troch
|
25
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
Je kan enkel voor Bulgaars kiezen als je bij de algemene opleidingsonderdelen gekozen hebt voor de module taalverwerving: Bulgaars. Hetzelfde geldt voor Bosnisch/Kroatisch/Servisch en Sloveens.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
bg
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
bs,sr,hr
|
Pieter Troch
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
sl
|
Dieter Stern
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
sh,sl,bg
|
Pieter Troch
|
25
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
ru
|
Aleksey Yudin
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
ru,nl
|
Bart Hendrickx
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
ru,nl
|
Bart Hendrickx
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
Je kan enkel voor Bulgaars kiezen als je bij de algemene opleidingsonderdelen gekozen hebt voor de module taalverwerving: Bulgaars. Hetzelfde geldt voor Bosnisch/Kroatisch/Servisch en Sloveens.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
bg
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
bs,sr,hr
|
Pieter Troch
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
sl
|
Dieter Stern
|
6
|
|
Op te nemen: 15 studiepunten te selecteren uit één van de minors die de opleiding aanbiedt of uit het opleidingsaanbod van de faculteit. Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jan Dumolyn
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Bart Keunen
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Jonckheere
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Hugo DeBlock
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
10
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Piet Van Poucke
|
10
|
|
|
2
|
sem 1
|
ru,nl
|
Aleksey Yudin
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
ru,nl
|
Aleksey Yudin
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Dieter Stern
|
10
|
|
|
2
|
sem 1
|
bg
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
bg
|
Dieter Stern
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Pieter Troch
|
10
|
|
|
2
|
sem 1
|
bs,sr,hr
|
Pieter Troch
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
bs,sr,hr
|
Pieter Troch
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl,sl
|
Dieter Stern
|
10
|
|
|
2
|
sem 1
|
sl
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
sl
|
Dieter Stern
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
Aleksey Yudin
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Pieter Troch
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Dieter Stern
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Dieter Stern
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Pieter Troch
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
ru,nl
|
Ben Dhooge
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Dieter Stern
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
ru,nl
|
Ben Dhooge
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Pieter Troch
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Pieter Troch
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Dieter Stern
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Aleksey Yudin
|
5
|
|
Op te nemen: 15 studiepunten uit 1 minor uit de onderstaande lijst, op te nemen in jaar 2.
Na goedkeuring door de faculteit.
Afwijking van deze beperkte lijst van minors kan slechts zeer uitzonderlijk worden toegestaan na positief advies van de Voorzitter van de Curriculumcommissie volgend op een schriftelijk en grondig gemotiveerd verzoek.
Studenten die de minor Onderwijs gevolgd hebben, kunnen rechtstreeks instromen in de Educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
2
|
|
|
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,en
|
Steven Vanderputten
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Wijnendaele
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jeroen Deploige
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Thierry Oppeneer
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Floris Bernard
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Floris Bernard
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Floris Bernard
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Fabienne Bossuyt
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Henk Roose
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Peter Stevens
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Jan Orbie
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Wijnendaele
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
de,nl,en
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Samuel Standaert
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
en
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Fabienne Bossuyt
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Henk Roose
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Peter Stevens
|
5
|
|
UKV
|
2
|
sem 2
|
en
|
Tine Destrooper
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Samuel Standaert
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Ann Heirman
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Christian Uhl
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bruno De Cordier
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Pieter Troch
|
10
|
|
|
2
|
sem 1
|
bs,sr,hr
|
Pieter Troch
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
bs,sr,hr
|
Pieter Troch
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Lieve Macken
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Wijnendaele
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
de,nl,en
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Dieter Stern
|
10
