Bachelor of Arts in de wijsbegeerte
Filosofen stellen zich kritische vragen over de mens, de maatschappij en de wereld. Die bekijken ze vanuit verschillende invalshoeken, met hulp van alle relevante mens- en natuurwetenschappen. Met simpele antwoorden nemen ze geen genoegen: de kwaliteit van de argumentatie staat voorop. Diepere drijfveren en verklaringen voor fundamentele vraagstukken: daar gaan filosofen naar op zoek.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Johan Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jan Dumolyn
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Eric Vanhaute
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Bart Keunen
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Joke Meheus
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Karim Zahidi
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Wim Vanrie
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Sigrid Sterckx
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sigrid Sterckx
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Patrick Loobuyck
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Benjamin De Vos
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Bart Vandenabeele
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Joke Meheus
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Erik Weber
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Farah Focquaert
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Sigrid Sterckx
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bart Vandenabeele
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Emiliano Acosta
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Gertrudis Van de Vijver
|
5
|
|
Afwijking van deze beperkte lijst van minors kan slechts zeer uitzonderlijk worden toegestaan na positief advies van de Voorzitter van de Curriculumcommissie volgend op een schriftelijk en grondig gemotiveerd verzoek.
Referenties:
* = verplicht
k = keuzeruimte(n) in een module, waaruit het aantal studiepunten moet worden opgenomen dat in de keuzeregel wordt gespecificeerd
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
In het eerste jaar van de minorkeuze worden 10 studiepunten aan opleidingsonderdelen met referentie k opgenomen, in het tweede jaar 5 studiepunten.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Kristoffel Demoen
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Thierry Oppeneer
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Nadia Sels
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Marco Formisano
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Frank Vermeulen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Steven Vanden Broecke
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Floris Bernard
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Thierry Oppeneer
|
5
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Van de Putte
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sami Zemni
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Raf Vanderstraeten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Raf Vanderstraeten
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dries Lesage
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peer Schouten
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Van de Putte
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Henk Roose
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mattias Vermeiren
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Joye
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Thierry Marchant
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Soenens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Alain Van Hiel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Arne Roets
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Yves Rosseel
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim Fias
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Filip De Fruyt
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Stijn Schelfhout
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Durk Talsma
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Durk Talsma
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan De Houwer
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Vanheule
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lien Goossens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Luc Van den Berge
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Emelien Lauwerier
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jasper Feyaerts
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Stijn Vanheule
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jan De Neve
|
7
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Thierry Marchant
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Byron Adams
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Gilles Pourtois
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Barbara Briers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Elien Mabbe
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Louisa Bogaerts
|
3
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gerd Verschelden
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Georges Martyn
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Toon Moonen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Peter Van Elsuwege
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
An Cliquet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Vandendriessche
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gerd Verschelden
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ignace Claeys
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Yves Haeck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Tom Vander Beken
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Marc Cools
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ellen Desmet
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ben Depoorter
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
|
6
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Sven De Rijcke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Steven Vanden Broecke
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bartel Van Waeyenberge
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bartel Van Waeyenberge
|
5
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Natalie Jachowicz
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Zeger Hens
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Moens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Annemieke Verbeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Geert De Jaeger
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Klaartje De Buysser
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim Vyverman
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Koen Thas
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Eric Laermans
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kris Coolsaet
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart De Bruyn
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Kris Coolsaet
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Fack
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Anneleen De Schepper
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hans Vernaeve
|
8
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Frederik Broucke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carine Plancke
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Jakob De Roover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Michael Limberger
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peer Schouten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Joye
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Bogaert
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Adam
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Buylaert
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Steven Vanderputten
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mathieu Zana Etambala
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hugo DeBlock
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ann Heirman
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christian Uhl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Michael Limberger
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno De Cordier
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pieter Troch
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
|
|
|
|
Eva De Clercq
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
|
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Tine Vekemans
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Bart Dessein
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Andreas Niehaus
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Brecht De Smet
|
5
|
|
- 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie *,
- minstens 10 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k,
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
|
sem 1
|
nl
|
Annelies Lannoy
|
5
|
|
k
|
|
|
|
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
en
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
|
|
Eva De Clercq
|
5
|
|
|
|
|
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Steven Vanderputten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Jakob De Roover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Nadia Sels
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bart Vandenabeele
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Guido Pennings
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Walter Van Herck
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Gertrudis Van de Vijver
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Gertrudis Van de Vijver
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
5
|
|
Afwijking van deze beperkte lijst van minors kan slechts zeer uitzonderlijk worden toegestaan na positief advies van de Voorzitter van de Curriculumcommissie volgend op een schriftelijk en grondig gemotiveerd verzoek.
