Bachelor of Science in de toegepaste economische wetenschappen
De klemtoon ligt op de studie van het bedrijf en haar functionele domeinen: hoe en waarom een bedrijf ontstaat, hoe het gefinancierd wordt, hoe het zich administratief organiseert, hoe verloopt de productie en de verkoop, hoe gaat het om met personeel en hoe coördineert en stuurt het management dit alles.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Koen Schoors
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Koen Schoors
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Patricia Everaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Patricia Everaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Mirjam Knockaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Chris Cornelis
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Chris Cornelis
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
David Vyncke
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
David Vyncke
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Seppe vanden Broucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kristof Demeestere
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Erik Weber
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Zij nemen Economisch Nederlands voor anderstaligen I en II op ter vervanging van Economisch Frans I en II of Economisch Engels I en II (zie module 1.1) mits goedkeuring door de curriculumcommissie.
Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Heidi Vander Bauwhede
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
David Vyncke
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Steven Freson
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Wendy Van Lippevelde
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Kristof Maresceau
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Annelies Roggeman
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Sophie Hoozée
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Katrien Verleye
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Gosia Kozusznik
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Zij nemen Economisch Nederlands voor anderstaligen I en II op ter vervanging van Economisch Frans I en II of Economisch Engels I en II (zie module 1.1) mits goedkeuring door de curriculumcommissie.
Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Virginie Mataigne
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sophie Hoozée
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Arnaud Devos
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Adriaan Spruyt
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Mirjam Knockaert
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Veronique Limère
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Geert Poels
|
7
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl,en
|
Dirk Buyens
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl,en
|
Mirjam Knockaert
|
4
|
|
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen rechtstreeks instromen in de educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Anneleen Van Kerckhove
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Yann Dekeyser
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Ilse Ruyssen
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Jochen Maes
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Peter Van Elsuwege
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marijke D'Haese
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ben Depoorter
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Baert
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Inger De Wilde
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Vander Vennet
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Glenn Rayp
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Albrecht
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Gert Peersman
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram Verschuere
|
6
|
|
|
3
|
|
|
Bishoy Zaki
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Christiaens
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Edward De Vooght
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Pieter Van Dessel
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Arne Roets
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bart Soenens
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Piet Bracke
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sami Zemni
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Herwig Reynaert
|
5
|
|
|
3
|
|
|
Annick Willem
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Gudrun Vande Walle
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Eva Brems
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Anneleen Van Kerckhove
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Yann Dekeyser
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Koen Schoors
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Koen Schoors
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Patricia Everaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Patricia Everaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Mirjam Knockaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Chris Cornelis
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Chris Cornelis
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
David Vyncke
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
David Vyncke
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Seppe vanden Broucke
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kristof Demeestere
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Erik Weber
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Heidi Vander Bauwhede
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
David Vyncke
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Steven Freson
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Wendy Van Lippevelde
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Kristof Maresceau
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Annelies Roggeman
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Sophie Hoozée
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Katrien Verleye
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
en
|
Gosia Kozusznik
|
4
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Virginie Mataigne
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sophie Hoozée
|
4
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Arnaud Devos
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Adriaan Spruyt
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Mirjam Knockaert
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Veronique Limère
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Geert Poels
|
7
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl,en
|
Dirk Buyens
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl,en
|
Mirjam Knockaert
|
4
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Deze module is enkel bestemd voor anderstalige studenten. Zij nemen Economisch Nederlands voor anderstaligen I en II op ter vervanging van Economisch Frans I en II of Economisch Engels I en II (zie module 1.1) mits goedkeuring door de curriculumcommissie.
Deze studenten moeten hiervoor een aanvraag indienen bij de facultaire studentenadministratie.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Studenten die het traject onderwijs gevolgd hebben, kunnen rechtstreeks instromen in de educatieve masteropleiding.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Anneleen Van Kerckhove
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Yann Dekeyser
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Ilse Ruyssen
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Jochen Maes
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Peter Van Elsuwege
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Marijke D'Haese
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Ben Depoorter
|
3
|
|
|
3
|
|
|
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Baert
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Inger De Wilde
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Vander Vennet
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl,en
|
Frederik Gailly
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Carine Smolders
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Glenn Rayp
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Albrecht
|
4
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Gert Peersman
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram Verschuere
|
6
|
|
|
3
|
|
|
Bishoy Zaki
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Vandendriessche
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Johan Christiaens
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
fr
|
Ludivine Crible
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
nl,es
|
Nadja De Craene
|
3
|
|
|
3
|
jaar
|
de,nl
|
Frederik Gailly
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Edward De Vooght
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Pieter Van Dessel
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Arne Roets
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bart Soenens
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Piet Bracke
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Sami Zemni
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Herwig Reynaert
|
5
|
|
|
3
|
|
|
Annick Willem
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Gudrun Vande Walle
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl
|
Elisabeth De Schauwer
|
3
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
sem 2
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
UKV
|
3
|
jaar
|
nl,en
|
Jan Detand
|
6
|
|
UKV
|
3
|
sem 2
|
en
|
Eva Brems
|
5
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Stef Craps
|
6
|
|
UKV
|
3
|
sem 1
|
en
|
Joni Dambre
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Evelien Opdecam
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Anneleen Van Kerckhove
|
3
|
|
|
3
|
sem 1
|
en
|
Yann Dekeyser
|
3
|
|
- De kernbegrippen en theorieën m.b.t. de bedrijfseconomische deeldomeinen kennen en adequaat gebruiken.
- Inzicht hebben in (handels)recht, menswetenschappen en organisatietheorie en hun belang en interactie met de bedrijfseconomische realiteit duiden.
- Statistiek, wiskunde, onderzoeksmethodologie en digitale tools kunnen aanwenden bij de oplossing van bedrijfseconomische vraagstukken.
- Bedrijfseconomische onderzoeksproblemen onder begeleiding analyseren en oplossen vanuit een wetenschappelijk gefundeerde kritische houding.
- Wetenschappelijke bronnen identificeren, verwerken en er correct aan refereren.
- Onderzoeksmethoden en -technieken kiezen en correct toepassen bij bedrijfseconomisch onderzoek.
- De resultaten van bestaand en eigen initieel onderzoek kritisch verwerken met respect voor deontologische eisen.
- Een kritisch oordeel vormen over een bedrijfseconomische realiteit op basis van een wetenschappelijk gefundeerde analyse en logische redenering.
- Een actueel maatschappelijk vraagstuk of vraagstuk binnen een bedrijfseconomisch deeldomein benaderen vanuit meerdere invalshoeken en modellen.
- Kennis abstraheren om verbeteringen en vernieuwingen te ontwikkelen in ondernemingen.
- Rapporteren (schriftelijk of mondeling) over de resultaten van eigen onderzoek en redeneringen over bedrijfseconomische vraagstukken.
- Communiceren in een andere taal dan het Nederlands (schriftelijk of mondeling) over bedrijfseconomische vraagstukken en hun oplossingen.
- In (een divers) team werken aan de analyse en oplossing van een bedrijfseconomisch vraagstuk.
- Bewust zijn van de verschillende drijfveren (maatschappelijk, economisch, ecologisch) binnen een onderneming en van hun impact op de onderneming en/of zijn omgeving.