Bachelor of Arts in de archeologie
De opleiding Archeologie leert je het verleden van de mens in al diens aspecten te reconstrueren en belichten. Bij je afstuderen heb je niet allen de praktische vaardigheden in de vingers voor het archeologische terreinwerk, maar beschik je ook over de uitgelezen wetenschappelijke en methodologische kennis om archeologische bronnen op te sporen, te onderzoeken en kritisch te beoordelen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Johan Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jan Dumolyn
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Eric Vanhaute
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Hugo DeBlock
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Jonckheere
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Guy De Mulder
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Wim De Clercq
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Frank Vermeulen
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Joachim Bretschneider
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Philippe Crombé
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Joachim Bretschneider
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Frank Vermeulen
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Possum Pincé
|
6
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Roald Docter
|
3
|
|
In het modeltraject verdeeld als 15 studiepunten in jaar 2 en 15 studiepunten in jaar 3 (de minor Kunstwetenschappen bestaat uit opleidingsonderdelen
van 6 SP waardoor de verhouding tussen jaar 2 en jaar 3 verschillend kan zijn; in jaar 2 dienen dan 15 SP tot maximum 18 SP te worden opgenomen; de
resterende SP worden in jaar 3 opgenomen).
Hou bij het maken van je keuze zelf rekening met de begincompetenties vermeld in de studiefiche van de betrokken opleidingsonderdelen.
Op te nemen: ten minste 15 en ten hoogste 30 studiepunten uit onderstaande lijst.
Studenten die in de master de keuzevakken ‘GIS in Archeologie' (A005026) en ‘3D archeologische acquisitie' (A005032) willen opnemen, nemen de vakken op met een *.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Amaury Frankl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Valerie De Craene
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freke Caset
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Van Eetvelde
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Van Eetvelde
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stefaan Dondeyne
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Haosheng Huang
|
5
|
|
*
|
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Goossens
|
5
|
|
*
|
|
sem 2
|
nl
|
Alain De Wulf
|
5
|
|
De minor naar keuze wordt opgenomen in jaar 2.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Peter Finke
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Johan De Grave
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Vince Van Thienen
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Roald Docter
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Wim De Clercq
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Philippe Crombé
|
5
|
|
In het modeltraject verdeeld als 15 studiepunten in jaar 2 en 15 studiepunten in jaar 3 (de minor Kunstwetenschappen bestaat uit opleidingsonderdelen
van 6 SP waardoor de verhouding tussen jaar 2 en jaar 3 verschillend kan zijn; in jaar 2 dienen dan 15 SP tot maximum 18 SP te worden opgenomen; de
resterende SP worden in jaar 3 opgenomen).
Hou bij het maken van je keuze zelf rekening met de begincompetenties vermeld in de studiefiche van de betrokken opleidingsonderdelen.
Op te nemen: ten minste 15 en ten hoogste 30 studiepunten uit onderstaande lijst.
Studenten die in de master de keuzevakken ‘GIS in Archeologie' (A005026) en ‘3D archeologische acquisitie' (A005032) willen opnemen, nemen de vakken op met een *.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Amaury Frankl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Valerie De Craene
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freke Caset
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Van Eetvelde
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Van Eetvelde
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stefaan Dondeyne
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Haosheng Huang
|
5
|
|
*
|
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Goossens
|
5
|
|
*
|
|
sem 2
|
nl
|
Alain De Wulf
|
5
|
|
Studenten die vakken opnemen uit deze minor met het oog op de Educatieve Master nemen bij voorkeur de vakken op met een *.