Referenties:
* = verplicht
k = keuzeruimte(n) in een module, waaruit het aantal studiepunten moet worden opgenomen dat in de keuzeregel wordt gespecificeerd
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
In het eerste jaar van de minorkeuze worden 10 studiepunten aan opleidingsonderdelen met referentie k opgenomen, in het tweede jaar 5 studiepunten.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Kristoffel Demoen
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Thierry Oppeneer
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Nadia Sels
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Marco Formisano
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Frank Vermeulen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Steven Vanden Broecke
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Floris Bernard
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Thierry Oppeneer
|
5
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Van de Putte
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sami Zemni
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Raf Vanderstraeten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Raf Vanderstraeten
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dries Lesage
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peer Schouten
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Van de Putte
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Henk Roose
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mattias Vermeiren
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Joye
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Thierry Marchant
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Soenens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Alain Van Hiel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Arne Roets
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Yves Rosseel
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim Fias
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Filip De Fruyt
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Stijn Schelfhout
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Durk Talsma
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Durk Talsma
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan De Houwer
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Vanheule
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lien Goossens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Luc Van den Berge
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Emelien Lauwerier
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jasper Feyaerts
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Stijn Vanheule
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jan De Neve
|
7
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Thierry Marchant
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Byron Adams
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Gilles Pourtois
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Barbara Briers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Elien Mabbe
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Louisa Bogaerts
|
3
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gerd Verschelden
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Georges Martyn
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Toon Moonen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Peter Van Elsuwege
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
An Cliquet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Vandendriessche
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gerd Verschelden
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ignace Claeys
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Yves Haeck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Tom Vander Beken
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Marc Cools
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ellen Desmet
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ben Depoorter
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
|
6
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Sven De Rijcke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Steven Vanden Broecke
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bartel Van Waeyenberge
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bartel Van Waeyenberge
|
5
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Natalie Jachowicz
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Zeger Hens
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Moens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Annemieke Verbeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Geert De Jaeger
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Klaartje De Buysser
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim Vyverman
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Koen Thas
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Eric Laermans
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kris Coolsaet
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart De Bruyn
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Kris Coolsaet
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Fack
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Anneleen De Schepper
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hans Vernaeve
|
8
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Frederik Broucke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carine Plancke
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Jakob De Roover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Michael Limberger
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peer Schouten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Joye
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Bogaert
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Adam
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Buylaert
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Steven Vanderputten
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mathieu Zana Etambala
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hugo DeBlock
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ann Heirman
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christian Uhl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Michael Limberger
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno De Cordier
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pieter Troch
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
|
|
|
|
Eva De Clercq
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
|
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Tine Vekemans
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Bart Dessein
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Andreas Niehaus
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Brecht De Smet
|
5
|
|
- 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie *,
- minstens 10 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k,
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
|
sem 1
|
nl
|
Annelies Lannoy
|
5
|
|
k
|
|
|
|
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
en
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
|
|
Eva De Clercq
|
5
|
|
|
|
|
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Steven Vanderputten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Jakob De Roover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Nadia Sels
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Christophe Verbruggen
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Bruno De Wever
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Johan Braeckman
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Jan Dumolyn
|
3
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Eric Vanhaute
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Bart Keunen
|
3
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Wim Notebaert
|
3
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Joke Meheus
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Karim Zahidi
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Wim Vanrie
|
5
|
|
|
2
|
jaar
|
nl
|
Joke Meheus
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Erik Weber
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Sigrid Sterckx
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Sigrid Sterckx
|
5
|
|
|
1
|
sem 2
|
nl
|
Patrick Loobuyck
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Farah Focquaert
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Sigrid Sterckx
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Bart Vandenabeele
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bart Vandenabeele
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Guido Pennings
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Walter Van Herck
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Benjamin De Vos
|
5
|
|
|
1
|
sem 1
|
nl
|
Bart Vandenabeele
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
2
|
sem 1
|
nl
|
Emiliano Acosta
|
5
|
|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
3
|
sem 2
|
nl
|
Gertrudis Van de Vijver
|
5
|
|
|
2
|
sem 2
|
nl
|
Gertrudis Van de Vijver
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
1
|
jaar
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Gertrudis Van de Vijver
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Maarten Van Dyck
|
5
|
|
Afwijking van deze beperkte lijst van minors kan slechts zeer uitzonderlijk worden toegestaan na positief advies van de Voorzitter van de Curriculumcommissie volgend op een schriftelijk en grondig gemotiveerd verzoek.
