Master of Science in de wiskunde
Wiskunde is een zelfstandige wetenschap en tegelijkertijd een discipline die parallel loopt met de verschillende andere wetenschappen en er voortdurend mee in wisselwerking staat. Wie de masteropleiding wiskunde volgt, maakt een bewuste keuze uit drie majors en een ruim gamma aan keuzevakken.
master-na-bacheloropleiding
2 jaar 120 studiepunten
Faculteit Wetenschappen
Nederlands
Brochure
downloaden
Over de opleiding
Programma
Informeer je
Vlot van start
Na je studies
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Hans Vernaeve
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Yvan Saeys
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
Op te nemen: 1 major uit de onderstaande lijst.
Op te nemen: 24 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Hans Vernaeve
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom De Medts
|
6
|
|
Op te nemen: 24 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Chris Cornelis
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Marnix Van Daele
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
David Vyncke
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Oliver Dukes
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Fack
|
6
|
|
Op te nemen: 42 studiepunten uit 1 tot 9 modules uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Gunnar Brinkmann
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Michael Ruzhansky
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
|
|
|
Bart De Bruyn
|
6
|
|
|
|
|
|
Koen Thas
|
6
|
|
|
|
|
|
Tom De Medts
|
6
|
|
|
|
|
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Joris Walraevens
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
Op te nemen: hoogstens 1 module uit de onderstaande lijst.
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit de niet opgenomen majorvakken.
Op te nemen: hoogstens 24 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christophe Scholliers
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gunnar Brinkmann
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christophe Scholliers
|
6
|
|
Op te nemen: hoogstens 24 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Lieven Clement
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn Vansteelandt
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Chris Cornelis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Mesuere
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Els Goetghebeur
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jan Ryckebusch
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Archisman Ghosh
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Piet Termonia
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Thomas Mertens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Verstraete
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jonas Joos
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 26 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
Michèle Vanmaele
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Michael Frömmel
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Kris Boudt
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Gerdie Everaert
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
Op te nemen: hoogstens 15 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Peter Dawyndt
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Lieven Clement
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Michiel Stock
|
4
|
|
Op te nemen: hoogstens 14 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 18 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tijs Rotsaert
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Hendrik Van Maldeghem
|
6
|
|
Op te nemen: hoogstens 12 studiepunten te selecteren uit de opleidingsonderdelen aangeboden in de bachelor- en masteropleidingen van UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken of door andere universiteiten van de Vlaamse of Franse Gemeenschap of uit het studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen waaronder de (online) keuzevakken binnen ENLIGHT. Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Marnix Van Daele
|
6
|
|
Op te nemen: 42 studiepunten uit 1 tot 9 modules uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Gunnar Brinkmann
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Michael Ruzhansky
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
|
|
|
Bart De Bruyn
|
6
|
|
|
|
|
|
Koen Thas
|
6
|
|
|
|
|
|
Tom De Medts
|
6
|
|
|
|
|
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Joris Walraevens
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
Op te nemen: hoogstens 1 module uit de onderstaande lijst.
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit de niet opgenomen majorvakken.
Op te nemen: hoogstens 24 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christophe Scholliers
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gunnar Brinkmann
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christophe Scholliers
|
6
|
|
Op te nemen: hoogstens 24 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Lieven Clement
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn Vansteelandt
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Chris Cornelis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Mesuere
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Els Goetghebeur
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jan Ryckebusch
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Archisman Ghosh
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Piet Termonia
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Thomas Mertens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Verstraete
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jonas Joos
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 26 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
Michèle Vanmaele
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Michael Frömmel
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Kris Boudt
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Gerdie Everaert
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
Op te nemen: hoogstens 15 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Peter Dawyndt
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Lieven Clement
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Michiel Stock
|
4
|
|
Op te nemen: hoogstens 14 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 18 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tijs Rotsaert
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Hendrik Van Maldeghem
|
6
|
|
Op te nemen: hoogstens 12 studiepunten te selecteren uit de opleidingsonderdelen aangeboden in de bachelor- en masteropleidingen van UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken of door andere universiteiten van de Vlaamse of Franse Gemeenschap of uit het studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen waaronder de (online) keuzevakken binnen ENLIGHT. Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
N. N.
|
30
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Hans Vernaeve
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Yvan Saeys
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Marnix Van Daele
|
6
|
|
Op te nemen: 1 major uit de onderstaande lijst.
