Bachelor of Arts in de toegepaste taalkunde: combinatie van ten minste twee talen (Nederlands, Duits, Spaans)
De opleiding toegepaste taalkunde combineert een praktijkgerichte aanpak met een serieuze academische onderbouwing. Talen studeren is echt een kwestie van talen perfect leren beheersen, begrijpen, lezen, spreken en schrijven. Je kiest vanaf de start voor een volwaardig pakket Nederlands in combinatie met twee vreemde talen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Brecht de Groote
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Els Lefever
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Georges Martyn
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
June Eyckmans
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
Studenten die in het derde jaar op uitwisseling gaan, kiezen voor het vak met referentie A. Studenten die in het derde jaar het vervangend binnenlandprogramma volgen, kiezen voor het vak met referentie B. Alle studenten kiezen 1 opleidingsonderdeel met referentie C.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Filip Devos
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Filip Devos
|
3
|
|
Studenten die in het derde jaar op uitwisseling gaan kiezen:
- voor beide vreemde talen 2 van de 3 vakken met referentie A,
- voor 1 van de vreemde talen het vak met referentie B, nl. het vak literatuur van het taalgebied waarvoor in het buitenland geen vak opgenomen werd.
Studenten die in het derde jaar het vervangend binnenlandprogramma volgen kiezen:
- voor beide vreemde talen de 3 vakken met referentie A en voor beide talen het vak literatuur van het taalgebied.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
de,nl
|
Petra Campe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
de,nl
|
Christophe Wybraeke
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
de,nl
|
Petra Campe
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
de,nl
|
Petra Campe
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl,es
|
Anna Vermeulen
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl,es
|
Ria Van den Hende
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,es
|
Jeroen Vandaele
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,es
|
Patrick Goethals
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Lieve Macken
|
3
|
|
Studenten die in het derde jaar op uitwisseling gaan, kiezen voor het vak met referentie A. Studenten die in het derde jaar het vervangend binnenlandprogramma volgen, kiezen voor het vak met referentie B. Alle studenten kiezen 1 opleidingsonderdeel met referentie C.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Sarah Van Hoof
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Ruud Ryckaert
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Sarah Van Hoof
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
it,ru,de,nl,en,tr,es,fr
|
Désirée Schyns
|
5
|
|
Studenten die in het derde jaar op uitwisseling gaan kiezen:
- voor beide vreemde talen 2 van de 3 vakken met referentie A,
- voor 1 van de vreemde talen het vak met referentie B, nl. het vak literatuur van het taalgebied waarvoor in het buitenland geen vak opgenomen werd.
Studenten die in het derde jaar het vervangend binnenlandprogramma volgen kiezen:
- voor beide vreemde talen de 3 vakken met referentie A en voor beide talen het vak literatuur van het taalgebied.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
de,nl
|
Petra Campe
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
de,nl
|
Petra Campe
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
de,nl
|
Petra Campe
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
de,nl
|
Peter Muntigl
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Patrick Goethals
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,es
|
Ria Van den Hende
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,es
|
Carine De Groote
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,es
|
Patrick Goethals
|
4
|
|
Studenten die in het derde jaar op uitwisseling gaan, kiezen voor het vak met referentie A. Studenten die in het derde jaar het vervangend binnenlandprogramma volgen, kiezen voor het vak met referentie B. Alle studenten kiezen 1 opleidingsonderdeel met referentie C.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
C
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Chloé Lybaert
|
3
|
|
C
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ruud Ryckaert
|
3
|
|
A
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Bram Lambrecht
|
3
|
|
B
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram Lambrecht
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Lieve Jooken
|
6
|
|
Studenten die in het derde jaar op uitwisseling gaan kiezen:
- voor beide vreemde talen 2 van de 3 vakken met referentie A,
- voor 1 van de vreemde talen het vak met referentie B, nl. het vak literatuur van het taalgebied waarvoor in het buitenland geen vak opgenomen werd.