Referenties:
* = verplicht
k = keuzeruimte(n) in een module, waaruit het aantal studiepunten moet worden opgenomen dat in de keuzeregel wordt gespecificeerd
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
In het eerste jaar van de minorkeuze worden 10 studiepunten aan opleidingsonderdelen met referentie k opgenomen, in het tweede jaar 5 studiepunten.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Kristoffel Demoen
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Koen De Temmerman
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Thierry Oppeneer
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Nadia Sels
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
nl
|
Marco Formisano
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Frank Vermeulen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Steven Vanden Broecke
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Floris Bernard
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Giovanbattista Galdi
|
5
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Thierry Oppeneer
|
5
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carl Devos
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Van de Putte
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Sami Zemni
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Raf Vanderstraeten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Raf Vanderstraeten
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Hendrik Vos
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Dries Lesage
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peer Schouten
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Van de Putte
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Henk Roose
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Dries Lesage
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Mattias Vermeiren
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Joye
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Thierry Marchant
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart Soenens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Alain Van Hiel
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Arne Roets
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Yves Rosseel
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim Fias
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Filip De Fruyt
|
4
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Stijn Schelfhout
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Durk Talsma
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Durk Talsma
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jan De Houwer
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bart Wille
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Vanheule
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ernst Koster
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Lien Goossens
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Luc Van den Berge
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Emelien Lauwerier
|
4
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jasper Feyaerts
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Stijn Vanheule
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jan De Neve
|
7
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Thierry Marchant
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Byron Adams
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Gilles Pourtois
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Barbara Briers
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Elien Mabbe
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Louisa Bogaerts
|
3
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gerd Verschelden
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Georges Martyn
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Toon Moonen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Peter Van Elsuwege
|
4
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
An Cliquet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Vandendriessche
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Gerd Verschelden
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ignace Claeys
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Yves Haeck
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Tom Vander Beken
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Marc Cools
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ellen Desmet
|
3
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Ben Depoorter
|
3
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
|
6
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Sven De Rijcke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Steven Vanden Broecke
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bartel Van Waeyenberge
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Bartel Van Waeyenberge
|
5
|
|
|
|
jaar
|
nl
|
Natalie Jachowicz
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Zeger Hens
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Moens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Annemieke Verbeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Luc Lens
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Geert De Jaeger
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Klaartje De Buysser
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Wim Vyverman
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Robrecht Raedt
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Koen Thas
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Eric Laermans
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Kris Coolsaet
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bart De Bruyn
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Kris Coolsaet
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Veerle Fack
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Anneleen De Schepper
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Jasson Vindas Diaz
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hans Vernaeve
|
8
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Frederik Broucke
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Leo Storme
|
6
|
|
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Carine Plancke
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Claes
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Jakob De Roover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Michael Limberger
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Frank Caestecker
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Peer Schouten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Stijn Joye
|
6
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Tom Evens
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Bogaert
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Jeroen Adam
|
6
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Frederik Buylaert
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Steven Vanderputten
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Mathieu Zana Etambala
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Hugo DeBlock
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ann Heirman
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Christian Uhl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Michael Limberger
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Bruno De Cordier
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Pieter Troch
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Ben Dhooge
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
|
|
|
|
Eva De Clercq
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
en
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
|
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Tine Vekemans
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Bart Dessein
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
en
|
Andreas Niehaus
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Brecht De Smet
|
5
|
|
- 5 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie *,
- minstens 10 studiepunten uit de opleidingsonderdelen met referentie k,
- 10 studiepunten in jaar 2,
- 20 studiepunten in jaar 3.
