Educatieve Master of Science in de talen (taal- en letterkunde)
Een educatieve master bereidt je voor op een job als leraar in het onderwijs met focus op het secundair onderwijs (2de en 3de graad), het hoger onderwijs en het volwassenenonderwijs. Ook buiten het onderwijs is een diploma van de educatieve masteropleiding relevant. Na elke bacheloropleiding van de UGent kun je starten met een educatieve master.
20 studiepunten uit taalmodule 1 en 20 studiepunten uit taalmodule 2
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 2
|
de
|
Anne Breitbarth
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
de
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
de
|
Anne Breitbarth
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
de
|
Benjamin Biebuyck
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
de,nl
|
Gunther Martens
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
de
|
Gunther Martens
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
de
|
Elke Gilson
|
5
|
|
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Stef Slembrouck
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Alexandra Simonenko
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
en
|
Ellen Simon
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
en
|
Stef Slembrouck
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Miriam Taverniers
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
en
|
Elly McCausland
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
en
|
Eloïse Forestier
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
en
|
Rita Jane Dashwood
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
en
|
Gert Buelens
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
en
|
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
en
|
Olorunshola Adenekan
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
en
|
Marianne Van Remoortel
|
5
|
|
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+ ,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
fr
|
Peter Lauwers
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
fr
|
Peter Lauwers
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
fr
|
Peter Lauwers
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
fr
|
Ludivine Crible
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
fr
|
Pierre Schoentjes
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
fr
|
Pierre Schoentjes
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
fr
|
Alexander Roose
|
5
|
|
Als volgt te verdelen:
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Andrea Cuomo
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Evelien Bracke
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Floris Bernard
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
Klaas Bentein
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl,el
|
Katja De Herdt
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 5 studiepunten te selecteren uit:
- onderstaande lijst (enkel niet-gevolgde vakken uit het bachelortraject 'Klassieke traditie')
- module 1.1.4.2.1 Vrije keuze
Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Olivier Demerre
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Nadia Sels
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kristoffel Demoen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Benjamin De Vos
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Andries Johan Zuiderhoek
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Roald Docter
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peter Van Nuffelen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Marco Formisano
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 5 studiepunten te selecteren uit:
- niet-gevolgde vakken uit de minor Klassieke Traditie zoals die opgenomen is in de Bachelor of Arts in de Archeologie
of
- Oudheidkundige vakken uit de masters van de faculteit
Na goedkeuring door de faculteit.
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
it
|
Guylian Nemegeer
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
it
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
it,en
|
Claudia Crocco
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
it
|
Kim Groothuis
|
5
|
|
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Marco Formisano
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wim Verbaal
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Youri Desplenter
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Timothy Colleman
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
nl
|
Lars Bernaerts
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
nl
|
Yves T'Sjoen
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
nl
|
Youri Desplenter
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
nl
|
Kornee van der Haven
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,af
|
Timothy Colleman
|
5
|
|
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+ ,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
es
|
Renata Enghels
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
es
|
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
es
|
Pedro Gras
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
es
|
Elizabeth Amann
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
es
|
Ilse Logie
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
es
|
Diana Arbaiza
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
nl,es
|
Nettah Yoeli Rimmer
|
5
|
|
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Johanna Barddal
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
sv
|
Andreas Widoff
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
sv
|
Daan Vandenhaute
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
sv
|
Daan Vandenhaute
|
5
|
|
15 studiepunten in jaar 1 en 5 studiepunten in jaar 2.
Studenten die geen Nederlands studeren en vakdidactiek 'Nederlands - niet-thuistaal' opnemen, nemen verplicht module 1.2.5 op (4 vakken met referentie k en 1 overig vak). De vakdidactieken en stages worden opgenomen in de component leraar.
