Bachelor of Arts in de moraalwetenschappen
Als moraalwetenschapper ben je de kritische stem bij persoonlijke en maatschappelijke keuzes die alle mensen aangaan. Naast een grondige theoretische benadering van het morele handelen en denken in de breedste zin van het woord biedt de opleiding Moraalwetenschappen inzicht in de concrete morele ideeën, redeneringen en gedragingen van individuen en groepen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Johan Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jan Dumolyn
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Eric Vanhaute
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Bart Keunen
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Wim Vanrie
|
5
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Joke Meheus
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Karim Zahidi
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Patrick Loobuyck
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Sigrid Sterckx
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sigrid Sterckx
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Guido Pennings
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Els Clays
|
5
|
|
De student beslist in functie van de verenigbaarheid van zijn of haar programma welke vakken in het tweede of derde modeltrajectjaar worden opgenomen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Elien Mabbe
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Rudi Roose
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mart Willekens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sami Zemni
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Pieter Cannoot
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Farah Focquaert
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bart Vandenabeele
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Emiliano Acosta
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Guido Pennings
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Sigrid Sterckx
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Michiel De Proost
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Claudia Claes
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Katrien Verleye
|
5
|
|
De student beslist in functie van de verenigbaarheid van zijn of haar programma welke vakken in het tweede of derde modeltrajectjaar worden opgenomen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Elien Mabbe
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Rudi Roose
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mart Willekens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sami Zemni
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Pieter Cannoot
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
1. De student beslist in functie van de verenigbaarheid van zijn of haar programma welke vakken in het tweede of derde modeltrajectjaar worden opgenomen.
2. Afwijking van deze beperkte lijst van minors kan slechts zeer uitzonderlijk worden toegestaan na positief advies van de Voorzitter van de Curriculumcommissie volgend op een schriftelijk en grondig gemotiveerd verzoek.
3. Referenties:
* = verplicht
k = keuzeruimte(n) in een module, waaruit het aantal studiepunten moet worden opgenomen dat in de keuzeregel wordt gespecificeerd.
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Van de Putte
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sami Zemni
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Raf Vanderstraeten
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Herwig Reynaert
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dries Lesage
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Bogaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Van de Putte
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mieke Van Houtte
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mattias Vermeiren
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Joye
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Inleiding tot de psychologie (jaar 1) is de verplichte basis voor deze minor.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Thierry Marchant
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Soenens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Alain Van Hiel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Arne Roets
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Yves Rosseel
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim Fias
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Durk Talsma
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Durk Talsma
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Filip De Fruyt
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Stijn Schelfhout
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan De Houwer
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Vanheule
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lien Goossens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Luc Van den Berge
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Emelien Lauwerier
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jasper Feyaerts
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Stijn Vanheule
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Thierry Marchant
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Byron Adams
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Gilles Pourtois
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Barbara Briers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Elien Mabbe
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Louisa Bogaerts
|
3
|
|
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
|
sem 1
|
nl
|
Gerd Verschelden
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Georges Martyn
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Toon Moonen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Peter Van Elsuwege
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
An Cliquet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Vandendriessche
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gerd Verschelden
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ignace Claeys
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Yves Haeck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Tom Vander Beken
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Marc Cools
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ellen Desmet
|
3
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ciska Wittouck
|
4
|
|
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Luc Van Ootegem
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peer Schouten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Baert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Petra Andries
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mirjam Knockaert
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mattias Vermeiren
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Samuel Standaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Glenn Rayp
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Katrien Verleye
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anneleen Van Kerckhove
|
3
|
|
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carine Plancke
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Jakob De Roover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Michael Limberger
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peer Schouten
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Joye
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Bogaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Adam
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Buylaert
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mathieu Zana Etambala
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hugo DeBlock
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christian Uhl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ann Heirman
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Michael Limberger
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno De Cordier
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pieter Troch
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Steven Vanderputten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
|
|
Eva De Clercq
|
5
|
|
|
|
|
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Tine Vekemans
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Bart Dessein
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Andreas Niehaus
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Brecht De Smet
|
5
|
|
- 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie *,
- minstens 10 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k,
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
|
sem 1
|
nl
|
Annelies Lannoy
|
5
|
|
k
|
|
|
|
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
en
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
|
|
Eva De Clercq
|
5
|
|
|
|
|
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Steven Vanderputten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Jakob De Roover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Nadia Sels
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Walter Van Herck
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Gertrudis Van de Vijver
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Michiel De Proost
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Heidi Mertes
|
5
|
|
De student beslist in functie van de verenigbaarheid van zijn of haar programma welke vakken in het tweede of derde modeltrajectjaar worden opgenomen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Elien Mabbe
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Rudi Roose
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mart Willekens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sami Zemni
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Pieter Cannoot
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
5
|
|
1. De student beslist in functie van de verenigbaarheid van zijn of haar programma welke vakken in het tweede of derde modeltrajectjaar worden opgenomen.