Op te nemen: 24 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Hans Vernaeve
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom De Medts
|
6
|
|
Op te nemen: 24 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Chris Cornelis
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Marnix Van Daele
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
David Vyncke
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Oliver Dukes
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Fack
|
6
|
|
Op te nemen: 42 studiepunten uit 1 tot 9 modules uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Gunnar Brinkmann
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Michael Ruzhansky
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
|
|
|
Bart De Bruyn
|
6
|
|
|
|
|
|
Koen Thas
|
6
|
|
|
|
|
|
Tom De Medts
|
6
|
|
|
|
|
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Joris Walraevens
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
Op te nemen: hoogstens 1 module uit de onderstaande lijst.
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit de niet opgenomen majorvakken.
Op te nemen: hoogstens 24 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christophe Scholliers
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gunnar Brinkmann
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christophe Scholliers
|
6
|
|
Op te nemen: hoogstens 24 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Lieven Clement
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Stijn Vansteelandt
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Chris Cornelis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Mesuere
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Els Goetghebeur
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 30 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jan Ryckebusch
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Archisman Ghosh
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Piet Termonia
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Thomas Mertens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Verstraete
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jonas Joos
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 26 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
Michèle Vanmaele
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Michael Frömmel
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Kris Boudt
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Gerdie Everaert
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
Op te nemen: hoogstens 15 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Peter Dawyndt
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Lieven Clement
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Michiel Stock
|
4
|
|
Op te nemen: hoogstens 14 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 18 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tijs Rotsaert
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Hendrik Van Maldeghem
|
6
|
|
Op te nemen: hoogstens 12 studiepunten te selecteren uit de opleidingsonderdelen aangeboden in de bachelor- en masteropleidingen van UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken of door andere universiteiten van de Vlaamse of Franse Gemeenschap of uit het studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen waaronder de (online) keuzevakken binnen ENLIGHT. Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
N. N.
|
30
|
|
Op te nemen: 1 minor uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
Op te nemen: 12 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst, met
- 6 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie a,
- 6 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie b.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
|
jaar
|
nl
|
Hendrik Van Maldeghem
|
6
|
|
a
|
|
jaar
|
nl
|
Marnix Van Daele
|
6
|
|
b
|
|
jaar
|
nl
|
Hans Vernaeve
|
6
|
|
Op te nemen: 1 tot 2 modules uit de onderstaande lijst.
Op te nemen: 6 tot 18 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
Koen Thas
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Leo Storme
|
6
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Gunnar Brinkmann
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Baes
|
6
|
|
|
|
|
|
Michal Heller
|
6
|
|
Op te nemen: hoogstens 12 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hendrik Van Maldeghem
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
|
|
|
|
Bart De Bruyn
|
6
|
|
|
|
|
|
Geert Verdoolaege
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Archisman Ghosh
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sven De Rijcke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Piet Termonia
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Thomas Mertens
|
6
|
|
|
|
|
|
Dimitri Van Neck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jan Ryckebusch
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Giovanni Solda
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Chris Cornelis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Chris Cornelis