Module 1.2.5 kan niet worden opgenomen door andere studenten.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Alexander Roose
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Slembrouck
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Orphée De Clercq
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Maribel Montero Perez
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,fr
|
Leonid Kulikov
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Keunen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Arvi Sepp
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Youri Desplenter
|
5
|
|
Op te nemen: minstens 10 studiepunten te selecteren uit:
- de nog niet gevolgde vakken uit het Ba3-traject 'Klassieke traditie'
- oudheidkundige vakken uit de masters van de faculteit
Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Timothy Colleman
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
3
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Anne-Laure Van Bruaene
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Anne-Sophie Ghyselen
|
3
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Alexander Roose
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Slembrouck
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Orphée De Clercq
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Maribel Montero Perez
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Kris Rutten
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Provoost
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Joachim Waterschoot
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
June Eyckmans
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
de
|
Gunther Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Deygers
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
|
6
|
|
Mogelijkheden: opleidingsonderdelen uit de masteropleidingen van de faculteit, uit andere opleidingsprogramma's van de universiteit (waaronder de universiteitsbrede keuzevakken), of nog niet gevolgde opleidingsonderdelen uit de gekozen bachelor in de taal- en letterkunde
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Tijs Rotsaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
Op te nemen: 4 opleidingsonderdelen uit de onderstaande lijst, afhankelijk van de gekozen talen in de bacheloropleiding, na goedkeuring door de faculteit:
- Indien 2 talen: 6 studiepunten met referentie a en 6 studiepunten met referentie b
- Indien 1 taal + NT2: 3 studiepunten met referentie a, 3 studiepunten met referentie b, 6 studiepunten met referentie c (Vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal). Studenten die geen Nederlands hebben gestudeerd in hun bacheloropleiding en de vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal willen volgen, nemen verplicht de module '1.2.5 Ondersteunende module voor NT2' op in hun keuzeruimte.
Vakdidactieken A worden opgenomen in het 1e jaar, vakdidactieken B in het 2e jaar.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
1
|
jaar
|
de,nl
|
Benjamin Biebuyck
|
3
|
|
a
|
1
|
sem 1
|
en
|
Vanessa De Wilde
|
3
|
|
a
|
1
|
sem 1
|
nl,fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
a
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
a
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
a
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Youri Desplenter
|
3
|
|
a
|
1
|
sem 1
|
es
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
a
|
1
|
jaar
|
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
c
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Chloé Lybaert
|
3
|
|
Op te nemen: 4 opleidingsonderdelen uit de onderstaande lijst, afhankelijk van de gekozen vakdidactieken in de "Programmalijn vakdidactiek", na goedkeuring door de faculteit.
Stages A worden opgenomen in het 1e jaar, stages B in het 2e jaar. Een stagevak kan enkel opgenomen worden als de corresponderende vakdidactiek al gevolgd is, of gelijktijdig gevolgd wordt.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
de
|
Benjamin Biebuyck
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Vanessa De Wilde
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Youri Desplenter
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Chloé Lybaert
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
es
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
20 studiepunten uit taalmodule 1 en 20 studiepunten uit taalmodule 2
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 2
|
de
|
Anne Breitbarth
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
de
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
de
|
Anne Breitbarth
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
de
|
Benjamin Biebuyck
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
de,nl
|
Gunther Martens
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
de
|
Gunther Martens
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
de
|
Elke Gilson
|
5
|
|
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Stef Slembrouck
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Alexandra Simonenko
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
en
|
Ellen Simon
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
en
|
Stef Slembrouck
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Miriam Taverniers
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
en
|
Elly McCausland
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
en
|
Eloïse Forestier
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
en
|
Rita Jane Dashwood
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
en
|
Gert Buelens
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
en
|
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
en
|
Olorunshola Adenekan
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
en
|
Marianne Van Remoortel
|
5
|
|
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+ ,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
fr
|
Peter Lauwers
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
fr
|
Peter Lauwers
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
fr
|
Peter Lauwers
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
fr
|
Ludivine Crible
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
fr
|
Pierre Schoentjes
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
fr
|
Pierre Schoentjes
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
fr
|
Alexander Roose
|
5
|
|
Als volgt te verdelen:
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Op te nemen: hoogstens 5 studiepunten te selecteren uit:
- onderstaande lijst (enkel niet-gevolgde vakken uit het bachelortraject 'Klassieke traditie')
- module 1.1.4.2.1 Vrije keuze
Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Olivier Demerre
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Nadia Sels
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kristoffel Demoen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Benjamin De Vos
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Andries Johan Zuiderhoek
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Roald Docter
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peter Van Nuffelen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Marco Formisano
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 5 studiepunten te selecteren uit:
- niet-gevolgde vakken uit de minor Klassieke Traditie zoals die opgenomen is in de Bachelor of Arts in de Archeologie
of
- Oudheidkundige vakken uit de masters van de faculteit
Na goedkeuring door de faculteit.