Studenten die in het derde jaar het vervangend binnenlandprogramma volgen kiezen:
- voor beide vreemde talen de 3 vakken met referentie A en voor beide talen het vak literatuur van het taalgebied.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
A
|
3
|
sem 2
|
de,nl
|
Peter Muntigl
|
3
|
|
A
|
3
|
sem 2
|
de,nl
|
Christophe Wybraeke
|
3
|
|
A
|
3
|
sem 2
|
de,nl
|
Sofie Decock
|
3
|
|
B
|
3
|
sem 2
|
de,nl
|
Sofie Decock
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
A
|
3
|
sem 2
|
nl,es
|
Carine De Groote
|
3
|
|
A
|
3
|
sem 2
|
nl,es
|
Ria Van den Hende
|
3
|
|
A
|
3
|
sem 2
|
nl,es
|
Anna Vermeulen
|
3
|
|
B
|
3
|
sem 2
|
nl,es
|
Jeroen Vandaele
|
3
|
|
Studenten gaan in het derde jaar op uitwisseling en kiezen standaard voor de module 'buitenlandprogramma'. Enkel na een gemotiveerde schriftelijke aanvraag en op grond van uitzonderlijke omstandigheden kunnen ze van de opleidingscommissie de toestemming krijgen om de module 'binnenlandprogramma' te volgen.
Op te nemen: 1 module uit de onderstaande lijst. Na goedkeuring door de faculteit.
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen 15 studiepunten meer vrij invullen in de educatieve masteropleiding of worden vrijgesteld van deze vakken in het verkort traject educatieve masteropleiding. De andere studenten dienen deze vakken wel op te nemen binnen (het verkort traject van) de educatieve masteropleiding.
De twee vakdidactieken moeten aansluiten bij de gevolgde talen in de bacheloropleiding.
Minstens 24 van de 30 studiepunten worden opgenomen binnen het Learning Agreement met de gastuniversiteit. Indien er bij de gastuniversiteit een onvoldoende aanbod is aan equivalente educatieve keuzevakken kan de student een aanvraag indienen bij de UGent faculteit om andere keuzevakken op te nemen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
it,ru,de,nl,en,tr,es,fr
|
Patrick Goethals
|
15
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
°
|
3
|
sem 1
sem 2
|
de,nl
de,nl
|
Benjamin Biebuyck
|
3
|
|
°
|
3
|
sem 2
sem 1
|
nl,en
nl,en
|
June Eyckmans
|
3
|
|
°
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
°
|
3
|
sem 2
sem 1
|
nl
nl
|
Youri Desplenter
|
3
|
|
°
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
°
|
3
|
jaar
sem 1
|
nl
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
Op te nemen: 27 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
De student neemt een van de volgende combinaties op:
- Immersie (27 studiepunten)
- Immersie (24 studiepunten) + Study Abroad Project (3 studiepunten)
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
it,ru,de,nl,en,tr,es,fr
|
Patrick Goethals
|
27
|
|
|
3
|
sem 1
|
it,ru,de,nl,en,tr,es,fr
|
Patrick Goethals
|
24
|
|
|
3
|
sem 1
|
it,ru,de,nl,en,tr,fr
|
June Eyckmans
|
3
|
|
Op te nemen: 1 module uit de onderstaande lijst. Na goedkeuring door de faculteit.
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen 15 studiepunten meer vrij invullen in de educatieve masteropleiding of worden vrijgesteld van deze vakken in het verkort traject educatieve masteropleiding. De andere studenten dienen deze vakken wel op te nemen binnen (het verkort traject van) de educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
°
|
3
|
sem 1
sem 2
|
de,nl
de,nl
|
Benjamin Biebuyck
|
3
|
|
°
|
3
|
sem 2
sem 1
|
nl,en
nl,en
|
June Eyckmans
|
3
|
|
°
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
°
|
3
|
sem 2
sem 1
|
nl
nl
|
Youri Desplenter
|
3
|
|
°
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
°
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
de,nl
|
Sofie Decock
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,en
|
Bernard De Clerck
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,fr
|
Vincianne De Smet
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
it,nl
|
Linda Badan
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
ru,nl
|
Elena Ivobotenko
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,es
|
Patrick Goethals
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,tr
|
Johan Vandewalle
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
de,nl
|
Sofie Decock
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,en
|
Bernard De Clerck
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,fr
|
Vincianne De Smet
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
it,nl
|
Linda Badan
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
ru,nl
|
Elena Ivobotenko
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,es
|
Patrick Goethals
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,tr
|
Johan Vandewalle
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Veronique Hoste
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
June Eyckmans
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
David Chan
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Cynthia Van Hee
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
An-Sofie Claeys
|
3
|
|
Studenten in het traject onderwijs van het buitenlandprogramma kiezen 3 studiepunten.
