Master of Science in de industriële wetenschappen: elektromechanica
De master in de industriële wetenschappen: elektromechanica spitst zich toe op machinebouw in de breedste zin van het woord. Opleidingsonderdelen als mechanica en elektriciteit worden uitgediept en via keuzevakken kan je ook specialiseren in verschillende domeinen, waaronder kunststoffen, productietechnieken en voertuigtechnologie, maar ondernemerschap en duurzaamheid komen eveneens aan bod.
master-na-bacheloropleiding
1 jaar 60 studiepunten
Faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur
Nederlands
Brochure
downloaden
Over de opleiding
Programma
Informeer je
Vlot van start
Na je studies
Programma onder voorbehoud
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Guillaume Crevecoeur
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Peter Sergeant
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kris Hectors
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Marc Wouters
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Ludwig Cardon
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
Tom Depover
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Steven Lecompte
|
6
|
|
Op te nemen: 12 studiepunten uit 1 tot 2 modules uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
Hoogstens 6 studiepunten te kiezen uit de lijst met niet-technologische keuzevakken.
Op te nemen: minstens 6 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst. Na goedkeuring door de faculteit.
Studenten mogen maximaal 1 keuzevak met referentie a opnemen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
en
|
Ludwig Cardon
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Ludwig Cardon
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mariya Edeleva
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kris Hectors
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Wim Van Paepegem
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Joris Degroote
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wim De Waele
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Patrick Van Torre
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jo Verhaevert
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christof Dauwels
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Hendrik Bonne
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Hendrik Bonne
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Rousseau
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tom Depover
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Sophie Huysveld
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Frédéric Maes
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Paul Van Steenberge
|
3
|
|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
a
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
a
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
a
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
Op te nemen: hoogstens 6 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst. Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
UKV
|
|
sem 1
|
nl
|
Yannick Dillen
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Johan Verrue
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Wouter Haerick
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
UKV
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
|
18
|
|
Competentiegebied 1: Competentiemodel FEA
- Geavanceerde, toepassingsgerichte, kennis bezitten van de eigen ingenieursdiscipline en deze creatief en kritisch kunnen toepassen op nieuwe probleemstellingen.
- Innovatieve producten of processen kunnen ontwerpen, realiseren en testen met passende, actuele methoden en technieken, gebruik makendvan recente digitale technologieën.
- Integrerend en systeemgericht probleemoplossend denken met nadruk op de toepassing in variabele contexten.
- Een onderzoeksvraag kunnen formuleren, vertrekkend van een complex technisch probleem en na raadplegen van de relevante en actuele wetenschappelijke bronnen.
- Eigen resultaten kritisch kunnen interpreteren en communiceren naar zowel experten als leken en hierbij gemaakte beslissingen kunnen verdedigen.
- Zich vanuit de eigen expertise kunnen positioneren in, en functioneren binnen een team, met aandacht voor cultuursensitiviteit.
- Blijk geven van een attitude tot levenslang leren om de technologische en industriële evoluties in het eigen vakgebied op te volgen en de eigen competenties verder te ontwikkelen.
- Wetenschappelijk integer, professioneel deontologisch en ethisch handelen.
- Blijk geven van duurzaamheidsdenken en ondernemend handelen, en aandacht hebben voor de rol van technologie en innovatie in maatschappelijke vraagstukken vanuit diverse invalshoeken, ook in een internationale context.
- Kritisch reflecteren over eigen denken en handelen, en op een bewuste enverantwoordelijke manier omspringen met de grenzen van de eigen competenties.
- Bezitten van diepgaande toegepaste kennis en vaardigheden betreffende het ontwerpen, analyseren, simuleren en produceren van elektromechanische systemen.