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
it
|
Guylian Nemegeer
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
it
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
it,en
|
Claudia Crocco
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
it
|
Kim Groothuis
|
5
|
|
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Marco Formisano
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wim Verbaal
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Youri Desplenter
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Timothy Colleman
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
nl
|
Lars Bernaerts
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
nl
|
Yves T'Sjoen
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
nl
|
Youri Desplenter
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
nl
|
Kornee van der Haven
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,af
|
Timothy Colleman
|
5
|
|
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+ ,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
es
|
Renata Enghels
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
es
|
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
es
|
Pedro Gras
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
es
|
Elizabeth Amann
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
es
|
Ilse Logie
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
es
|
Diana Arbaiza
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
nl,es
|
Nettah Yoeli Rimmer
|
5
|
|
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Johanna Barddal
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
sv
|
Andreas Widoff
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
sv
|
Daan Vandenhaute
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
sv
|
Daan Vandenhaute
|
5
|
|
15 studiepunten in jaar 1 en 5 studiepunten in jaar 2.
Studenten die geen Nederlands studeren en vakdidactiek 'Nederlands - niet-thuistaal' opnemen, nemen verplicht module 1.2.5 op (4 vakken met referentie k en 1 overig vak). De vakdidactieken en stages worden opgenomen in de component leraar.
Module 1.2.5 kan niet worden opgenomen door andere studenten.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Alexander Roose
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Slembrouck
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Orphée De Clercq
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Maribel Montero Perez
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,fr
|
Leonid Kulikov
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Keunen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Arvi Sepp
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Youri Desplenter
|
5
|
|
Op te nemen: minstens 10 studiepunten te selecteren uit:
- de nog niet gevolgde vakken uit het Ba3-traject 'Klassieke traditie'
- oudheidkundige vakken uit de masters van de faculteit
Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Timothy Colleman
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
3
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Anne-Laure Van Bruaene
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Anne-Sophie Ghyselen
|
3
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Alexander Roose
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Slembrouck
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Orphée De Clercq
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Maribel Montero Perez
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Kris Rutten
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Provoost
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Joachim Waterschoot
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
June Eyckmans
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
de
|
Gunther Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Deygers
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
|
6
|
|
Mogelijkheden: opleidingsonderdelen uit de masteropleidingen van de faculteit, uit andere opleidingsprogramma's van de universiteit (waaronder de universiteitsbrede keuzevakken), of nog niet gevolgde opleidingsonderdelen uit de gekozen bachelor in de taal- en letterkunde
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
Op te nemen: 4 opleidingsonderdelen uit de onderstaande lijst, afhankelijk van de gekozen talen in de bacheloropleiding, na goedkeuring door de faculteit:
- Indien 2 talen: 6 studiepunten met referentie a en 6 studiepunten met referentie b
- Indien 1 taal + NT2: 3 studiepunten met referentie a, 3 studiepunten met referentie b, 6 studiepunten met referentie c (Vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal). Studenten die geen Nederlands hebben gestudeerd in hun bacheloropleiding en de vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal willen volgen, nemen verplicht de module '1.2.5 Ondersteunende module voor NT2' op in hun keuzeruimte.
Vakdidactieken A worden opgenomen in het 1e jaar, vakdidactieken B in het 2e jaar.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
b
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Benjamin Biebuyck
|
3
|
|
b
|
2
|
sem 2
|
en
|
June Eyckmans
|
3
|
|
b
|
2
|
sem 2
|
nl,fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
b
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
b
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
b
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Youri Desplenter
|
3
|
|
b
|
2
|
sem 2
|
es
|
Patrick Goethals
|
3
|
|
b
|
2
|
jaar
|
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
c
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bart Deygers
|
3
|
|
Op te nemen: 4 opleidingsonderdelen uit de onderstaande lijst, afhankelijk van de gekozen vakdidactieken in de "Programmalijn vakdidactiek", na goedkeuring door de faculteit.