2. Afwijking van deze beperkte lijst van minors kan slechts zeer uitzonderlijk worden toegestaan na positief advies van de Voorzitter van de Curriculumcommissie volgend op een schriftelijk en grondig gemotiveerd verzoek.
3. Referenties:
* = verplicht
k = keuzeruimte(n) in een module, waaruit het aantal studiepunten moet worden opgenomen dat in de keuzeregel wordt gespecificeerd.
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Van de Putte
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sami Zemni
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Raf Vanderstraeten
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Herwig Reynaert
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dries Lesage
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Bogaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Van de Putte
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mieke Van Houtte
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mattias Vermeiren
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Joye
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Inleiding tot de psychologie (jaar 1) is de verplichte basis voor deze minor.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Thierry Marchant
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Soenens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Alain Van Hiel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Arne Roets
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Yves Rosseel
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim Fias
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Durk Talsma
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Durk Talsma
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Filip De Fruyt
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Stijn Schelfhout
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan De Houwer
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Vanheule
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lien Goossens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Luc Van den Berge
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Emelien Lauwerier
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jasper Feyaerts
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Stijn Vanheule
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Thierry Marchant
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Byron Adams
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Gilles Pourtois
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Barbara Briers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Elien Mabbe
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Louisa Bogaerts
|
3
|
|
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
|
sem 1
|
nl
|
Gerd Verschelden
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Georges Martyn
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Toon Moonen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Peter Van Elsuwege
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
An Cliquet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Vandendriessche
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gerd Verschelden
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ignace Claeys
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Yves Haeck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Tom Vander Beken
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Marc Cools
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ellen Desmet
|
3
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ciska Wittouck
|
4
|
|
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Luc Van Ootegem
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peer Schouten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Baert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Petra Andries
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mirjam Knockaert
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mattias Vermeiren
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Samuel Standaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Glenn Rayp
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Katrien Verleye
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anneleen Van Kerckhove
|
3
|
|
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carine Plancke
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Jakob De Roover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Michael Limberger
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peer Schouten
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Joye
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Bogaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Adam
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Buylaert
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mathieu Zana Etambala
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hugo DeBlock
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christian Uhl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ann Heirman
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Michael Limberger
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno De Cordier
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pieter Troch
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Steven Vanderputten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
|
|
Eva De Clercq
|
5
|
|
|
|
|
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Tine Vekemans
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Bart Dessein
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Andreas Niehaus
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Brecht De Smet
|
5
|
|
- 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie *,
- minstens 10 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k,
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
|
sem 1
|
nl
|
Annelies Lannoy
|
5
|
|
k
|
|
|
|
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
en
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
|
|
Eva De Clercq
|
5
|
|
|
|
|
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Steven Vanderputten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Jakob De Roover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Nadia Sels
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Christophe Verbruggen
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Bruno De Wever
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Johan Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jan Dumolyn
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Eric Vanhaute
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Bart Keunen
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Wim Vanrie
|
5
|
|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Joke Meheus
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Karim Zahidi
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Patrick Loobuyck
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Farah Focquaert
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Bart Vandenabeele
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Emiliano Acosta
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Walter Van Herck
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Gertrudis Van de Vijver
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Sigrid Sterckx
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sigrid Sterckx
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Guido Pennings
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Sigrid Sterckx
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Guido Pennings
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Michiel De Proost
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Claudia Claes
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Michiel De Proost
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Heidi Mertes
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Els Clays
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Katrien Verleye
|
5
|
|
De student beslist in functie van de verenigbaarheid van zijn of haar programma welke vakken in het tweede of derde modeltrajectjaar worden opgenomen.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Elien Mabbe
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Rudi Roose
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mart Willekens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sami Zemni
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Pieter Cannoot
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
5
|
|
1. De student beslist in functie van de verenigbaarheid van zijn of haar programma welke vakken in het tweede of derde modeltrajectjaar worden opgenomen.