|
|
|
2
|
sem 1
|
bg
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
bg
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Lieve Macken
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Wijnendaele
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
de,nl,en
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
2
|
sem 2
|
nl,sl
|
Dieter Stern
|
10
|
|
|
2
|
sem 1
|
sl
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
sl
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Lieve Macken
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Wijnendaele
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
de,nl,en
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
2
|
jaar
|
nl,el
|
Katja De Herdt
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,el
|
Katja De Herdt
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Lieve Macken
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Jeroen Wijnendaele
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
de,nl,en
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
2
|
sem 1
|
nl,tr
|
Johan Vandewalle
|
4
|
|
*
|
2
|
sem 2
|
nl,tr
|
Johan Vandewalle
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,tr
|
Johan Vandewalle
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,tr
|
Johan Vandewalle
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,tr
|
Johan Vandewalle
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,tr
|
Sevdag Kaya
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,tr
|
A. Seza Doğruöz
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Lieve Macken
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Christophe Verbruggen
|
6
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Bruno De Wever
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
|
Pieter Troch
|
25
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
Je kan enkel voor Bulgaars kiezen als je bij de algemene opleidingsonderdelen gekozen hebt voor de module taalverwerving: Bulgaars. Hetzelfde geldt voor Bosnisch/Kroatisch/Servisch en Sloveens.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
bg
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
bs,sr,hr
|
Pieter Troch
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
sl
|
Dieter Stern
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
sh,sl,bg
|
Pieter Troch
|
25
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
ru
|
Aleksey Yudin
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
ru,nl
|
Bart Hendrickx
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
ru,nl
|
Bart Hendrickx
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
Je kan enkel voor Bulgaars kiezen als je bij de algemene opleidingsonderdelen gekozen hebt voor de module taalverwerving: Bulgaars. Hetzelfde geldt voor Bosnisch/Kroatisch/Servisch en Sloveens.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
bg
|
Dieter Stern
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
bs,sr,hr
|
Pieter Troch
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
sl
|
Dieter Stern
|
6
|
|
Op te nemen: 15 studiepunten te selecteren uit één van de minors die de opleiding aanbiedt of uit het opleidingsaanbod van de faculteit. Na goedkeuring door de faculteit.
- Een receptieve en productieve kennis van het Russisch en van een of twee moderne Zuidoost-Europese talen op intermediair niveau hebben en gebruiken.
- De basisbegrippen en methodes van de slavistiek en Oost-Europakunde maar ook de centrale feiten uit de (cultuur)geschiedenis, literatuur en historische taalkunde van de Oost-Europese landen kennen en gebruiken.
- Een degelijke receptieve kennis van het Oud- en Kerkslavisch in zijn hoofdvarianten hebben.
- De ondersteunende wetenschappen (literatuurwetenschap, historische taalkunde, geschiedenis, antropologie) aanwenden.
- Het voorlopige karakter van kennis door kritische oppositie van opinies, stellingen, hypothesen op gebied van de slavistiek en Oost-Europakunde inzien.
- Onder begeleiding een onderzoeksplan op het gebied van de Russische literatuur en cultuur, Zuidoost-Europese cultuur- en regiostudies of Slavische filologie en historische taalkunde ontwerpen en uitvoeren.
- Historische en actuele bronnen opsporen en kritisch verwerken in een betoog.
- Internationaal onderzoek (incl. in de bestudeerde talen) identificeren, naar wetenschappelijke waarde schatten en benutten.
- De gepaste methodologische omkadering van een onderzoeksonderwerp verantwoorden.
- Digitale methodes, hulpmiddelen en strategieën toepassen tijdens een onderzoeksproces.
- Analytisch en kritisch denken over (cultuur)historische, literatuurwetenschappelijke, taalkundige en/of antropologische problemen.
- Kritisch reflecteren over de geschiedenis, de culturele en de maatschappelijke ontwikkeling van Rusland en Zuidoost-Europa, en de historische ontwikkeling van het Slavisch uit taalkundig en filologisch perspectief.
- Een onderzoekende houding tegenover bronnen, ideeën, theorieën aannemen, en onderzoeksmethoden -en technieken toepassen.
- Van een brede belangstelling voor Oost-Europa getuigen.
- Eigen kennisverwerving en reflectie in een tekst met wetenschappelijk karakter verwoorden.
- Resultaten van eigen kennisverwerving en reflectie presenteren en bediscussiëren.
- Wetenschappelijke opdrachten samen met anderen uitvoeren.
- De maatschappelijke vooronderstellingen van wetenschappelijke publicaties op het gebied van Oost-Europese talen en culturen door de tijd heen begrijpen en beoordelen.
- De culturele specificiteit en de maatschappelijke gevoeligheden van Oost-Europa inzien.
- Zich bewust zijn van Oost-Europa als een deel van de Europese beschaving en de diversiteit van Oost-Europa (Slavisch en niet-Slavisch) erkennen.