Studenten in het traject toegepaste taalkunde van het buitenlandprogramma kiezen 6 studiepunten.
Studenten in het traject onderwijs van het binnenlandprogramma hebben geen keuzeruimte.
Studenten in het traject toegepaste taalkunde van het binnenlandprogramma kiezen 15 studiepunten.
- De studieprogramma's van de UGent (waaronder de universiteitsbrede keuzevakken) en het aanbod van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap
- De niet opgenomen vakken tekstvaardigheid, mondelinge vaardigheid en vertaling van je vreemde talen
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Brecht de Groote
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Els Lefever
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Georges Martyn
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
June Eyckmans
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Lieve Macken
|
3
|
|
Studenten die in het derde jaar op uitwisseling gaan, kiezen voor het vak met referentie A. Studenten die in het derde jaar het vervangend binnenlandprogramma volgen, kiezen voor het vak met referentie B. Alle studenten kiezen 1 opleidingsonderdeel met referentie C.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Filip Devos
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Filip Devos
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Sarah Van Hoof
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Ruud Ryckaert
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Gert De Sutter
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Sarah Van Hoof
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
it,ru,de,nl,en,tr,es,fr
|
Désirée Schyns
|
5
|
|
C
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Chloé Lybaert
|
3
|
|
C
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ruud Ryckaert
|
3
|
|
A
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Bram Lambrecht
|
3
|
|
B
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram Lambrecht
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Lieve Jooken
|
6
|
|
Studenten die in het derde jaar op uitwisseling gaan kiezen:
- voor beide vreemde talen 2 van de 3 vakken met referentie A,
- voor 1 van de vreemde talen het vak met referentie B, nl. het vak literatuur van het taalgebied waarvoor in het buitenland geen vak opgenomen werd.
Studenten die in het derde jaar het vervangend binnenlandprogramma volgen kiezen:
- voor beide vreemde talen de 3 vakken met referentie A en voor beide talen het vak literatuur van het taalgebied.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
de,nl
|
Petra Campe
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
de,nl
|
Christophe Wybraeke
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
de,nl
|
Petra Campe
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
de,nl
|
Petra Campe
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
de,nl
|
Petra Campe
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
de,nl
|
Petra Campe
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
de,nl
|
Petra Campe
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
de,nl
|
Peter Muntigl
|
4
|
|
A
|
3
|
sem 2
|
de,nl
|
Peter Muntigl
|
3
|
|
A
|
3
|
sem 2
|
de,nl
|
Christophe Wybraeke
|
3
|
|
A
|
3
|
sem 2
|
de,nl
|
Sofie Decock
|
3
|
|
B
|
3
|
sem 2
|
de,nl
|
Sofie Decock
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl,es
|
Anna Vermeulen
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl,es
|
Ria Van den Hende
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,es
|
Jeroen Vandaele
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,es
|
Patrick Goethals
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Patrick Goethals
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,es
|
Ria Van den Hende
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,es
|
Carine De Groote
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,es
|
Patrick Goethals
|
4
|
|
A
|
3
|
sem 2
|
nl,es
|
Carine De Groote
|
3
|
|
A
|
3
|
sem 2
|
nl,es
|
Ria Van den Hende
|
3
|
|
A
|
3
|
sem 2
|
nl,es
|
Anna Vermeulen
|
3
|
|
B
|
3
|
sem 2
|
nl,es
|
Jeroen Vandaele
|
3
|
|
Studenten gaan in het derde jaar op uitwisseling en kiezen standaard voor de module 'buitenlandprogramma'. Enkel na een gemotiveerde schriftelijke aanvraag en op grond van uitzonderlijke omstandigheden kunnen ze van de opleidingscommissie de toestemming krijgen om de module 'binnenlandprogramma' te volgen.