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Marnix Van Daele
|
6
|
|
|
|
|
|
N. N.
|
6
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
David Vyncke
|
6
|
|
|
|
|
|
Michèle Vanmaele
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Oliver Dukes
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Els Goetghebeur
|
6
|
|
|
|
|
|
Stijn Vansteelandt
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ilse De Looze
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Michael Ruzhansky
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Hans Vernaeve
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Tom De Medts
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Arjen van der Wel
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Joris Walraevens
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Verstraete
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Peter Dawyndt
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jutho Haegeman
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Fack
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Yvan Saeys
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Michal Heller
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jonas Joos
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Arjen van der Wel
|
6
|
|
Op te nemen: 28 tot 32 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Thomas Verheyen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Annelies Roggeman
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Michael Frömmel
|
6
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Frank De Jonghe
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mieke Audenaert
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Arnaud Devos
|
6
|
|
Op te nemen: 30 studiepunten uit 1 major uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
Op te nemen: 30 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Hendrik Van Maldeghem
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
1
|
|
|
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Michael Ruzhansky
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Hans Vernaeve
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Tom De Medts
|
6
|
|
|
1
|
|
|
|
6
|
|
Op te nemen: 30 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Michael Ruzhansky
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
|
1
|
|
|
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Archisman Ghosh
|
6
|
|
|
1
|
|
|
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl,en
|
Thomas Mertens
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Frank Verstraete
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jan Ryckebusch
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Jonas Joos
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Arjen van der Wel
|
6
|
|
Op te nemen: 30 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Michael Ruzhansky
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Andreas Weiermann
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Chris Cornelis
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Marnix Van Daele
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
David Vyncke
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Oliver Dukes
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Joris Walraevens
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Fack
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Yvan Saeys
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
Op te nemen: 28 tot 32 studiepunten te selecteren uit de opleidingsonderdelen aangeboden door UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken of door andere universiteiten van de Vlaamse of Franse Gemeenschap of uit het studieaanbod van Erasmus+ partnerinstellingen waaronder de (online) keuzevakken binnen ENLIGHT. Na goedkeuring door de faculteit.
Op te nemen: min 18 stp. 'wiskundevakken'.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
N. N.
|
30
|
|
Competentiegebied 1: Competentie in één of meerdere wetenschappen
- Geavanceerde kennis van theorieën, modellen, grenzen, methoden, technieken, processen en toepassingen binnen de wiskunde aanwenden om nieuwe of complexe theoretische of toegepaste probleemstellingen te analyseren en op te lossen.
- Gespecialiseerde kennis verbonden met de major (zuivere wiskunde, wiskundige natuurkunde, toegepaste wiskunde) beheersen en innovatief en creatief benutten.
- Bij de wiskunde aansluitende technologische hulpmiddelen (zoals domeinspecieke softwarepakketten) bij geavanceerde problemen en onderzoek zelfstandig en constructief gebruiken.
- Samenhang met andere relevante wetenschapsdomeinen en deelgebieden begrijpen en deze kunnen betrekken in meer geavanceerde ideeëen of toepassingen.
- Grondig inzicht demonstreren in de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen van ten minste een van de deelaspecten van de majoren uit de opleiding wiskunde.
- Complexe en gespecialiseerde wiskundige vraagstellingen zelfstandig analyseren en met exacte bewijzen onderbouwen.
- Major zuivere wiskunde: Gespecialiseerde logische, combinatorische, algebraïsche, meetkundige en analytische methoden beheersen en innovatief gebruiken.
- Major zuivere wiskunde: De samenhang van de verschillende domeinen van de wiskunde aantonen.
- Major wiskundige natuurkunde: Gespecialiseerde wiskundige principes van theoretische fysica beheersen en innovatief gebruiken.
- Major wiskundige natuurkunde: Hedendaagse specialisatiedomeinen van wiskunde toepassen op vraagstukken uit theoretische fysica.
- Major toegepaste wiskunde en informatica: Gespecialiseerde methoden uit statistiek, stochastiek, numerieke wiskunde en soft-computing beheersen en innovatief toepassen in diverse gebieden zoals biologie, economie en informatica.
- Major toegepaste wiskunde en informatica: Vanuit een wiskundige achtergrond de gepaste praktische methoden en modellen hanteren voor realistische en beroepsrelevante problemen.
- Innovatief en autonoom oplossingsstrategieën ontwerpen en probleemgestuurd onderzoek uitvoeren, en een oordeel vormen over de kwaliteit van de twee fases.
- Kritisch beschouwen van en reflecteren op bestaande en nieuwe theorieën, modellen of interpretaties binnen de major.
