Master of Science in de industriële wetenschappen: industrieel ontwerpen
De master in de industriële wetenschappen: industriëel ontwerpen (Campus Kortrijk) is een unieke opleiding in Vlaanderen. De master industrieel ontwerpen is een 'architect' van de producten en systemen van de toekomst die oog heeft voor nieuwe maatschappelijke en technologische trends en die de wereld verrast met ingenieuze creativiteit.
master-na-bacheloropleiding
1 jaar 60 studiepunten
Faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur
Nederlands
Brochure
downloaden
Over de opleiding
Programma
Informeer je
Vlot van start
Na je studies
Programma onder voorbehoud
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jelle Saldien
|
6
|
|
|
1
|
|
|
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
Dimitri Schuurman
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sofie Verbrugge
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl,en
|
Olivier Rysman
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl,en
|
Francesca Ostuzzi
|
6
|
|
Op te nemen: 12 studiepunten te selecteren uit de onderstaande lijst. Na goedkeuring door de faculteit.
Maximaal 1 opleidingsonderdeel met referentie a.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pascal Verdonck
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Ewout Vansteenkiste
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Veerle Ongenae
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ruben Verstraeten
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan Detand
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Vanwalleghem
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sam Lemey
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Evert Lataire
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Birger Raa
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Kris Hectors
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kris Hectors
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Barbara Briers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kristin Van Damme
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mario Vanhoucke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Tom Servranckx
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Liliana D'Alba Altamirano
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ann Dumoulin
|
5
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
6
|
|
|
|
jaar
|
en
|
Patrick Segers
|
3
|
|
|
|
jaar
|
nl,en
|
Hiep Luong
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Steven Verstockt
|
3
|
|
a
|
|
sem 2
|
nl
|
André Vyt
|
3
|
|
a
|
|
sem 2
|
nl
|
Seppe Segers
|
3
|
|
a
|
|
sem 1
|
fr
|
Sonia Michiels
|
5
|
|
a
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Lionel Devlieger
|
3
|
|
a
|
|
sem 2
|
nl
|
Elisabeth Van den Abeele
|
5
|
|
a
|
|
sem 1
|
nl
|
Arne Roets
|
5
|
|
a
|
|
sem 2
|
nl
|
Hugo DeBlock
|
3
|
|
a
|
|
sem 2
|
nl
|
Marjan Sterckx
|
5
|
|
a (UKV)
|
|
sem 2
sem 1
|
en
en
|
Geert Jacobs
|
3
|
|
a (UKV)
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Segers
|
3
|
|
a
|
|
sem 2
|
nl
|
Arne Roets
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Sofie Van Hoecke
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ingrid Moerman
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Peter Stevens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Peter Stevens
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Diederik Bruloot
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Erik Mannens
|
3
|
|
a (UKV)
|
|
sem 1
|
nl
|
July De Wilde
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
|
18
|
|
Competentiegebied 1: Competentiemodel FEA
- Geavanceerde, toepassingsgerichte, kennis bezitten van de eigen ingenieursdiscipline en deze creatief en kritisch kunnen toepassen op nieuwe probleemstellingen.
- Innovatieve producten of processen kunnen ontwerpen, realiseren en testen met passende, actuele methoden en technieken, gebruik makendvan recente digitale technologieën.
- Integrerend en systeemgericht probleemoplossend denken met nadruk op de toepassing in variabele contexten.
- Een onderzoeksvraag kunnen formuleren, vertrekkend van een complex technisch probleem en na raadplegen van de relevante en actuele wetenschappelijke bronnen.
- Eigen resultaten kritisch kunnen interpreteren en communiceren naar zowel experten als leken en hierbij gemaakte beslissingen kunnen verdedigen.
- Zich vanuit de eigen expertise kunnen positioneren in, en functioneren binnen een team, met aandacht voor cultuursensitiviteit.
- Blijk geven van een attitude tot levenslang leren om de technologische en industriële evoluties in het eigen vakgebied op te volgen en de eigen competenties verder te ontwikkelen.
- Wetenschappelijk integer, professioneel deontologisch en ethisch handelen.
- Blijk geven van duurzaamheidsdenken en ondernemend handelen, en aandacht hebben voor de rol van technologie en innovatie in maatschappelijke vraagstukken vanuit diverse invalshoeken, ook in een internationale context.
- Kritisch reflecteren over eigen denken en handelen, en op een bewuste enverantwoordelijke manier omspringen met de grenzen van de eigen competenties.
- De toegevoegde waarde van technologische interdisciplinaire ontwerpoplossingen systematisch onderzoeken en toepassen in een industriële context.
- Een product interdisciplinair ontwikkelen rekening houdende met de economische en menskundige aspecten en juridische vereisten.
- Een geschikte ontwerpmethodologie bepalen en onderzoeksstrategie toepassen om complex gedrag van een systeem te bestuderen en te veranderen.