Master of Science in de industriële wetenschappen: biochemie
In de master in de industriële wetenschappen: biochemie (Campus Schoonmeersen - Gent) komen de technologie van de biochemische bedrijven en de vijf biotechnologiedomeinen evenwichtig aan bod. Een brede link wordt gelegd met biotechnologie in de praktijk door onder andere de bezoeken aan biotechbedrijven.
master-na-bacheloropleiding
1 jaar 60 studiepunten
Faculteit Bio-ingenieurswetenschappen
Nederlands
Brochure
downloaden
Over de opleiding
Programma
Informeer je
Vlot van start
Na je studies
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Leen De Gelder
|
6
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Mia Eeckhout
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Kris Audenaert
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jessika De Clippeleer
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Yves Briers
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Yves Briers
|
4
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Leen De Gelder
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Leen De Gelder
|
3
|
|
Op te nemen: 5 studiepunten uit modules uit de onderstaande lijst.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
sem 2
|
nl
nl
|
Jessika De Clippeleer
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Ramon Ganigué
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Wim Soetaert
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Marjan De Mey
|
4
|
|
|
1
|
sem 1
|
en
|
Tom Van de Wiele
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
en
|
Laurens Pauwels
|
5
|
|
Op te nemen: opleidingsonderdelen te selecteren uit het aanbod van UGent waaronder de universiteitsbrede keuzevakken. Na goedkeuring door de faculteit.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Leen De Gelder
|
20
|
|
Competentiegebied 1: Kenniscompetentie
- Gevorderde kennis en inzicht omtrent de eigenschappen en de toepassing van biologische en biochemische processen in de industriële biotechnologie, de fermentatie-industrie en de milieubiotechnologie
- Gevorderde kennis en inzicht omtrent de moleculaire en biochemische (analyse)technieken die hun toepassing vinden in de medische en farmaceutische sector, en in de agrobiotechnologie
- Wetenschappelijke literatuur synthetiseren tot een kritisch en overzichtelijk geheel
- Een juiste onderzoeksmethodiek ontwikkelen en eventuele nieuwe technieken implementeren
- Relevante besluiten nemen op basis van eigen onderzoeksresultaten of de resultaten van anderen
- Systematisch wetenschappelijk integer handelen
- Creatief inzetten van verworven kennis, inzicht en ervaring bij toegepast onderzoek al dan niet in een industriële context
- Wetenschappelijk gefundeerd argumenteren in een multidisciplinaire context
- Open staan voor nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen en hun toepassingen
- Een actieve houding aannemen ten aanzien van permanente kennisontwikkeling, levenslang leren en zelfstandig sturen van het eigen leerproces
- Kennis en inzichten gebruiken voor de kwalitatieve en kwantitatieve analyse van complexe problemen
- Duurzaamheid van productietechnologieën beoordelen
- Een projectconcept tot uitvoering te brengen en opvolgen op niveau van een beginnend professional
- (Productie)processen evalueren en bijsturen
- Schriftelijk of mondeling kennis overdragen en verslag uitbrengen aan specialisten of niet-specialisten
- Functioneren als lid van een team
- Anderstalige wetenschappelijke literatuur binnen het eigen vakgebied begrijpen en samenvatten
- Schriftelijk of mondeling advies formuleren aan specialisten of niet-specialisten
- Ethisch en maatschappelijk verantwoord handelen
- Systematisch aandacht hebben voor technische, economische, maatschappelijke, humane en duurzaamheidsaspecten bij het ontwikkelen en realiseren van producten/productiesystemen