Bachelor of Science handelsingenieur
De handelsingenieur combineert een bedrijfseconomische vorming met het verwerven van een grondige kennis van de technologische producten en processen. Je wordt de bruggenbouwer tussen productie en andere productgeoriënteerde functies.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Koen Schoors
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Koen Schoors
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Patricia Everaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Patricia Everaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Mirjam Knockaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Chris Cornelis
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Chris Cornelis
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
David Vyncke
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
David Vyncke
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Seppe vanden Broucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kristof Demeestere
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Erik Weber
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Zij nemen Economisch Nederlands voor anderstaligen I en II op ter vervanging van Economisch Frans I en II of Economisch Engels I en II (zie module 1.1) mits goedkeuring door de curriculumcommissie.
Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Heidi Vander Bauwhede
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Dries Benoit
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Steven Freson
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Steven Freson
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Vander Vennet
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Sophie Hoozée
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Christophe Detavernier
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Katrien Strubbe
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Zij nemen Economisch Nederlands voor anderstaligen I en II op ter vervanging van Economisch Frans I en II of Economisch Engels I en II (zie module 1.1) mits goedkeuring door de curriculumcommissie.
Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Veronique Limère
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,en
|
Seppe vanden Broucke
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Broos Maenhout
|
7
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Katrien Verleye
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Virginie Mataigne
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Adriaan Spruyt
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Gerdie Everaert
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Jan Doutreloigne
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Patricia Verleysen
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Patrick De Baets
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Geert De Schutter
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Gailly
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Mario Vanhoucke
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Koen Schoors
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Koen Schoors
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Patricia Everaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Patricia Everaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Mirjam Knockaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Chris Cornelis
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Chris Cornelis
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
David Vyncke
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
David Vyncke
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Seppe vanden Broucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kristof Demeestere
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Erik Weber
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Heidi Vander Bauwhede
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
en
|
Dries Benoit
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Steven Freson
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Steven Freson
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Vander Vennet
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Sophie Hoozée
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Christophe Detavernier
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Katrien Strubbe
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Veronique Limère
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,en
|
Seppe vanden Broucke
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Broos Maenhout
|
7
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Katrien Verleye
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Virginie Mataigne
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Adriaan Spruyt
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Gerdie Everaert
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Jan Doutreloigne
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Patricia Verleysen
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Patrick De Baets
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Geert De Schutter
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Gailly
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Mario Vanhoucke
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Zij nemen Economisch Nederlands voor anderstaligen I en II op ter vervanging van Economisch Frans I en II of Economisch Engels I en II (zie module 1.1) mits goedkeuring door de curriculumcommissie.
Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
- De kernbegrippen en theorieën mbt technische bedrijfskunde en bedrijfseconomie kennen en adequaat gebruiken en de samenhang begrijpen.
- Inzicht hebben in beslissingsondersteunende modellen en systemen en (samenhang van) onderliggende assumpties.
- Inzicht hebben in economische wetenschappen, exacte en technisch-technologische wetenschappen en de rol van technologie en hun belang en interactie in de context van technische bedrijfskunde en bedrijfseconomie kunnen duiden.
- Inzicht hebben in de ondersteunende wetenschappen (statistiek, wiskunde en informatica) en deze kunnen doelgericht aanwenden bij het omzetten van bedrijfseconomische en –technische data in bedrijfsrelevante informatie en tot stand brengen van beslissingsmodellen.
- Bedrijfseconomische of technische onderzoeksproblemen onder begeleiding modelleren en formuleren vanuit een wetenschappelijk gefundeerde kritische houding.
- Relevante wetenschappelijke bronnen identificeren en verwerken.
- Onderzoeksmethoden en -technieken kiezen en correct toepassen bij onderzoek van bedrijfseconomische of technische aard.
- De resultaten van bestaand en eigen initieel onderzoek kritisch verwerken met respect voor deontologische eisen.
- Een kritisch oordeel vormen over een eigen uitgewerkt bedrijfseconomisch of technisch model op basis van een gefundeerde analyse en logische redenering.
- Een actueel maatschappelijk, bedrijfseconomisch of technisch probleem vanuit meerdere invalshoeken abstraheren, integreren, analyseren en modelleren.
- Probleemoplossende vaardigheden bezitten om bedrijfseconomische en technische problemen in verschillende contexten te optimaliseren of te herwerken op verschillende abstractieniveaus.
- Schriftelijk rapporteren over bedrijfseconomische of technische vraagstukken, hun oplossingen of onderzoeksresultaten.
- Mondeling communiceren over bedrijfseconomische of technische vraagstukken, hun oplossingen of onderzoeksresultaten.
- In (een divers) team werken aan de analyse en oplossing van een bedrijfseconomisch of technisch vraagstuk.
- De belangrijkste maatschappelijke ontwikkelingen kennen en bewust zijn van hun impact binnen het vakgebied met aandacht voor duurzaamheid, innovatie en ondernemerschap.