Stages A worden opgenomen in het 1e jaar, stages B in het 2e jaar. Een stagevak kan enkel opgenomen worden als de corresponderende vakdidactiek al gevolgd is, of gelijktijdig gevolgd wordt.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
de
|
Benjamin Biebuyck
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
June Eyckmans
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Youri Desplenter
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Chloé Lybaert
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
es
|
Patrick Goethals
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Torsten Leuschner
|
19
|
|
20 studiepunten uit taalmodule 1 en 20 studiepunten uit taalmodule 2
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 2
|
de
|
Anne Breitbarth
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
de
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
de
|
Anne Breitbarth
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
de
|
Benjamin Biebuyck
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
de,nl
|
Gunther Martens
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
de
|
Gunther Martens
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
de
|
Elke Gilson
|
5
|
|
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Stef Slembrouck
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Alexandra Simonenko
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
en
|
Ellen Simon
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
en
|
Stef Slembrouck
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Miriam Taverniers
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
en
|
Elly McCausland
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
en
|
Eloïse Forestier
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
en
|
Rita Jane Dashwood
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
en
|
Gert Buelens
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
en
|
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
en
|
Olorunshola Adenekan
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
en
|
Marianne Van Remoortel
|
5
|
|
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+ ,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
fr
|
Peter Lauwers
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
fr
|
Peter Lauwers
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
fr
|
Peter Lauwers
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
fr
|
Ludivine Crible
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
fr
|
Pierre Schoentjes
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
fr
|
Pierre Schoentjes
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
fr
|
Alexander Roose
|
5
|
|
Als volgt te verdelen:
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Andrea Cuomo
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Evelien Bracke
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Floris Bernard
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
Klaas Bentein
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl,el
|
Katja De Herdt
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 5 studiepunten te selecteren uit:
- onderstaande lijst (enkel niet-gevolgde vakken uit het bachelortraject 'Klassieke traditie')
- module 1.1.4.2.1 Vrije keuze
Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Olivier Demerre
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Nadia Sels
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kristoffel Demoen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Benjamin De Vos
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Andries Johan Zuiderhoek
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Roald Docter
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peter Van Nuffelen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Marco Formisano
|
5
|
|
Op te nemen: hoogstens 5 studiepunten te selecteren uit:
- niet-gevolgde vakken uit de minor Klassieke Traditie zoals die opgenomen is in de Bachelor of Arts in de Archeologie
of
- Oudheidkundige vakken uit de masters van de faculteit
Na goedkeuring door de faculteit.
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
it
|
Guylian Nemegeer
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
it
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
it,en
|
Claudia Crocco
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
it
|
Kim Groothuis
|
5
|
|
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Marco Formisano
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wim Verbaal
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Youri Desplenter
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Timothy Colleman
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
nl
|
Lars Bernaerts
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
nl
|
Yves T'Sjoen
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
nl
|
Youri Desplenter
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
nl
|
Kornee van der Haven
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,af
|
Timothy Colleman
|
5
|
|
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k ,
- minstens 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k+ ,
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
es
|
Renata Enghels
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
es
|
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
es
|
Pedro Gras
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
es
|
Elizabeth Amann
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
es
|
Ilse Logie
|
5
|
|
k+
|
|
sem 1
|
es
|
Diana Arbaiza
|
5
|
|
k+
|
|
sem 2
|
nl,es
|
Nettah Yoeli Rimmer
|
5
|
|
- 10 studiepunten in jaar 1,
- 10 studiepunten in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Johanna Barddal
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
sv
|
Andreas Widoff
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
sv
|
Daan Vandenhaute
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
sv
|
Daan Vandenhaute
|
5
|
|
15 studiepunten in jaar 1 en 5 studiepunten in jaar 2.