2. Afwijking van deze beperkte lijst van minors kan slechts zeer uitzonderlijk worden toegestaan na positief advies van de Voorzitter van de Curriculumcommissie volgend op een schriftelijk en grondig gemotiveerd verzoek.
3. Referenties:
* = verplicht
k = keuzeruimte(n) in een module, waaruit het aantal studiepunten moet worden opgenomen dat in de keuzeregel wordt gespecificeerd.
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Van de Putte
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sami Zemni
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Raf Vanderstraeten
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Herwig Reynaert
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dries Lesage
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Bogaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Van de Putte
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mieke Van Houtte
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mattias Vermeiren
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Joye
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Inleiding tot de psychologie (jaar 1) is de verplichte basis voor deze minor.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Thierry Marchant
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Soenens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Alain Van Hiel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Arne Roets
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Yves Rosseel
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim Fias
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Durk Talsma
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Durk Talsma
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Filip De Fruyt
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Stijn Schelfhout
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan De Houwer
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Vanheule
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lien Goossens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Luc Van den Berge
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Emelien Lauwerier
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jasper Feyaerts
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Stijn Vanheule
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Thierry Marchant
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Byron Adams
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Gilles Pourtois
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Barbara Briers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Elien Mabbe
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Louisa Bogaerts
|
3
|
|
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
|
sem 1
|
nl
|
Gerd Verschelden
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Georges Martyn
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Toon Moonen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Peter Van Elsuwege
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
An Cliquet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Vandendriessche
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gerd Verschelden
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ignace Claeys
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Yves Haeck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Tom Vander Beken
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Marc Cools
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ellen Desmet
|
3
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ciska Wittouck
|
4
|
|
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno Merlevede
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Luc Van Ootegem
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Freddy Heylen
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dirk Van de gaer
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peer Schouten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Baert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Petra Andries
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mirjam Knockaert
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Saskia Crucke
|
3
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mattias Vermeiren
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Samuel Standaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Glenn Rayp
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Katrien Verleye
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Anneleen Van Kerckhove
|
3
|
|
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carine Plancke
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Jakob De Roover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Michael Limberger
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peer Schouten
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Joye
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Bogaert
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Adam
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Buylaert
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mathieu Zana Etambala
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hugo DeBlock
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christian Uhl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ann Heirman
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Michael Limberger
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno De Cordier
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pieter Troch
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Steven Vanderputten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
|
|
Eva De Clercq
|
5
|
|
|
|
|
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Tine Vekemans
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Bart Dessein
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Andreas Niehaus
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Brecht De Smet
|
5
|
|
- 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie *,
- minstens 10 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k,
- 15 studiepunten in jaar 2,
- 15 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
|
sem 1
|
nl
|
Annelies Lannoy
|
5
|
|
k
|
|
|
|
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
en
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
|
|
Eva De Clercq
|
5
|
|
|
|
|
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Steven Vanderputten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Jakob De Roover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Nadia Sels
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Christophe Verbruggen
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Bruno De Wever
|
3
|
|
- De kernbegrippen (zoals bijvoorbeeld morele waarden en normen, deugd en plicht, motivatie, morele emoties), theorieën en theoretische referentiekaders, methoden en technieken (zoals bijvoorbeeld kwalitatief, kwantitatief en experimenteel onderzoek) van de moraalwetenschap kennen en gebruiken.