- Creatief hypothesen formuleren, nieuwe verbanden ontdekken en een oordeel vormen op basis van gegevens en informatie van mogelijk beperkte, onvolledige of tegenstrijdige aard.
- Doelgericht experimenten en simulaties ontwerpen, uitvoeren en de verzamelde gegevens kritisch evalueren binnen een onderzoeksgebonden of probleemoplossende context.
- Informatie uit internationaal gepubliceerde (anderstalige) wetenschappelijke literatuur en complexe informatiebronnen verwerken, analyseren, kritisch evalueren en synthetiseren.
- Voor een gevorderd wiskundig probleem de gepaste methode kiezen en benutten.
- Systematisch en kritisch reflecteren over het eigen denken en handelen en dit vertalen naar doordachte conclusies en meer adequate oplossingen.
- Getuigen van openheid voor nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen en hun toepassingen in een brede wetenschappelijke, economische of maatschappelijke context.
- Een actieve houding aannemen tegenover permanente kennisontwikkeling, levenslang leren en zelfstandig het eigen leerproces sturen.
- Zelfstandig logische en analytische redeneringen opbouwen, complexe redeneringen doorgronden en kritisch evalueren.
- Probleemvoorkomend en probleemoplossend denken en handelen in een verscheidenheid aan situaties of in een niet-vertrouwde context.
- Probleemstellingen veralgemenen en op het gepaste abstractieniveau benaderen.
- Eigen onderzoek, gedachten, ideeëen, meningen of voorstellen binnen professionele activiteiten schriftelijk en mondeling presenteren (ook in een tweede taal).
- Mondeling en schriftelijk communiceren over nieuwe ontwikkelingen, onderliggende grondgedachten en oordeelsvorming binnen het vakgebied en de randwetenschappen met deskundigen en niet-deskundigen.
- Projectmatig werken in een wiskundige context: doelstellingen formuleren, gericht rapporteren, einddoelen en ontwikkeltraject in het oog houden.
- Afhankelijk van de situatie gepast ondersteunend, inspirerend of gezaghebbend handelen en samenwerken.
- De betekenis van de wiskunde binnen de historische evolutie van het wetenschappelijk denken duiden en aantonen hoe ze een basisvereiste voor volwaardige wetenschap is.
- Ethisch, professioneel en maatschappelijk verantwoord handelen in een academische context.
- Professioneel gedrag vertonen, gekenmerkt door gedrevenheid, betrouwbaarheid, betrokkenheid, doorzettingsvermogen, nauwkeurigheid en zelfstandigheid.
- Minor onderzoek: Grondig inzicht demonstreren in de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen van ten minste een van de deelaspecten van de disciplines aanwezig in de major en waar mogelijk verbanden leggen met andere deelaspecten.
- Minor onderzoek: Over de nodige theoretische inzichten en methodologische vaardigheden beschikken om een aansluitende doctoraats- of master-na-masteropleiding aan te vatten aan binnenlandse en buitenlandse universiteiten.
- Minor onderzoek: Via seminarie, literatuurstudie en/of stage met grote zelfstandigheid verdiepend kennis hebben gemaakt met onderzoek in een theoretische of toegepaste context.
- Minor onderwijs: Kennis van algemene begrippen, concepten, theorieën en principes van didactiek toepassen om wiskunde en verwante wetenschappen te onderwijzen op verschillende niveaus.
- Minor onderwijs: Enthousiasme opwekken voor de schoonheid en de noodzakelijkheid van de wiskunde.
- Minor economie en verzekeringen: De beginselen beheersen van algemene en bedrijfseconomische wetenschappen en van risico en financiële processen in de verzekerings- en banksector.
- Minor economie en verzekeringen: Relevantie en implicaties van wetenschappelijke ontwikkelingen of toepassingen inschatten in een economische en beleidsmatige context.
- Minor economie en verzekeringen: Over de nodige theoretische inzichten en methodologische vaardigheden beschikken om een aansluitende beroepsgerelateerde master-na-masteropleiding (bijv. in de actuariële wetenschappen) aan te vatten aan binnenlandse en buitenlandse universiteiten.