Opgelet: opleidingsonderdelen die in het lichtgrijs staan in de online studiegids, zijn alternerende opleidingsonderdelen en worden niet aangeboden in dit academiejaar.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Francis Maes
|
5
|
|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Dirk De Meyer
|
6
|
|
*
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Maximiliaan Martens
|
6
|
|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Marjan Sterckx
|
6
|
|
|
2
|
|
|
Maximiliaan Martens
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Marlise Rijks
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Marjan Sterckx
|
5
|
|
|
2
|
|
|
Marjan Sterckx
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Wouter Davidts
|
5
|
|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Francis Maes
|
6
|
|
*
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Francis Maes
|
5
|
|
|
2
|
|
|
Francis Maes
|
5
|
|
*
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Christel Stalpaert
|
6
|
|
|
2
|
|
|
Christel Stalpaert
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bart Vandenabeele
|
5
|
|
Studenten die vakken uit deze minor opnemen met het oog op de Educatieve Master nemen bij voorkeur vakken op met een *.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Andries Johan Zuiderhoek
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jeroen Deploige
|
5
|
|
*
|
2
|
sem 1
|
nl
|
René Vermeir
|
5
|
|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bruno De Wever
|
5
|
|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Margo De Koster
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Anne-Laure Van Bruaene
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Buylaert
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Els De Paermentier
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Isabelle Devos
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Michael Limberger
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Eric Vanhaute
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Christophe Verbruggen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Antoon Vrints
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Peter Van Nuffelen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Thijs Lambrecht
|
5
|
|
*
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Berber Bevernage
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Nadia Sels
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Kristoffel Demoen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Praet
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Andries Johan Zuiderhoek
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Steven Vanden Broecke
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Annelies Lannoy
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Floris Bernard
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
De minor Onderwijs wordt pas opgenomen in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Christophe Verbruggen
|
6
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Bruno De Wever
|
3
|
|
De minor naar keuze wordt opgenomen in jaar 2.
Opgelet: opleidingsonderdelen die in het lichtgrijs staan in de online studiegids, zijn alternerende opleidingsonderdelen en worden niet aangeboden in dit academiejaar.
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 10 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dimitri Teetaert
|
5
|
|
|
|
|
|
Guy De Mulder
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim De Clercq
|
5
|
|
|
|
|
|
Wim De Clercq
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Roald Docter
|
5
|
|
|
|
|
|
Frank Vermeulen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Joachim Bretschneider
|
5
|
|
- 6 studiepunten in jaar 2,
- 6 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hans Vandendriessche
|
3
|
|
|
|
|
|
Guy De Mulder
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim De Clercq
|
3
|
|
|
|
|
|
Wim De Clercq
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Roald Docter
|
3
|
|
|
|
|
|
Frank Vermeulen
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Joachim Bretschneider
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Dirk Verschuren
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Isabelle De Groote
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Philippe De Smedt
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Roald Docter
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Wim De Clercq
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Roald Docter
|
5
|
|
In het modeltraject verdeeld als 15 studiepunten in jaar 2 en 15 studiepunten in jaar 3 (de minor Kunstwetenschappen bestaat uit opleidingsonderdelen
van 6 SP waardoor de verhouding tussen jaar 2 en jaar 3 verschillend kan zijn; in jaar 2 dienen dan 15 SP tot maximum 18 SP te worden opgenomen; de
resterende SP worden in jaar 3 opgenomen).
Hou bij het maken van je keuze zelf rekening met de begincompetenties vermeld in de studiefiche van de betrokken opleidingsonderdelen.
Op te nemen: ten minste 15 en ten hoogste 30 studiepunten uit onderstaande lijst.
Studenten die in de master de keuzevakken ‘GIS in Archeologie' (A005026) en ‘3D archeologische acquisitie' (A005032) willen opnemen, nemen de vakken op met een *.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Amaury Frankl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Valerie De Craene
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freke Caset
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Van Eetvelde
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Van Eetvelde
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stefaan Dondeyne
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Haosheng Huang
|
5
|
|
*
|
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Goossens
|
5
|
|
*
|
|
sem 2
|
nl
|
Alain De Wulf
|
5
|
|
De minor naar keuze wordt opgenomen in jaar 2.
Opgelet: opleidingsonderdelen die in het lichtgrijs staan in de online studiegids, zijn alternerende opleidingsonderdelen en worden niet aangeboden in dit academiejaar.