Studenten die geen Nederlands studeren en vakdidactiek 'Nederlands - niet-thuistaal' opnemen, nemen verplicht module 1.2.5 op (4 vakken met referentie k en 1 overig vak). De vakdidactieken en stages worden opgenomen in de component leraar.
Module 1.2.5 kan niet worden opgenomen door andere studenten.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Alexander Roose
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Slembrouck
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Orphée De Clercq
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Maribel Montero Perez
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Klaas Willems
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,fr
|
Leonid Kulikov
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Keunen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Arvi Sepp
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Youri Desplenter
|
5
|
|
Op te nemen: minstens 10 studiepunten te selecteren uit:
- de nog niet gevolgde vakken uit het Ba3-traject 'Klassieke traditie'
- oudheidkundige vakken uit de masters van de faculteit
Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Timothy Colleman
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
3
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Anne-Laure Van Bruaene
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Anne-Sophie Ghyselen
|
3
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Alexander Roose
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stef Slembrouck
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Orphée De Clercq
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Maribel Montero Perez
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Kris Rutten
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Provoost
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Joachim Waterschoot
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ulrike Vogl
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
June Eyckmans
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
de
|
Gunther Martens
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Deygers
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
|
6
|
|
Mogelijkheden: opleidingsonderdelen uit de masteropleidingen van de faculteit, uit andere opleidingsprogramma's van de universiteit (waaronder de universiteitsbrede keuzevakken), of nog niet gevolgde opleidingsonderdelen uit de gekozen bachelor in de taal- en letterkunde
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Tijs Rotsaert
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Wim Beyers
|
4
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Melissa Tuytens
|
4
|
|
Op te nemen: 4 opleidingsonderdelen uit de onderstaande lijst, afhankelijk van de gekozen talen in de bacheloropleiding, na goedkeuring door de faculteit:
- Indien 2 talen: 6 studiepunten met referentie a en 6 studiepunten met referentie b
- Indien 1 taal + NT2: 3 studiepunten met referentie a, 3 studiepunten met referentie b, 6 studiepunten met referentie c (Vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal). Studenten die geen Nederlands hebben gestudeerd in hun bacheloropleiding en de vakdidactiek Nederlands - niet thuistaal willen volgen, nemen verplicht de module '1.2.5 Ondersteunende module voor NT2' op in hun keuzeruimte.
Vakdidactieken A worden opgenomen in het 1e jaar, vakdidactieken B in het 2e jaar.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
a
|
1
|
jaar
|
de,nl
|
Benjamin Biebuyck
|
3
|
|
a
|
1
|
sem 1
|
en
|
Vanessa De Wilde
|
3
|
|
a
|
1
|
sem 1
|
nl,fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
a
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
a
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
a
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Youri Desplenter
|
3
|
|
a
|
1
|
sem 1
|
es
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
a
|
1
|
jaar
|
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
c
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Chloé Lybaert
|
3
|
|
b
|
2
|
jaar
|
de,nl
|
Benjamin Biebuyck
|
3
|
|
b
|
2
|
sem 2
|
en
|
June Eyckmans
|
3
|
|
b
|
2
|
sem 2
|
nl,fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
b
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
b
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
b
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Youri Desplenter
|
3
|
|
b
|
2
|
sem 2
|
es
|
Patrick Goethals
|
3
|
|
b
|
2
|
jaar
|
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
c
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bart Deygers
|
3
|
|
Op te nemen: 4 opleidingsonderdelen uit de onderstaande lijst, afhankelijk van de gekozen vakdidactieken in de "Programmalijn vakdidactiek", na goedkeuring door de faculteit.