Op te nemen: 1 module uit de onderstaande lijst. Na goedkeuring door de faculteit.
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen 15 studiepunten meer vrij invullen in de educatieve masteropleiding of worden vrijgesteld van deze vakken in het verkort traject educatieve masteropleiding. De andere studenten dienen deze vakken wel op te nemen binnen (het verkort traject van) de educatieve masteropleiding.
De twee vakdidactieken moeten aansluiten bij de gevolgde talen in de bacheloropleiding.
Minstens 24 van de 30 studiepunten worden opgenomen binnen het Learning Agreement met de gastuniversiteit. Indien er bij de gastuniversiteit een onvoldoende aanbod is aan equivalente educatieve keuzevakken kan de student een aanvraag indienen bij de UGent faculteit om andere keuzevakken op te nemen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
it,ru,de,nl,en,tr,es,fr
|
Patrick Goethals
|
15
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
°
|
3
|
sem 1
sem 2
|
de,nl
de,nl
|
Benjamin Biebuyck
|
3
|
|
°
|
3
|
sem 2
sem 1
|
nl,en
nl,en
|
June Eyckmans
|
3
|
|
°
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
°
|
3
|
sem 2
sem 1
|
nl
nl
|
Youri Desplenter
|
3
|
|
°
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
°
|
3
|
jaar
sem 1
|
nl
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
Op te nemen: 27 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
De student neemt een van de volgende combinaties op:
- Immersie (27 studiepunten)
- Immersie (24 studiepunten) + Study Abroad Project (3 studiepunten)
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
it,ru,de,nl,en,tr,es,fr
|
Patrick Goethals
|
27
|
|
|
3
|
sem 1
|
it,ru,de,nl,en,tr,es,fr
|
Patrick Goethals
|
24
|
|
|
3
|
sem 1
|
it,ru,de,nl,en,tr,fr
|
June Eyckmans
|
3
|
|
Op te nemen: 1 module uit de onderstaande lijst. Na goedkeuring door de faculteit.
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen 15 studiepunten meer vrij invullen in de educatieve masteropleiding of worden vrijgesteld van deze vakken in het verkort traject educatieve masteropleiding. De andere studenten dienen deze vakken wel op te nemen binnen (het verkort traject van) de educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
°
|
3
|
sem 1
sem 2
|
de,nl
de,nl
|
Benjamin Biebuyck
|
3
|
|
°
|
3
|
sem 2
sem 1
|
nl,en
nl,en
|
June Eyckmans
|
3
|
|
°
|
3
|
jaar
|
nl,fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
°
|
3
|
sem 2
sem 1
|
nl
nl
|
Youri Desplenter
|
3
|
|
°
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
°
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
de,nl
|
Sofie Decock
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,en
|
Bernard De Clerck
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,fr
|
Vincianne De Smet
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
it,nl
|
Linda Badan
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
ru,nl
|
Elena Ivobotenko
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,es
|
Patrick Goethals
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,tr
|
Johan Vandewalle
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
de,nl
|
Sofie Decock
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,en
|
Bernard De Clerck
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,fr
|
Vincianne De Smet
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
it,nl
|
Linda Badan
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
ru,nl
|
Elena Ivobotenko
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,es
|
Patrick Goethals
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,tr
|
Johan Vandewalle
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Veronique Hoste
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
June Eyckmans
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
David Chan
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Cynthia Van Hee
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
An-Sofie Claeys
|
3
|
|
Studenten in het traject onderwijs van het buitenlandprogramma kiezen 3 studiepunten.
Studenten in het traject toegepaste taalkunde van het buitenlandprogramma kiezen 6 studiepunten.
Studenten in het traject onderwijs van het binnenlandprogramma hebben geen keuzeruimte.
Studenten in het traject toegepaste taalkunde van het binnenlandprogramma kiezen 15 studiepunten.
