Bachelor of Science in de economische wetenschappen
Dit is een brede opleiding die de werking van de globale economie bestudeert. Waar de toegepaste economische wetenschappen eerder de 'binnenkant' van het bedrijf bestudeert, gaat de aandacht hier naar de 'buitenkant': de sociaaleconomische of maatschappelijke omgeving waarin de bedrijven opereren.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Koen Schoors
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Koen Schoors
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Patricia Everaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Patricia Everaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Mirjam Knockaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Chris Cornelis
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Chris Cornelis
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
David Vyncke
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
David Vyncke
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Seppe vanden Broucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kristof Demeestere
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Erik Weber
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Zij nemen Economisch Nederlands voor anderstaligen I en II op ter vervanging van Economisch Frans I en II of Economisch Engels I en II (zie module 1.1) mits goedkeuring door de curriculumcommissie.
Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Heidi Vander Bauwhede
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
David Vyncke
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Steven Freson
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Kristof Maresceau
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Gerdie Everaert
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Freddy Heylen
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Marten Ovaere
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Vander Vennet
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Zij nemen Economisch Nederlands voor anderstaligen I en II op ter vervanging van Economisch Frans I en II of Economisch Engels I en II (zie module 1.1) mits goedkeuring door de curriculumcommissie.
Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Baert
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Glenn Rayp
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Albrecht
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Glenn Rayp
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Gert Peersman
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Selien De Schryder
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Tim Buyse
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Sam Desiere
|
3
|
|
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen rechtstreeks instromen in de educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Ilse Ruyssen
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Jochen Maes
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Peter Van Elsuwege
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marijke D'Haese
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ben Depoorter
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Arnaud Devos
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,en
|
Johan Albrecht
|
6
|
|
|
3
|
|
|
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Inger De Wilde
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Sophie Hoozée
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Katrien Verleye
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Gosia Kozusznik
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Christophe Detavernier
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Katrien Strubbe
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Virginie Mataigne
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sophie Hoozée
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Adriaan Spruyt
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Adriaan Spruyt
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl,en
|
Dirk Buyens
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Jan Doutreloigne
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Patricia Verleysen
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Ferdi De Ville
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Dries Lesage
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Bogaert
|
6
|
|
|
3
|
|
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram Verschuere
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Annelies Roggeman
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Yannick Dillen
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Eva Brems
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
nl,en
|
Ann-Sophie De Pauw
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Koen Schoors
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Koen Schoors
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Patricia Everaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Patricia Everaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Mirjam Knockaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Chris Cornelis
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Chris Cornelis
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
David Vyncke
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
David Vyncke
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Seppe vanden Broucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kristof Demeestere
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Erik Weber
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Heidi Vander Bauwhede
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
David Vyncke
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Steven Freson
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Kristof Maresceau
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Gerdie Everaert
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Freddy Heylen
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Marten Ovaere
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Vander Vennet
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Baert
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Glenn Rayp
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Albrecht
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Glenn Rayp
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Gert Peersman
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Selien De Schryder
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Tim Buyse
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Sam Desiere
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Zij nemen Economisch Nederlands voor anderstaligen I en II op ter vervanging van Economisch Frans I en II of Economisch Engels I en II (zie module 1.1) mits goedkeuring door de curriculumcommissie.
Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen rechtstreeks instromen in de educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Ilse Ruyssen
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Jochen Maes
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Peter Van Elsuwege
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marijke D'Haese
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ben Depoorter
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Arnaud Devos
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl,en
|
Johan Albrecht
|
6
|
|
|
3
|
|
|
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Inger De Wilde
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Sophie Hoozée
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Katrien Verleye
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Gosia Kozusznik
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Christophe Detavernier
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Katrien Strubbe
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Virginie Mataigne
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sophie Hoozée
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Adriaan Spruyt
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Adriaan Spruyt
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl,en
|
Dirk Buyens
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Jan Doutreloigne
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Patricia Verleysen
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
sem 2
|
nl,en
nl,en
|
Elsy Verhofstadt
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Ferdi De Ville
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Dries Lesage
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Bogaert
|
6
|
|
|
3
|
|
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram Verschuere
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Annelies Roggeman
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Yannick Dillen
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Eva Brems
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
nl,en
|
Ann-Sophie De Pauw
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
3
|
|
- De kernbegrippen en theorieën binnen de economische analyse kennen en adequaat gebruiken.
- Relevante sociale wetenschappen en technologische evoluties verkennen om nieuwe inzichten te integreren in economische analyses.
- Statistiek, wiskunde, econometrie en onderzoeksmethodologie kunnen gebruiken in de analyse van economische vraagstukken.
- Micro- en macro economische analyses onder begeleiding opbouwen vanuit een wetenschappelijk gefundeerde kritische houding.
- Wetenschappelijke bronnen identificeren, verwerken en er correct aan refereren.
- Economische onderzoeksmethoden en -technieken kiezen en correct toepassen.
- De resultaten van bestaand en eigen verkennend onderzoek kritisch verwerken met respect voor deontologische eisen.
- Een kritisch oordeel vormen over de economische actualiteit op basis van een wetenschappelijk gefundeerde analyse en logische redenering.
- Een actueel micro- of macro-economisch vraagstuk benaderen vanuit meerdere invalshoeken en modellen.
- Vaardigheden bezitten om mogelijke beleidsopties ten aanzien van economische uitdagingen te evalueren.
- Rapporteren (schriftelijk of mondeling) van eigen verkennend onderzoek en redeneringen over (beleids-)economische onderwerpen.
- Communiceren in een andere taal dan het Nederlands (schriftelijk of mondeling) over (beleids-)economische onderwerpen.
- In (een divers) team werken aan de analyse van een (beleids-)economisch vraagstuk.
- Bewust zijn van de belangrijkste economische, culturele en sociale ontwikkelingen in de ruime economische omgeving en van hun impact op de economische beleidsvoering.