Stages A worden opgenomen in het 1e jaar, stages B in het 2e jaar. Een stagevak kan enkel opgenomen worden als de corresponderende vakdidactiek al gevolgd is, of gelijktijdig gevolgd wordt.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
de
|
Benjamin Biebuyck
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
de
|
Benjamin Biebuyck
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
en
|
Vanessa De Wilde
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
en
|
June Eyckmans
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
fr
|
Pascale Hadermann
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Katja De Herdt
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Youri Desplenter
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Youri Desplenter
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Chloé Lybaert
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Chloé Lybaert
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
es
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
es
|
Patrick Goethals
|
3
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Maribel Montero Perez
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Torsten Leuschner
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Torsten Leuschner
|
19
|
|
Opleidingscompetenties
Competentiegebied 1: competentie in één of meerdere wetenschappen
1. Gespecialiseerde theoretische en praktische domeinspecifieke kennis beheersen, uitbreiden, actualiseren, verbreden, verdiepen.
2. Gespecialiseerde theoretische en praktische (vak)didactische kennis beheersen, uitbreiden, actualiseren, verbreden, verdiepen.
3. Zelfstandig (inter)nationaal wetenschappelijk onderzoek omtrent het leraarschap in het algemeen en de discipline in het bijzonder ontsluiten en de inzichten toepassen in de eigen klas- en schoolcontext.
Competentiegebied 2: wetenschappelijke competentie
4. De mogelijkheden en grenzen van verschillende theoretische paradigma’s in onderwijskundig en (vak)didactisch onderzoek kennen, kritisch bevragen en vanuit een veelheid aan perspectieven benaderen.
5. Een volledige onderzoekscyclus over een onderwijsrelevant onderwerp doorlopen en hierover rapporteren conform wetenschappelijke criteria.
Competentiegebied 3: intellectuele competentie
6. Kritisch-reflectief omgaan met (dissonante) informatie, onderwijspraktijken, methodieken en leermiddelen op basis van wetenschappelijke evidentie.
7. Op basis van een actieve en onderzoekende houding t.o.v. de onderwijsrealiteit bijdragen aan beroepsvernieuwing, schoolbeleid en schoolontwikkeling.
8. Door onderzoekend leren en kritische zelfevaluatie het eigen functioneren als leraar bijsturen en zodoende richting en innovatie geven aan zijn of haar professionele praktijk en ontwikkeling.
Competentiegebied 4: competentie in samenwerken en communiceren
9. Vanuit een pluralistische basishouding communiceren met leerlingen, ouders of verzorgers met diverse taalachtergronden in diverse talige situaties met het oog op informatie-uitwisseling, het stimuleren van betrokkenheid en participatie en het samen ontwikkelen van constructieve oplossingen om het leren te ondersteunen en te stimuleren.
10. Constructief samenwerken met externe partners met het oog op de verrijking van het onderwijs- en vormingsaanbod en de facilitering van de doorstroming tussen onderwijsniveaus en naar de arbeidsmarkt.
11. In een schoolteam constructief samenwerken en initiatief nemen voor, deelnemen aan en leidinggeven aan (inter)disciplinair teamoverleg tussen leraren.
12. Communiceren over onderwijskundige thema’s, het lerarenberoep en zelfontwikkelde oplossingen voor de onderwijspraktijk met collega’s en andere stakeholders in het onderwijsveld.
Competentiegebied 5: maatschappelijke competentie
13. Kennis verbinden met actuele maatschappelijke thema’s en ontwikkelingen waarbij de confrontatie met andere perspectieven de eigen onderwijspraktijk verrijkt.
14. Deelnemen aan het maatschappelijke debat vanuit een persoonlijk maatschappelijk engagement en met het oog op perspectiefverbreding.
Competentiegebied 6: specifieke aanvullende competenties voor het lerarenberoep
15. Creëren van een positieve, veilige en krachtige evidence-informed leeromgeving die aansluit bij de beginsituatie van de lerenden en responsief is ten aanzien van de diversiteit in de leergroep.
16. Kennis, vaardigheden en attitudes inzetten om voor lerenden uitdagende leeromgevingen te creëren en nieuwe ideeën voor de onderwijspraktijk ontwikkelen en aan de realiteit toetsen.
17. Een positief leefklimaat creëren en door doelgerichte activiteiten en formele en informele interacties de brede persoonlijke, intellectuele en maatschappelijke ontplooiing van leerlingen ondersteunen, met respect voor hun sociale, culturele en levensbeschouwelijke achtergrond.