- De studieprogramma's van de UGent (waaronder de universiteitsbrede keuzevakken) en het aanbod van de andere universiteiten van de Vlaamse Gemeenschap
- De niet opgenomen vakken tekstvaardigheid, mondelinge vaardigheid en vertaling van je vreemde talen
- Het Nederlands beheersen op het niveau van de professionele moedertaalgebruiker zowel met betrekking tot begrijpen, spreken als schrijven.
- Eén of twee vreemde talen beheersen, op het niveau C1 of minstens B2 van het "Common European Framework of Reference for Languages" voor begrijpen (luisteren en lezen), spreken (productie en interactie) en schrijven.
- Taalstructuren en taalvariatie van de bestudeerde talen herkennen en zelfstandig interpreteren, met diepgaande aandacht voor contrastieve aspecten ten opzichte van het Nederlands.
- Kennis en inzicht bezitten met betrekking tot de theorieën uit het domein van de toegepaste taalkunde en die gericht gebruiken bij de analyse van taalgebruik en bij eigen communicatie.
- Kennis en inzicht bezitten met betrekking tot de culturele en institutionele context van de betrokken taalgebieden en voor de interculturele relaties en verschillen, en die gericht gebruiken bij de interpretatie, vertaling en productie van geschreven en mondelinge teksten.
- Kennis en inzicht bezitten met betrekking tot tekstproductie en vertaalprocessen.
- Basiskennis en inzicht bezitten in het domein van de (ver)taaltechnologie.
- Basiskennis en inzicht bezitten in ondersteunende wetenschappen (zoals economie en recht) en die gebruiken bij de interpretatie, vertaling en productie van teksten.
- Onder begeleiding een onderzoeksvraag formuleren over een onderwerp dat verband houdt met de toegepaste taalkunde, gepaste onderzoeksmethodes kritisch hanteren bij het uitwerken en het beantwoorden van de onderzoeksvraag, en er een wetenschappelijk onderbouwde reflectie over ontwikkelen.
- Kritisch inzicht hebben in de diverse bronnen, heuristische methoden en relevante instrumenten voor onderzoek in het domein van de toegepaste taalkunde in functie van het zelfstandig verwerven en verwerken van gegevens.
- In het Nederlands en in de bestudeerde vreemde talen rapporteren over onderzoek in de toegepaste taalkunde, zowel in een academisch register afgestemd op vakgenoten als in een algemener register afgestemd op leken.
- Over een sterk taalbewustzijn beschikken en een gevoeligheid ontwikkelen voor de gelijkenissen, verschillen en interacties tussen culturen.
- Vanuit wetenschappelijke kennis analytisch en creatief denken en redeneren en op basis hiervan niet-vertrouwde complexe problemen oplossen.
- Kritisch reflecteren over het eigen denken, leren, beslissen en handelen.
- Getuigen van intellectuele nieuwsgierigheid en een ingesteldheid tot levenslang leren.
- Vanuit de verworven competenties medeverantwoordelijkheid nemen en functioneren in team.
- Zich bewust zijn van de waarden en normen waarop wetenschappers hun werk baseren, met respect voor de intellectuele eigendom van anderen.
- Vanuit de verworven competenties correct en tactvol handelen in diverse communicatieve situaties, steunend op inzicht in gelijkenissen, verschillen en interacties tussen culturen.
- Schriftelijke en mondelinge communicatie adequaat interpreteren, analyseren, beoordelen en corrigeren, met inbegrip van boodschappen van gespecialiseerde aard.
- Teksten zelfstandig redigeren in de bestudeerde talen en deze kritisch evalueren met verantwoording van de tekstsoort aangepast aan doel, publiek en medium.
- Zich in complexe communicatieve situaties mondeling en schriftelijk uitdrukken in de bestudeerde talen aangepast aan doel, publiek en medium.
- Zelfstandig teksten van gemiddelde moeilijkheidsgraad vertalen vanuit de vreemde taal in het Nederlands en, mondeling en schriftelijk, inhoudelijk correct vertalen vanuit het Nederlands in de vreemde taal.
- Relevante woordenboeken, naslagwerken, en elektronische hulpmiddelen kennen, efficiënt en adequaat gebruiken en kritisch evalueren.
- Het nut van informaticatoepassingen op het gebied van taal, vertalen en communicatie inschatten en ze adequaat inzetten.