Master of Science in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT (ingebedde systemen)
Elektronica en ICT zijn onmisbaar geworden in onze huidige samenleving en omvatten veel facetten: gsm’s, chatten en skypen, een cruise-control, apparaten in ziekenhuizen, injectie van automotoren, bewaking van treinverkeer, domotica ... In de opleiding master in de industriële wetenschappen: elektronica-ICT verwerf je een grondige kennis in de elektronica en in de informatie- en communicatietechnologie. De opleiding heeft drie afstudeerrichtingen: elektronica, ingebedde systemen en ICT.
master-na-bacheloropleiding
1 jaar 60 studiepunten
Faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur
Nederlands
Brochure
downloaden
Over de opleiding
Programma
Informeer je
Vlot van start
Na je studies
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Bart Goossens
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jo Verhaevert
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Lieven Tytgat
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jeroen Missinne
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Hiep Luong
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
|
18
|
|
Op te nemen: 12 studiepunten uit 2 modules uit de onderstaande lijst.
Na goedkeuring door de faculteit.
Op te nemen: 9 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst. Na goedkeuring door de faculteit.
De opleidingsonderdelen met referentie 'ICT' zijn afstudeerrichtingsvakken uit de afstudeerrichting ICT, de opleidingsonderdelen met referentie 'EL' zijn afstudeerrichtingsvakken uit de afstudeerrichting Elektronica.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Goossens
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Tony Belpaeme
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Paul Devos
|
3
|
|
EL
|
|
sem 1
|
nl
|
Patrick Van Torre
|
6
|
|
EL
|
|
sem 1
|
nl
|
Emmeric Tanghe
|
3
|
|
ICT
|
|
sem 1
|
nl
|
Jan Aelterman
|
6
|
|
ICT
|
|
sem 1
|
nl
|
Sofie Van Hoecke
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Danilo Babin
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Johan Lauwaert
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jan Aelterman
|
3
|
|
EL
|
|
sem 2
|
nl
|
Günter Vermeeren
|
3
|
|
EL
|
|
sem 2
|
en
|
Jos Knockaert
|
3
|
|
ICT
|
|
sem 2
|
en
|
Bruno Volckaert
|
6
|
|
ICT
|
|
sem 2
|
en
|
Bruno Volckaert
|
3
|
|
Op te nemen: 3 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst. Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
en
|
Petra Andries
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Steven Verstockt
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
Competentiegebied 1: Competentiemodel FEA
- Geavanceerde, toepassingsgerichte, kennis bezitten van de eigen ingenieursdiscipline en deze creatief en kritisch kunnen toepassen op nieuwe probleemstellingen.
- Innovatieve producten of processen kunnen ontwerpen, realiseren en testen met passende, actuele methoden en technieken, gebruik makendvan recente digitale technologieën.
- Integrerend en systeemgericht probleemoplossend denken met nadruk op de toepassing in variabele contexten.
- Een onderzoeksvraag kunnen formuleren, vertrekkend van een complex technisch probleem en na raadplegen van de relevante en actuele wetenschappelijke bronnen.
- Eigen resultaten kritisch kunnen interpreteren en communiceren naar zowel experten als leken en hierbij gemaakte beslissingen kunnen verdedigen.
- Zich vanuit de eigen expertise kunnen positioneren in, en functioneren binnen een team, met aandacht voor cultuursensitiviteit.
- Blijk geven van een attitude tot levenslang leren om de technologische en industriële evoluties in het eigen vakgebied op te volgen en de eigen competenties verder te ontwikkelen.
- Wetenschappelijk integer, professioneel deontologisch en ethisch handelen.
- Blijk geven van duurzaamheidsdenken en ondernemend handelen, en aandacht hebben voor de rol van technologie en innovatie in maatschappelijke vraagstukken vanuit diverse invalshoeken, ook in een internationale context.
- Kritisch reflecteren over eigen denken en handelen, en op een bewuste enverantwoordelijke manier omspringen met de grenzen van de eigen competenties.
- Algoritmes en moderne ontwerptechnieken voor telecommunicatie, databeheer en multimedia analyseren, ontwikkelen en aanwenden.
- Ontwerpen, integreren en toepassen van informatieverwerkende systemen met ingebedde hardware.
- Ontwerpen, simuleren en meten van elektronische circuits en systemen.
- Ontwerpen, simuleren en uitrollen van elektronische informatie- en communicatiesystemen.