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 10 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dimitri Teetaert
|
5
|
|
|
|
|
|
Guy De Mulder
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim De Clercq
|
5
|
|
|
|
|
|
Wim De Clercq
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Roald Docter
|
5
|
|
|
|
|
|
Frank Vermeulen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Joachim Bretschneider
|
5
|
|
- 6 studiepunten in jaar 2,
- 6 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hans Vandendriessche
|
3
|
|
|
|
|
|
Guy De Mulder
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim De Clercq
|
3
|
|
|
|
|
|
Wim De Clercq
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Roald Docter
|
3
|
|
|
|
|
|
Frank Vermeulen
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Joachim Bretschneider
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Johan Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jan Dumolyn
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Eric Vanhaute
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Hugo DeBlock
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Jonckheere
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Guy De Mulder
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Wim De Clercq
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Frank Vermeulen
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Joachim Bretschneider
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Philippe Crombé
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Joachim Bretschneider
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Frank Vermeulen
|
6
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Possum Pincé
|
6
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Dirk Verschuren
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Peter Finke
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Johan De Grave
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Isabelle De Groote
|
3
|
|
|
3
|
sem 2
|
en
|
Philippe De Smedt
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Vince Van Thienen
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Roald Docter
|
3
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Roald Docter
|
3
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Wim De Clercq
|
6
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Philippe Crombé
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Roald Docter
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Wim De Clercq
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Roald Docter
|
5
|
|
In het modeltraject verdeeld als 15 studiepunten in jaar 2 en 15 studiepunten in jaar 3 (de minor Kunstwetenschappen bestaat uit opleidingsonderdelen
van 6 SP waardoor de verhouding tussen jaar 2 en jaar 3 verschillend kan zijn; in jaar 2 dienen dan 15 SP tot maximum 18 SP te worden opgenomen; de
resterende SP worden in jaar 3 opgenomen).
Hou bij het maken van je keuze zelf rekening met de begincompetenties vermeld in de studiefiche van de betrokken opleidingsonderdelen.
Op te nemen: ten minste 15 en ten hoogste 30 studiepunten uit onderstaande lijst.
Studenten die in de master de keuzevakken ‘GIS in Archeologie' (A005026) en ‘3D archeologische acquisitie' (A005032) willen opnemen, nemen de vakken op met een *.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Amaury Frankl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Valerie De Craene
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freke Caset
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Van Eetvelde
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Van Eetvelde
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stefaan Dondeyne
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Haosheng Huang
|
5
|
|
*
|
|
sem 2
|
nl
|
Rudi Goossens
|
5
|
|
*
|
|
sem 2
|
nl
|
Alain De Wulf
|
5
|
|
Studenten die vakken opnemen uit deze minor met het oog op de Educatieve Master nemen bij voorkeur de vakken op met een *.
Opgelet: opleidingsonderdelen die in het lichtgrijs staan in de online studiegids, zijn alternerende opleidingsonderdelen en worden niet aangeboden in dit academiejaar.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Francis Maes
|
5
|
|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Dirk De Meyer
|
6
|
|
*
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Maximiliaan Martens
|
6
|
|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Marjan Sterckx
|
6
|
|
|
2
|
|
|
Maximiliaan Martens
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Marlise Rijks
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Marjan Sterckx
|
5
|
|
|
2
|
|
|
Marjan Sterckx
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Wouter Davidts
|
5
|
|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Francis Maes
|
6
|
|
*
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Francis Maes
|
5
|
|
|
2
|
|
|
Francis Maes
|
5
|
|
*
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Christel Stalpaert
|
6
|
|
|
2
|
|
|
Christel Stalpaert
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bart Vandenabeele
|
5
|
|
Studenten die vakken uit deze minor opnemen met het oog op de Educatieve Master nemen bij voorkeur vakken op met een *.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Andries Johan Zuiderhoek
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Jeroen Deploige
|
5
|
|
*
|
2
|
sem 1
|
nl
|
René Vermeir
|
5
|
|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bruno De Wever
|
5
|
|
*
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Margo De Koster
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Anne-Laure Van Bruaene
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Buylaert
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Els De Paermentier
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Isabelle Devos
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Michael Limberger
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Eric Vanhaute
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Christophe Verbruggen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Antoon Vrints
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Peter Van Nuffelen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Thijs Lambrecht
|
5
|
|
*
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Berber Bevernage
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Nadia Sels
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Kristoffel Demoen
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Praet
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Andries Johan Zuiderhoek
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Steven Vanden Broecke
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Annelies Lannoy
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Floris Bernard
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
De minor Onderwijs wordt pas opgenomen in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Christophe Verbruggen
|
6
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Bruno De Wever
|
3
|
|
De minor naar keuze wordt opgenomen in jaar 2.