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
*
|
|
sem 1
|
nl
|
Annelies Lannoy
|
5
|
|
k
|
|
|
|
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
k
|
|
sem 1
|
en
|
Fien De Block
|
5
|
|
k
|
|
sem 2
|
en
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
|
|
Eva De Clercq
|
5
|
|
|
|
|
|
Christoph Anderl
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl
|
Danny Praet
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl,en
|
Steven Vanderputten
|
5
|
|
|
|
sem 1
|
nl,en
|
Jakob De Roover
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Koenraad Stroeken
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Jo Van Steenbergen
|
5
|
|
|
|
sem 2
|
nl
|
Nadia Sels
|
5
|
|
Cursus | Ref | MT1 | Semester | Taal | Lesgever | SP |
---|---|---|---|---|---|---|
|
3
|
sem 1
|
nl
|
Bram De Wever
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Christophe Verbruggen
|
6
|
|
|
3
|
jaar
|
nl
|
Bruno De Wever
|
3
|
|
- Kennis hebben van de verschillende subdomeinen van de wijsbegeerte en de belangrijkste vraagstukken daarbinnen.
- De kernbegrippen uit de wijsbegeerte kennen en adequaat gebruiken.
- Oriënterend inzicht hebben in de geschiedenis van de wijsbegeerte, en de ontwikkeling van de belangrijkste problemen daarbinnen.
- Inzicht hebben in het verschil tussen filosofische scholen, stijlen en onderzoekstradities
- Inzicht hebben in meerdere wetenschappen en hun relevantie voor de wijsgerige reflectie duiden.
- Inzicht hebben in de samenhang tussen filosofische vraagstukken enerzijds, en algemene maatschappelijke en culturele fenomenen en wetenschappelijke ontwikkelingen anderzijds.
- Geldige van ongeldige argumenten te onderscheiden. Argumenten correct construeren.
- Internationaal gewaardeerd wijsgerig onderzoek identificeren, naar waarde schatten en benutten, gebruik makende van de nodige informatievaardigheden en referentietechnieken.
- Filosofische teksten in het Nederlands, Frans en Engels inzichtvol analyseren, synthetisch samenvatten, en interpreteren.
- Wijsgerig onderzoek initiëren door op basis van theoretische modellen complexe problemen te detecteren en accuraat te formuleren.
- De resultaten van bestaand en tentatief eigen onderzoek interpreteren en rapporteren.
- Digitale methodes, hulpmiddelen en strategieën kunnen toepassen tijdens een onderzoeksproces.
- Kritisch reflecteren over de eigen opvattingen en deze argumentatief onderbouwen
- Een beredeneerd oordeel vormen over diverse problemen, op basis van wijsgerige inzichten en wetenschappelijke kennis.
- Een houding van levenslang leren bezitten en getuigen van voortdurend engagement om nieuwe ideeën te ontwikkelen.
- Mondeling en schriftelijk communiceren over de resultaten van wijsgerig onderzoek, met deskundigen en leken.
- Constructief debatteren over wijsgerige en maatschappelijke problemen.
- Mondeling en schriftelijk communiceren over de resultaten van wijsgerig onderzoek, met deskundigen en leken.
- Het veranderende statuut van de filosofie binnen de maatschappelijke context historisch duiden.
- De maatschappelijke implicaties van academische filosofische posities en theoriëen inschatten.
- Filosofische vragen identificeren in diverse maatschappelijke debatten en op basis daarvan de ingenomen standpunten interpreteren.
- In een verscheidenheid aan contexten problemen detecteren en analyseren.