- Inzicht hebben in verwante wetenschappen (zoals bijvoorbeeld geschiedenis, economie, politicologie, recht, culturele antropologie, psychologie) en hun belang voor de ethische en moraalwetenschappelijke reflectie kunnen duiden (interdisciplinariteit).
- Oriënterend inzicht hebben in klassieke en actuele ethische problemen en hun structuur en belang kunnen duiden (zoals bijvoorbeeld rond seksualiteit, rechtvaardigheid).
- Oriënterend inzicht hebben in de geschiedenis en in de hoofddiscussies binnen de wijsbegeerte in het algemeen en in de ethiek (zoals bijvoorbeeld consequentialisme, deontologie, contracttheorie, deugdenethiek) en de moraalwetenschap in het bijzonder (interactie ethiek en cultuur- en gedragswetenschappen).
- De groei, onzekerheid en ambiguïteit en de mogelijkheden en grenzen van menselijke kennis en (wetenschappelijke en wijsgerige) kennisverwerving appreciëren.
- Inzicht hebben in de vooronderstellingen van (standaard)methoden bij het wijsgerig, ethisch en moraalwetenschappelijk onderzoek van ethische problemen en van het belang daarvan.
- Probleemgestuurd ethisch en moraalwetenschappelijk onderzoek initiëren en hiervoor relevante methoden en technieken van onderzoek kritisch toepassen.
- Internationaal gewaardeerd wijsgerig, ethisch en moraalwetenschappelijk relevant onderzoek kunnen identificeren, naar wetenschappelijke waarde schatten en benutten.
- Creativiteit tonen in het wijsgerig, ethisch en moraalwetenschappelijk reflecteren.
- De resultaten van bestaand en eigen initieel ethisch en moraalwetenschappelijk onderzoek interpreteren, rapporteren en evalueren.
- Zich bewust zijn van de evoluties in het wijsgerig, ethisch en moraalwetenschappelijk onderzoeksproces en denken.
- Op verschillende wijsgerige en wetenschappelijke abstractieniveaus werken.
- Digitale methodes, hulpmiddelen en strategieën kunnen toepassen tijdens een onderzoeksproces.
- Abstracte en concrete ethische problemen identificeren, analyseren en ontleden.
- Academisch verantwoorde redeneerwijzen herkennen en toepassen en zo tot een standpunt kunnen komen ten aanzien van abstracte en concrete ethisch problemen.
- Een beredeneerd oordeel vormen op basis van wijsgerige inzichten en wetenschappelijke kennis en inzichten die relevant zijn voor het denken inzake abstracte en concrete ethische problemen en thema?s.
- Kritisch reflecteren op het eigen denken, leren, beslissen en handelen en dit daarmee bijsturen en zo tot een houding en een ingesteldheid tot levenslang leren komen.
- Schriftelijk en mondeling communiceren over het oriënterend eigen onderzoek, over de resultaten van leren, denken en beslissen, met vakgenoten en niet-vakgenoten.
- Taakgericht zelfstandig en samenwerken.
- De maatschappelijke (economisch, sociaal, cultureel) en existentiële consequenties en releventie van wijsgerige, ethische en moraalwetenschapelijke en verwante kennis appreciëren.
- Maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel tonen en getuigen van cultuurgevoeligheid en respect voor diversiteit.