Master of Science in de specialistische tandheelkunde (endodontologie)
De masteropleiding specialistische tandheelkunde heeft tot doel een algemeen tandarts verder op te leiden tot een hooggekwalificeerd practicus die deze bijzondere bekwaamheid binnen de tandheelkunde competent en autonoom kan beoefenen binnen een algemeen tandheelkundig en medisch perspectief en in een brede maatschappelijke context.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Dirk De Bacquer
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Peter Vermeir
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Peter Vermeir
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Maarten Meire
|
7
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Maarten Meire
|
6
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Maarten Meire
|
8
|
|
Indien de keuze van de student afwijkt van de door de opleiding opgestelde voorkeurslijst, gebeurt de goedkeuring door de coördinator in functie van de persoonlijke uitbouw van het curriculum van de student binnen het opleidingsprogramma.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Maarten Meire
|
30
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Mieke De Bruyne
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Roeland De Moor
|
6
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Mieke De Bruyne
|
7
|
|
Indien de keuze van de student afwijkt van de door de opleiding opgestelde voorkeurslijst, gebeurt de goedkeuring door de coördinator in functie van de persoonlijke uitbouw van het curriculum van de student binnen het opleidingsprogramma.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Mieke De Bruyne
|
30
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Jan Cosyn
|
12
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
|
|
|
4
|
|
|
3
|
|
|
|
5
|
|
Indien de keuze van de student afwijkt van de door de opleiding opgestelde voorkeurslijst, gebeurt de goedkeuring door de coördinator in functie van de persoonlijke uitbouw van het curriculum van de student binnen het opleidingsprogramma.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Mieke De Bruyne
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
|
|
|
30
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
|
|
|
18
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Dirk De Bacquer
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Peter Vermeir
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Peter Vermeir
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Maarten Meire
|
7
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Mieke De Bruyne
|
5
|
|
|
3
|
|
|
|
4
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Maarten Meire
|
6
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Roeland De Moor
|
6
|
|
|
3
|
|
|
|
5
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Maarten Meire
|
8
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Mieke De Bruyne
|
7
|
|
Indien de keuze van de student afwijkt van de door de opleiding opgestelde voorkeurslijst, gebeurt de goedkeuring door de coördinator in functie van de persoonlijke uitbouw van het curriculum van de student binnen het opleidingsprogramma.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Mieke De Bruyne
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Maarten Meire
|
30
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Mieke De Bruyne
|
30
|
|
|
3
|
|
|
|
30
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Jan Cosyn
|
12
|
|
|
3
|
|
|
|
18
|
|
- In staat zijn om een correcte diagnose te stellen op basis van een medische en tandheelkundige anamnese, klinisch en radiografisch onderzoek
- Beschikken over een brede kennis inzake ziekteleer om een differentiële diagnose te kunnen stellen voor courante en zeldzame mondaandoeningen.
- Een geïndividualiseerd behandeltraject kunnen uitstippelen op basis van een correcte diagnose en rekening houdend met de klachten/wensen van de patiënt, de stand van de wetenschap en de mogelijkheden van het zorgteam.
- Specialistische behandelingen lege artis kunnen uitvoeren.
- De prognose van specialistische behandelingen kennen.
- Competent en bedreven zijn in het raadplegen en interpreteren van biomedische literatuur
- In staat zijn om binnen een onderzoeksteam wetenschappelijk onderzoek op te zetten en uit te voeren.
- Wetenschappelijk onderzoek binnen het domein van het specialisme objectief en kritisch kunnen beoordelen en integreren in de klinische praktijk.
- Wetenschappelijk onderzoek binnen het domein van het specialisme rapporteren aan vakgenoten en leken.
- Beschikken over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden om optimaal te functioneren binnen een multi-, inter- en transdisciplinaire setting.
- Doeltreffend en begrijpelijk communiceren met patiënten en hun naasten in een empathische, integere, vertrouwelijke en ethisch verantwoorde specialist-patiëntrelatie, rekening houdend met factoren van diversiteit en met het vigerend wettelijk kader.
- Digitale en geschreven medische informatie confidentieel communiceren met collega-tandartsen en andere zorgverleners rekening houdend het vigerend wettelijke kader.
- Actief participeren in en desgevallend de leiding nemen van een multidisciplinair behandelingsteam
- De specialistische tandheelkundige zorg afstemmen op veranderende aspecten van gezondheidseconomie en maatschappelijke gezondheidszorg.
- De eigen werkzaamheden en die van het zorgteam kritisch evalueren en bijsturen volgens nieuwe wetenschappelijke inzichten en rekening houdend met vigerende gezondheidszorgsystemen.