Opgelet: opleidingsonderdelen die in het lichtgrijs staan in de online studiegids, zijn alternerende opleidingsonderdelen en worden niet aangeboden in dit academiejaar.
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 10 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dimitri Teetaert
|
5
|
|
|
|
|
|
Guy De Mulder
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim De Clercq
|
5
|
|
|
|
|
|
Wim De Clercq
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Roald Docter
|
5
|
|
|
|
|
|
Frank Vermeulen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Joachim Bretschneider
|
5
|
|
- 6 studiepunten in jaar 2,
- 6 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hans Vandendriessche
|
3
|
|
|
|
|
|
Guy De Mulder
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim De Clercq
|
3
|
|
|
|
|
|
Wim De Clercq
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Roald Docter
|
3
|
|
|
|
|
|
Frank Vermeulen
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Joachim Bretschneider
|
3
|
|
- Diverse periodes en onderzoeksgebieden (Pre- en protohistorie, Provinciaal-Romeins, en middeleeuwen en vroegmoderne tijd, Griekse en klassiek Romeinse archeologie, archeologie van het Oude Nabije Oosten, natuurwetenschappen) duiden.
- Kernbegrippen van de archeologie correct hanteren en de oorsprong en ontwikkeling van de archeologische discipline duiden.
- Actuele evoluties en recente theorievorming verbinden met de voornaamste archeologische verklaringsmodellen, culturele processen en historische ontwikkelingen.
- Inzicht hebben in de sociale, politieke en culturele context van de archeologische interpretatie, m.a.w. weten dat archeologische interpretatie samenhangt met de maatschappij waarin men vandaag beweegt.
- De relatie tussen de praktijk van het archeologisch onderzoek en de institutionele en beleidsmatige context begrijpen (ruimtelijke ordening, archeologische monumentenzorg).
- De voor de opleiding relevante basisbeginselen van de mens- en natuurwetenschappen (geologie, bodemkunde, antropologie...) kennen en hun relatie duiden.
- Methoden en technieken van archeologisch onderzoek beheersen en verantwoord wetenschappelijk omgaan met de archeologische resten (vondstenmateriaal en sporen).
- Methoden en technieken van wetenschappelijk onderzoek, data-analyse en theorievorming kennen en toepassen.
- Internationale vakliteratuur opsporen, identificeren, naar waarde schatten, begrijpen, correct hanteren en citeren.
- Een probleemstelling, onderzoeksvragen en hypotheses helder formuleren.
- De relevante analysetechnieken van de menswetenschappen adequaat toepassen en de resultaten ervan correct evalueren.
- Digitale methodes, hulpmiddelen en strategieën kunnen toepassen tijdens een onderzoeksproces.
- Analytisch en probleemoplossend denken over historische en archeologische problemen.
- Een gemotiveerde en kritische stellingname ontwikkelen op basis van bestaande theorieën uit het vakgebied.
- Een brede kritische houding hebben die getuigt van inlevingsvermogen en leergierigheid, een constructieve houding aannemen t.o.v. feedback en bereidheid hebben tot zelfstudie.
- Correct schriftelijk rapporteren over historisch-archeologische problemen, ideeën, standpunten en onderzoeksresultaten.
- Helder mondeling communiceren over een archeologisch onderwerp en constructief participeren aan wetenschappelijke discussies.
- Zelfstandig en in team kunnen werken.
- De maatschappelijke rol van archeologen onderkennen.
- Beleidsrelevantie en -implicaties van archeologische keuzen naar waarde schatten.
- De evolutie begrijpen en kunnen inschatten van de moderne archeologie en het veranderend professionele bestel.
- Wetenschappelijk correct uitvoeren van archeologisch veldwerk (prospectie, opgravingen) en van materiaalregistratie.
Stages en klinieken georganiseerd in het zomerreces voorafgaand aan start academiejaar
Stages kunnen georganiseerd worden in het zomerreces